Ostatni rejs Boeinga 757 w barwach El Al

Ostatni rejs Boeinga 757 w barwach El Al Wczoraj (26.11) po 25 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii El Al jak i częściowo lotnictwa cywilnego. Tego dnia swój ostatni rejs pod barwami przewoźnika z Izraela wykonał Boeing 757. W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna o rejestracji 4X-EBU wykonała dwa rejsy międzynarodowe do Barcelony oraz Paryża, do którego to lot stał się zakończeniem służby w...
27/11/2012 21:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
asp1 2012-11-30 00:53   
asp1 - Profil asp1
Gosciu musi troche poczytac. United i Continental to dwie rozne amerykanskie linie lotnicze ktore sie polaczyly i teraz sie nazywaja United Continental. Owszem ze na samolocie jest napisane United ale na ogonie jest globus itp to stare oznaczenie Continental. Tak jak pisalem ten 757 nalezal do Continental a United 757 lataja w USA i za granice sie nie zapuszczaja. Jestem z epoki kiedy do USA z LHR latali PanAm na 747 i TWA na Tristar.
gosc_94dcd 2012-11-30 00:06   
gosc_94dcd - Profil gosc_94dcd
jak nie lataja na 757 jak dzisiaj byli na Heathrow na 757.
asp1 2012-11-29 23:50   
asp1 - Profil asp1
Akurat United 757 do Europy nie lataja bo oni kupili wersje z silnikami 37k i mtow 240t, to do Europy nie doleci. Natomiast Continental i AA maja 757 z silnikami 43k i mtow 255t czyli dodatkowe 15 ton paliwa i to owszem do Europy doleci choc nie zawsze z powrotem.
asp1 2012-11-29 23:37   
asp1 - Profil asp1
Statystycznie 5% lotow EU-USA na 757 konczy sie przymusowym ladowaniem po paliwo w Kanadzie.
gosc_dcab8 2012-11-29 23:19   
gosc_dcab8 - Profil gosc_dcab8
757 spokojnie da rade przez atlantyk z i do europy skoro united tyle lat lata na 757 do wiekszosci miast w europie to chyba im sie to oplaca ale nie wiem jaka oni maja polityke napewno nie doplacaja do tras
asp1 2012-11-29 22:00   
asp1 - Profil asp1
Slyszalem ze na pelnym 757 jest lepszy zarobek niz na 767.
mecenas 2012-11-29 19:39   
mecenas - Profil mecenas
nei wiem czy united lata az tak symbolicznie, kilka lat temu zaplacili (jako conti) ponad 200 milionow dolarow za te 4 pary slotow na heathrow, wiec jakis biznes plan na pewno mieli. oczywiscie ciezko im konkurowac z ba
marcowy 2012-11-28 14:22   
marcowy - Profil marcowy
Aha i jeszcze jedno dla specjalistów od astronomi. Ziemia ma ruch lewoskrętny czyli przy locie z USA co Europy teoretycznie ucieka a nie jak pisze kolega w poście poniżej.
marcowy 2012-11-28 14:16   
marcowy - Profil marcowy
Samolot leci w atmosferze, a ta również podlega przyciąganiu. Czy sadzicie że np jakby samolot zawisł nieruchomo w powietrzu to przestał by obracać się razem z ziemią ? No nie.
asp1 2012-11-28 12:42   
asp1 - Profil asp1
gosciu61c5 wejdz sobie na flightradar24 i zobacz jak sie lata przez Atlantyk, codziennie inna trasa i prawie sznureczkiem. Jezeli chodzi o United z LHR to oni nie maja szansy z AA/BA wiec symbolicznie lataja na 757.
gosc_ba58b 2012-11-28 12:35   
gosc_ba58b - Profil gosc_ba58b
A wiecie w którą stronę obraca się Ziemi? Zewschodu na zachód stąd się bieże nadrobiona godzina przy locie ze stanów do np. Polski. Wiatry to też bardzo ważna rzecz złaszcza te jetstreamy. Czasami wybierając niższy poziom lotu niż wyższy różnica o FL020 można zaoszczędzić zarówno na czasie i na paliwku. Ale to w głównej mieże zasługa dispatcherów którzy na bierząco śledzą warunki pogodowe i przekładają je na optymalne plany lotu. Przy okazji trzeba wźiąć pod uwagę dostępność danych NATów i ch FL
mecenas 2012-11-28 11:07   
mecenas - Profil mecenas
united lata przez atlantyk 757 - bardziej egzotyczne destynacje latwiej zapelnic w malym samolocie, a przy lotach LHR-EWR wola miec wiecej lotow w ciagu dnia mneijszym samolotem. Choc pamietam, ze w zeszlym roku zima przy mocnych wiatrach sporo z nich mialo przymusowy refuelling stop w kanadzie
gosc_8180c 2012-11-28 10:32   
gosc_8180c - Profil gosc_8180c
Pewnie MTOW ma 82000 Pojemność zbiorników może 25000. BW może 44000. OW w tym przypadku pewnie ok 69000! To juz mówi samo za siebie...Jeżeli założymy, że wyjdziemy z obliczeniami z TOW to mamy 13000 udźwigu. Daje to ok155 osób, bez ładunku w bagażnikach... Mówiąc krótko wszystko się da na siłę, ale czy to się opłaca?
andrzej 2012-11-28 10:03   
andrzej - Profil andrzej
737-900ER przeleci przez Atlantyk tylko, że nie z kompletem pasażerów więc liniom nie bardzo by się to opłacało. Czasami jednak tak się zdarza. Dobry przykład to rejsy TAP z Lizbony do Moskwy na A320, na które sprzedaję się tylko 70% miejsc.
gosc_05ba2 2012-11-28 08:53   
gosc_05ba2 - Profil gosc_05ba2
z azja jest tak samo, FRA-SIN ok12,5 godz a powrót ok 13,5 godz, sprawdzałem kilka razy :)
gosc_061c5 2012-11-28 08:28   
gosc_061c5 - Profil gosc_061c5
Co za brednie. Jakby tak każdy sobie wybierał strumienie powietrzne do woli to nieźle działoby się tam u góry i na dole też.
asp1 2012-11-28 07:25   
asp1 - Profil asp1
Nawet nie kazdy 757 przeleci Atlantyk, tylko te z mocniejszymi silnikami.
korrado 2012-11-28 02:57   
korrado - Profil korrado
shamy: tajemnica tkwi w tak zwanych prądach strumieniowych, które wykorzystują linie lotnicze. Czasami nawet warto wybrać nieco dłuższą trasę, ale właśnie wbić się w taki prąd. Ponieważ ma on kierunek wschodni, przelot nad północnym Atlantykiem w kierunku zachodnim trwa czasami ponad godzinę dłużej, niż w kierunku wschodnim. Sprawdź w rozkładach linii lotniczych, a przekonasz się, że to reguła.
shamy 2012-11-28 01:34   
shamy - Profil shamy
@asp1: skoro da radę przelecieć Atlantyk to logicznym jest, że da radę wrócić...
Chyba, że czegoś nie zrozumiałem.
usuniety 2012-11-27 23:51   
usuniety - Profil usuniety
@asp1:A dlaczego B737-900 ER nie da rady? Chodzi o pojemność zbiorników paliwa czy o co innego?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy