Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Dłuższy pas jest robiony pod cargo, a nie pasażerskie B767/B787/A330/A430 tym bardziej A380. Strategicznie wykorzystują lukę, której KRK nie jest w stanie zagospodarować (blisko miasta i za krótki pas dla dużych maszyn startujących z masą bliską MTOW). Dodadzą do tego więcej czarterów (lotnisko z dala od dużego miasta, otwarte także nocą) i będą docelowo mniej wrażliwi na gierki LCC z gatunku W6/FR ;P // Z tymi dwiema drogami startowymi, ale jednym przerobionym na drogę do kołowania, KTW będzie jak LGW - oby jeszcze doczekać się tylu egzotycznych kierunków, co z głównego lotniska czarterowego Londynu.
gościu, jeżeli chodzi o pasażerskie linie to tak, ale już w przypadku cargo liczy się infrastruktura lotniska oraz dojazd do niego.
gosc_813a8
2012-11-27 16:33
Żeby przyjmować A380 trzeba mieć infrastrukturę do obsługi samolotu ( terminal, sprzęt). Nikt nie twierdzi że rozszerzanie możliwości technicznych lotniska to coś złego, ale to musi iść w parze z pozyskiwaniem linii lotniczych , a one nie będą operować z KTW tylko dlatego że jest nowy pas startowy i więcej miejsc postojowych dla samochodów.
gosc_e13aa
2012-11-27 00:53
gosc_93e5a: niezupełnie przewoźnik za to odpowiada. Jeszcze jakiś czas temu portowi lotniczemu w Dormundzie groziło zaoranie, gdyż stosowne urzędzy rozważały zakaz startów i lądowań samolotów wielkości 737, czy A320;)
gosc_37668
2012-11-27 00:53
powodem była droga startowa, która ma jedynie 2000m, a na wydłużenie nie zgadzają się pobliscy mieszkańcy
gosc_0496e
2012-11-26 23:10
Sam pas moze miec i 5 km. Co z tego jak lotow jest coraz mniej, a przewoznicy sie na KTW jakos niestety nie rzucaja.
gosc_97ffa
2012-11-26 21:44
Pas długości 3800-4000m przyjmie nawet A380 z pełnym obciążeniem ... dobrze, że KTW rozszerzają możliwości techniczne dla lotniska i wszystkich inii lotniczych.
rafciooo77
2012-11-26 18:40
No właśnie na jakieś dofinansowania a jak się skończą dofinansowania to FR czy W6 zwiną się i tak i tak. Dobrze, że zarząd GTL patrzy dalej w przyszłość niż ma zamiar dopłacać do lotów FRa czy W6. Nie wiem dlaczego wszyscy tak biadolą, przecież możemy tanio latać z KRK za pieniądze małopolskich podatników :)
gosc_d9bce
2012-11-26 18:02
Fajnie. Długi pas. Tylko po cholerę mi to jak i tak W6 z KTW się zbiera? Zamiast kasy przeznaczyć na jakieś dofinansowania to lotnisko w Katowicach niedługo poszczyci się najdłuższym pasem w Polsce (szczegół to to że będą dwa połączenia na krzyż)
gosc_93e5a
2012-11-26 15:23
Co to znaczy odmówione operacje? Przecież to przewoźnik odpowiada za dobranie sprzętu do instniejącej infrastruktury, port przecież ma się nijak do osiągów samolotu.
Port może jedynie nie zgodzić się na przeładowany samolot który nie będzie spełniał kat. nośności ACN/PCN pasa któremu groźi szybsza destrukcja. Zresztą w ktw pax jest w opłakanym stanie. Ciekawe jakie parametry nośności będzie miał nowy pas i jaka będzie jego technologia.
gwizdzius
2012-11-26 15:20
Nie chodzi o długość, a jakość pasa. Aktualny jest wiecznie remontowany, więc koszty jego utrzymania, przewyższają już koszt zbudowania nowego.
gosc_316dd
2012-11-26 14:57
Jaka jest skala odmówionych operacji w KTW w 2012 r. z tytułu zbyt krótkiej drogi startowej.
gosc_d819f
2012-11-26 14:55
Może laickie pytanie, ale nie da rady wydłużyć obecnego pasa? Bo to chyba taniej i szybciej by wyszło, niż budowanie w całości nowego?