Trudny rok, dobre wyniki w 2007 roku

Linie LOT odnotowały dobre wyniki finansowe i przewozowe za rok 2007. Mimo konkurencji i rosnących cen paliwa, spółka osiągnęła zysk na działalności podstawowej w wysokości 83 mln zł (w porównaniu do straty w wysokości 43 mln zł w roku 2006). Zysk operacyjny (EBIT) nie uwzględniający transakcji sprzedaży LIM miał w 2007 roku poziom 94 mln zł w porównaniu do 34 mln zł straty w roku 2006. Przychody z działalności podstawowej wzrosły z 2,76 mld zł w roku 2006 do kwoty 2,98 mld zł (o 8% więcej). Poprawa przychodów i wyników finansowych PLL LOT została osiągnięta w wyjątkowo trudnych warunkach rynkowych. W 2007 roku następował dalszy wzrost udziału w rynku tanich linii lotniczych (do 50%), dynamicznie rosły także ceny paliwa. Dodatkowy wpływ na wyniki miała umacniająca się waluta polska: około 26% wpływów LOT-u jest realizowana w dolaach amerykańskich, a aż 35% w euro. "Prezentowane dzisiaj wyniki finansowe są wymiernym efektem naszych działań i realizacji przyjętej strategii. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki z działalności podstawowej, które poprawiliśmy o 125 mln PLN w stosunku do roku ubiegłego. Widoczny jest wyraźny wzrost przychodów, osiągnięty na bardzo trudnym rynku i w warunkach ogromnej konkurencji." – powiedział Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT. W 2007 roku LOT przewiózł 4 278 983 pasażerów - o 571 tysięcy (15%) osób więcej niż w 2006 roku. Liczba zrealizowanych połączeń wzrosła do 89 347 (o 7% więcej niż w roku 2006), na co wpływ miało uruchomienie przelotów do nowych destynacji z Warszawy oraz z innych polskich miast. Zwiększył się też poziom zapełnienia miejsc, który na koniec roku 2007 wyniósł 75,7% (w roku 2006 wskaźnik ten osiągnął 74,1%). O 9% wzrósł także wskaźnik RPKM (wykorzystane pasażero-kilometry), który w 2007 roku osiągnął poziom 7,3 mld. "Kierujemy naszą ofertę przede wszystkim do klienta szukającego wyższej jakości usług. Ta strategia przynosi efekty – przy rosnących zyskach spółki – o ponad 570 tysięcy wzrosła także liczba przewiezionych pasażerów." – dodał Piotr Siennicki. W październiku 2007 Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT przedstawił założenia nowej strategii na lata 2008-2012. Opiera się ona na zwiększeniu efektywności oferty w ramach siedmiu głównych filarów. Spółka planuje m.in. ujednolicenie floty, pozostawienie dwóch marek w Grupie LOT, rozwój połączeń w kierunkach wschodnich (m.in. Rosja, Ukraina) oraz wzrost sprzedaży internetowej do min. 40% w 2012 roku. Zarząd zakłada także upublicznienie spółki na GPW w Warszawie jeszcze w 2008 roku i przekroczenie 200 mln zł zysku netto w 2012 roku.
06/02/2008 12:25  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
SZOT 2008-02-06 12:57   
SZOT - Profil SZOT
No przenosimy się do wątku utowrzonego przez redakcję, czyli zmiana piaskownicy.
miras 2008-02-06 12:50   
miras - Profil miras
SZOT, miras zawsze ma rację ;D :))) Pewnie CSA jest mniej upolityczniona niz lot i lata na takich trasach gdzie można zarobić, a nie tam gdzie chcą latać nasie polityczni notable ;]
SZOT 2008-02-06 12:45   
SZOT - Profil SZOT
miras: masz rację CSA przewozi grubo ponad 5 melonów a operuje w mniejszym państewku, no ale podczas gdy Polacy jeszcze kilka lat temu (i teraz także) na wakacje tarabanili się autokarami po kilkanaście i więcej godzin, czesi latali na weekendy np. do Paryża samolotem...
miras 2008-02-06 12:34   
miras - Profil miras
Dobrze, że LOT na plusie, ale wzrost liczby przewiezionych pasażerów nie jest imponujący.
aynis 2008-02-06 12:26   
aynis - Profil aynis
Linie LOT odnotowały dobre wyniki finansowe i przewozowe za rok 2007. Mimo konkurencji i rosnących cen paliwa, spółka osiągnęła zysk na działalności podstawowej w wysokości 83 mln zł (w porównaniu do straty w wysokości 43 mln zł w roku 2006).
Zysk operacyjny (EBIT) nie uwzględniający transakcji sprzedaży LIM miał w 2007 roku poziom 94 mln zł w porównaniu do 34 mln zł straty w roku 2006. Przychody z działalności podstawowej wzrosły z 2,76 mld zł w roku 2006 do kwoty 2,98 mld zł (o 8% więcej).

Poprawa przychodów i wyników finansowych PLL LOT została osiągnięta w wyjątkowo trudnych warunkach rynkowych. W 2007 roku następował dalszy wzrost udziału w rynku tanich linii lotniczych (do 50%), dynamicznie rosły także ceny paliwa. Dodatkowy wpływ na wyniki miała umacniająca się waluta polska: około 26% wpływów LOT-u jest realizowana w dolaach amerykańskich, a aż 35% w euro.

"Prezentowane dzisiaj wyniki finansowe są wymiernym efektem naszych działań i realizacji przyjętej strategii. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki z działalności podstawowej, które poprawiliśmy o 125 mln PLN w stosunku do roku ubiegłego. Widoczny jest wyraźny wzrost przychodów, osiągnięty na bardzo trudnym rynku i w warunkach ogromnej konkurencji." – powiedział Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT.

W 2007 roku LOT przewiózł 4 278 983 pasażerów - o 571 tysięcy (15%) osób więcej niż w 2006 roku. Liczba zrealizowanych połączeń wzrosła do 89 347 (o 7% więcej niż w roku 2006), na co wpływ miało uruchomienie przelotów do nowych destynacji z Warszawy oraz z innych polskich miast. Zwiększył się też poziom zapełnienia miejsc, który na koniec roku 2007 wyniósł 75,7% (w roku 2006 wskaźnik ten osiągnął 74,1%). O 9% wzrósł także wskaźnik RPKM (wykorzystane pasażero-kilometry), który w 2007 roku osiągnął poziom 7,3 mld.

"Kierujemy naszą ofertę przede wszystkim do klienta szukającego wyższej jakości usług. Ta strategia przynosi efekty – przy rosnących zyskach spółki – o ponad 570 tysięcy wzrosła także liczba przewiezionych pasażerów." – dodał Piotr Siennicki.

W październiku 2007 Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT przedstawił założenia nowej strategii na lata 2008-2012. Opiera się ona na zwiększeniu efektywności oferty w ramach siedmiu głównych filarów. Spółka planuje m.in. ujednolicenie floty, pozostawienie dwóch marek w Grupie LOT, rozwój połączeń w kierunkach wschodnich (m.in. Rosja, Ukraina) oraz wzrost sprzedaży internetowej do min. 40% w 2012 roku. Zarząd zakłada także upublicznienie spółki na GPW w Warszawie jeszcze w 2008 roku i przekroczenie 200 mln zł zysku netto w 2012 roku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy