krzysiekl
2012-11-28 11:40
a gdyby zrobić tą opłatę tylko za odcinek na terenie UE? byłaby to szansa na kompromis?
gosc_7f10a
2012-11-28 09:09
ETS jest chory! Nie dosc, że UE robi wsyztsko aby zarżnąć europejską gospodarkę to takie programy nie mają nic wspólnego z ochroną środowiska. Jeśli opłaty będą duże to na długich trasach z/do UE będzie opłacało się zrobić międzylądowanie tuż za granicą UE. Efektem będzie większa emisja co2, większe zuzycie sprzetu, zwiększenie dystansów, wykonanie niepotrzebnej pracy itd. Nie ma to nic wspólnego z ekologią. Tak samo śróbowanie przepisów wewnątrz UE. Jeśli bzdurne komisje będą dalej przeginały to produkcja ucieknie z EU. W skali światowej znów będziemy mieli większe straty środowiskowe bo lepiej aby wewnątrz uni działała firma trochę chroniąca srodowisko niż poza UE w ogóle go nie chroniąca. Niech lepiej UE pracuje nad namówieniem innych państw do programów ekologicznych, bo póki co to nie europa jest problemem tylko USA, Rosja, Chiny (i reszta Azji) oraz Afryka (płuca świata). Kasa z ETS powinna być płacona państwom afrykańskim za ochronę lasów tropikalnych. Póki co zapewne idzie na utrzymanie eurokołchozu, pensje i wczęsniejsze emerytura dla urzedników.