Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2641e
2012-12-23 15:55
większość pilotów i samolotów nie ma certyfikacji do korzystania z ILS-a kategorii wyższej niż druga, a bez tych uprawnień nie mogą oni korzystać z systemu, nawet jeśli jest on zainstalowany. To co da instalacja cat III?
gosc_c4a8d
2012-12-16 11:03
Porażka na maxa, człowiek jedzie odebrać znajomych z lotniska a oni tymczasem lądują sobie gdzie popadnie
zobacz link
gosc_e532f
2012-12-16 10:57
dzis od rana mgławisko na modlinie - chyba ze 3 ryany i wizze juz siedza na okeciu, kolejne wlasnie podchadza do ladowania :)
bardzo bym prosil redakcje pasazer.com o zrobienie statystyk za miesiac grudzien z informacja ile lotow zostalo przekierowanych do lodzi, okecia i innych lotnisk w grudniu, i ile pasazerow dotknelo totalnie olewcze podejscie managementu w modlinie
gosc_de110
2012-12-15 23:11
no i dziś znów problemy w Modlinie... kiepskie to lotnisko.
gosc_a23f6
2012-12-10 16:06
W weekend leciałem z Modlina do/ze Sztokholmu (oba loty Ryanair) - Modlin to zgroza.
Będąc juz na gate poinformowano że lot przekierowano na Okęcie. Ludzim kazano oddać wszystko do sklepów wolnocłowych (co kupili). "Zorganizowano" marszobieg po płycie do hali przylotów koczowanie 1,5 h na autokary które przez kolejną 1 h wiozły nas na Okęcie. Tam marsz chaotyczny na orientacje i wreszcie sie udało wylecieć. Powrót w niedzielę zaczął się od mgły w Sztokholmie - dobrze przynajmniej że pierwsze 3 h można było sie wyspać w ciepłym samolocie :). Później na ok 1 h wpuszczono nas na gate - można było coś zjeść i się odświeżyć i po 4 h wyleceliśmy. Mgła to nic w porównaniu do tego co nas czekało na Modlinie. Okazało się że mgła to 1 a 2 to że pas nie był przygotowany do przyjęcia maszyny. w ostatnim momencie przy podchodzeniu pilot poderwał maszyne i krążył nad lotniskiem. Ostatecznie sie wszystko udało. Widac że Ryanair bardzo poważnie podszedł do kwestii bezpieczeństwa (może na skutek awarii o których ostatnio było głośno), Reasumując lotnisko do bani. Podobnie zreszta jak Balice z którego tez miałem nieprzyjemnośc wylatywać - a w zasadzie nie wyleciałem wtedy na skutek mgły i chaosu.
gosc_83080
2012-12-10 11:07
Znacie gęstość i częstotliwość mgieł na WMI czy mówicie, że II CAT nie wystarczy? Jeśli wprowadzą I CAT na wiosnę, parę miesięcy później czy nawet do października II CAT to na jesień 2013 jak znalazł. Pozostaje wytrzymać do marca. Jeśli jednak na 100 przypadków zamglenia na 80-90% będą minima na CAT II to wystarczy, jeśli jednak mgły są intensywne i CAT II pomoże w 20-30% dni mglistych to pora na CAT III(urządzenia sa przystosowane, kwestia kalibracji,oblotów itd.)
gosc_f182e
2012-12-10 10:04
dokładnie CAT III by musieli od razu zainstalować. Natury nie przeskoczą.
gosc_a52ad
2012-12-10 09:58
ale ILS w kwietniu w WMI nie pomoże !! a za rok bedzie to samo
gosc_6ebfc
2012-12-10 08:53
W takim razie co Wizzair zrobi za 3 miesiące jak będzie w WMI ILS? Znowu zabawa w przenosiny(bo Okęcie złe, drogie, extra kasa za informacje dla pasażerów). Na WAW tymczasem trwa przebudowa i bez nich dużo luźniej.
Wiadomość dla mieszkających w pobliżu EPKT. Dzisiaj planowane są loty B787 do KTW, udanych fotek...
usuniety
2012-12-10 07:36
Założę się, ze anonimowy "gosc_52821" jest pracownikiem lotniska Okęcie, który boi się, że jeśli zarejestruje się, to wyjawi się kim jest i wyleci z roboty.
gosc_09901
2012-12-09 23:56
A skąd te wieści o Wizzair? Czy to potwierdzone? Jeśli tak to suuupeer! :)
gosc_52821
2012-12-09 23:36
Wizzair podjął już decyzję po ostatnim nielotnym weekendzie w Mgłodlinie. Wracają na Okęcie. Bye bye Mgłodlin!
gosc_6fccf
2012-12-09 23:22
buli506uk: dzieki za info! pozdr :-)
buli506uk
2012-12-09 22:34
gosc_81a6c: Organizacja w Rzeszowie (musze przyznac) byla na 5 , mimo tego iz wszystko tam (jak dla mnie) wyglada troche "prowincjonalnie". Pogoda w Rzeszowie byla szarobura ale bez mgly! Widocznosc znakomita, ladowanie za pierwszym razem. Juz w trakcie kontroli dokumentow podano do informacji, ze max. do 40 minut przyjada autobusy pod glowne wyjscie z terminalu. Informacje podano po polsku i jeszcze w jakims innym obcym jezyku, podobnym jakby do angielskiego ;). O dziwo, nie bylo widac jakiegos szczegolnego zdenerwowania wsrod ludzi, nawet u Anglikow a bylo ich sporo. W ciszy i spokoju (bo w terminalu pustki) ludzie pili kawe, czy piwko czekajac na autobusy. Kiedy juz przyjechal (a byly az trzy), ludzie zapakowali sie i pojechali nimi do Krakowa, ale beze mnie. Dla mnie byla by to dodatkowa strata czasu. Czekalem na ojca, ktory wykazal sie wyjatkowym refleksem i po informacji w Krakowie, przyjechal po mnie do Rzeszowa. Niestety dla mnie to dodatkowe, niepotrzebne koszty (sponsorowalem paliwo), bo w sumie moj papcio przejechal ponad 400 km na trasie Tarnow - Krakow - (via Tarnow) - Rzeszow - Tarnow. Mysle ze pasazerowie ktorzy mieli leciec KRK - BHX zostali dowiezieni autobusami do Rzeszowa i tam z opoznieniem polecieli do B'ham o 15:20.
jag57: Dziwie sie, ze pilot wogole podjal probe dwukrotnego ladowania w Krakowie, a wieza wydala na to zgode. Nie bylo widac absolutnie nic, szaro i bialo. Ja nie jestem specjalista od ILS ale to wygladalo jak proba ladowania na oslep.
gosc_04850
2012-12-09 22:04
Do gosc_781cf ano dlatego ze na pierwszy rejs z waw do dxb zostały tylko bilety w business i first wiec system pokazuje pierwsza możliwa najtańsza taryfę na wylocie tj. business tam a z powrotem economy
gosc_2f5c4
2012-12-09 21:25
do gosc_ee5d3: Owszem, przeczekały mgłe i po 2 godz wróciły do Balic ( można sprawdzić)
gosc_c995e
2012-12-09 20:11
gosc_e9e79: i dlatego ja nie zamierzam latać z Modlina. Jak ktoś ma budżet studenta i wolnego czasu na kopy to może sie bawić w rzekomo tanie linie, ale jeśli komuś zależy nie tylko na tym by kiedykolwiek trafić do celu podróży, ale chce tam byc w rozsądnym czasie i w razie problemów nie zostać na lodzie to te pseudo oszczędności przestają mieć znaczenie. Wole zapłacić pare złotych wiecej, a mieć mimo wszystko jakiś standard i lotnisko, z którego nie trzeba jeszcze pól dnia jechać do miasta, bo poza nazwa niewiele ma z nim wspólnego.
panie dr Pamuła ILS CAT II poprosze bo nie bedzie 3,5 mln , i nie przyleca inne linie
gosc_e7766
2012-12-09 18:18
No tego chyba jeszcze nie było. Dzisiejszy FR6876 (Milan-Kraków) przekierowany do BRNA!! To się Irlandczycy wykosztują na dojazdy pasażerów do Krakowa :))