Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
niech to coś nie wraca na Okęcie. Oby nie. Ja jestem za całkowitym rodzieleniem ruchu na LCC i linie tradycyjne pomiędzy WMI a WAW. W końcu jest tak jak powinno być. Już dawno powinni wysadzić z WAW też czartery. Ich miejsce jest w modlinie.
Jak im sie nie podoba to niech lataja do WAW. Przeciez wiedzieli, ze nie ma ILS-a.
News bardzo pozytywny, tylko Pani Edyta opowiada bajki dot. wyjątkowej w tym roku częstości występowanie mgieł, plus najlepsze, że bliskość rzek nie ma z tym nic wspólnego. Tak było rok temu i będzie w 2013, w którym nawet po szczęśliwym uruchomieniu cat. II będzie kilkanaście takich 2-3h okresów w czasie których będą lądować w WAW (ta sama cat. II) właśnie z powodu bliskości zbiorników wodnych w Modlinie.
gosc_60517
2012-11-30 18:07
źle im było na Chopinie?! to mają! przenieśli się na tańsze lotnisko a bilety jakoś nie potaniały...
gosc_0550f
2012-11-30 08:41
@gosc_384bf BER nie jest budowany odpoczątku, przecież to rozbudowa lotniska Berlin-Schönefeld z wykorzystaniem jego istniejącego pasa startowego.
gosc_304cb
2012-11-30 07:19
Wizzair z LCJ do WMI. Oj Dyzie Marzyciele...
gosc_14ed7
2012-11-30 00:46
LCJ będzie bardziej konkurencyjna po wybudowaniu drogi kołowania i połączeniu starej płyty postojowej z nową ... a autostrady w pobliżu już działają.
LCJ ma ten niewatpliwy atut, ze jest w samym srodeczku Polski. Gdyby jeszcze autostrady rozchodzily sie z Lodzi jak promyki sloneczka.. ech rozmazylem sie. Jednak smiem watpic ze Wizz przeniesie sie do LCJ z WMI
gosc_1b807
2012-11-29 23:36
Dla wyjaśnienia koledze b737800 max i innym: Procedura uruchomienia ILS wygląda tak: kupujesz urządzenie, autoryzowany serwis instaluje je i kalibruje, następnie urządzenia nadawcze LLZ i GP stabilizują się przez pewien czas (osiadanie i stabilizacja konstrukcji masztów i podpór), znów się je kalibruje, robi oblot z powietrza z wykorzystaniem samolotu pomiarowego PAŻP. Kiedy mamy już wyniki oblotu, które dały pozytywny efekt, zapraszamy inspektorów z ULCu, którzy oprócz wyników oblotu sprawdzają również przygotowanie pola manewrowego lotniska do obsługi LVP. Jeżeli wszystko jest w porządku wydają certyfikat dla ILS w CAT I i wpisują go do rejestru lotniczych urządzeń naziemnych. Możesz sobie uzbroić od razu lotnisko do obsługi LVP CAT IIIc (odpowiednie strefy ochronne, świetlne poprzeczki oczekiwania, znaki poziome i pionowe) jednakże nikt nie wyda ci certyfikatu jeżeli na początku samoloty nie polądują przynajmniej pół roku w pierwszej kategorii, potem po spełnieniu odpowiednio ostrzejszych warunków w drugiej i dopiero po jakimś czasie możesz myśleć o LVP CAT III, którego uruchomienie i utrzymanie wiąże się z przebudową praktycznie całego pola manewrowego lotniska, wprowadzeniem bardzo rygorystycznych procedur dla służb lotniskowych i mogą sobie na to pozwolić tylko najbogatsi, czyli z pewnością nie Kraków ani Modlin. Jeżeli chodzi o ten ostatni, to zaglądając do AIP Polska zobaczysz, że w sekcji poświęconej oświetleniu nawigacyjnemu na tym lotnisku, w opisie RCL masz oznaczenie NIL, czyli że budowniczowie Modlina planując uruchomienie tam ILS CAT II zapomnieli o podstawowej rzeczy, czyli zamontowaniu świateł osi pasa, które są niezbędne dla tej kategorii.
gosc_384bf
2012-11-29 23:12
To Ja sie zapytam znawcow od ILS jaki bedzie dla nowego Berlina . Czyzby mieli zaczynac od zera?
gosc_8601a
2012-11-29 23:11
nieoficjalnie przechodzą do Łodzi ponieważ opłaty lotniskowe są dużo niższe i nie ma tak często mgły. Poza tym najlepszy z możliwych dojazdów w całej centralnej Polsce i prowincji .Nawet z kresów pn-wsch można szybko dojechać autostradą - np.Warszawa - ok godziny drogi.
gosc_bd59e
2012-11-29 22:41
Ale certyfikować ILS może tylko ULC czy jego odpowiednik w innym kraju zdaje się. Możesz mieć fizycznie urządzenia, możesz je włączyć, ale pilot wiedząc że nie zostaly skalibrowane i nie posiadają certyfikatów nie może opierać na nim prowadzenia nawigacji. Czas tu jest potrzebny jak rozumiem aby przyjrzeć się czy system pracuje stabilnie w różnych przypadkach, czy piloci nie zgłaszają usterek, czy nie zdarza się by podawane były błędne odczyty itd. Z czasem rośnie "zaufanie" do systemu i można dawać gwarancję co do jego poprawnego działania. Tak ja to rozumiem...
gosc_dc6e8
2012-11-29 22:28
@32bfd: a gdzie tam. Oni pracuja tam juz bardzo dlugo... bedzie 6 lat jesli nie wiecej... tyko przez ten czas nic nie robili, co by bylo widoczne. Jedynie pieniazki brali. Liczyli ptaki przez 2 lata (bo im sad nakazal po protestach ekologow), wiec przy takich obserwacjach mieli okazje obserwowac tez mgly i zamglenia w okolicy.
usuniety
2012-11-29 22:15
gosc_32d8a: niech Ci będzie, może napisałem Coś nie tak. Ale OK. Wyobraź sobie sytuację: powiedzmy, że mam kasę i buduję jakieś lotnisko (dajmy na to fikcyjne "Pasażer Pax Cargo Airport"). Jestem przedsiębiorcą prywatnym. I ja na przykład chcę, żeby moje lotnisko było bardzo dobrze wyposażone (2500m x 60m - standard) i chcę założyć OD RAZU ILS CAT IIIb. Jeśli mam pieniądze, to kupuję i zakładam - żaden urzędnik nie ma prawa mi tego zabronić. I nie chcę się bawić, że najpierw mam mieć CAT I, CAT II a później CAT III. Kto mi będzie problem stwarzał? Czy są jakieś przeszkody w założeniu OD RAZU ILS CAT III? Bo z twojej wypowiedzi wynika, że miałbym bawić się najpierw w kupowanie ILS I, później ILS II a na końcu ILS III.
PS. Gościu, nie baw się w anonima tylko zarejestruj się.
gosc_32bfd
2012-11-29 21:36
Pani Edytka Mikołajczykówna mówi: Przez ponad 6 lat naszej pracy na tym terenie jeszcze nie spotkaliśmy się z tak dużym nasileniem tego zjawiska i usytuowanie w pobliżu rzek nie ma z tym nic wspólnego. Pani Edytko, przecież Pani pracuje w Modlinie od roku, więc o jakich 6 latach pracy Pani mówi? Oj, nieładnie!
gosc_c5ae2
2012-11-29 21:08
No to Modlin zdeklasuje Chopina i da IIIb i będą przekierowania z Okęcia do nich :D
gosc_470db
2012-11-29 20:49
gosc_bf019: tym problemem jest ogólnie obecny wygląd lotniska, cat III ma wiele wymagań dotyczących fizycznego otoczenia sprzętu - wolnej przestrzeni, położenia płyt, hangarów i reszty nawigacji - tp połączone z brakiem możliwości sensownej przebudowy lotniska raczej nie pozostawia wątpliwości
gosc_2a532
2012-11-29 20:26
O co Wam chodzi z tym "pretekstem" do powrotu na Okęcie? Czy naprawdę uważacie, ze W!ZZ musi szukac pretekstu do powrotu na Okęcie? Dla zdecydowanej większości pasażerów przejście na Okęcie byłoby czymś pożądanym ze względu na lepsze położenie lotniska, wyższy standard więc W!ZZ może sobie tam przejść kiedy tylko będzie chciał i przed nikim nie będzie się musiał tłumaczyć ani nikogo przepraszać. Przeciwnie, podejrzewam, że takie przeniesienie, np na 2 - 3 miesiące byłoby tylko darmową reklamą dla przewoźnika w kazdym serwisie informacyjnym. Media paswtiłyby się nad Modlinem dwa dni szukając winnych - na dwa dni zapomnielibyśmy o temacie Smoleńska czy trotylu.
gosc_32d8a
2012-11-29 20:26
Do b737800max: Drogi Kolego, swoją wypowiedzią o instalacji ILS CAT III z pominięciem faz CAT I i CAT II nie dajesz dobrego świadectwa.
gosc_bf019
2012-11-29 20:25
do gościa 08963- czy tym problemem jest mała górka, z drugiej strony jest płasko ,tylko kościół