Lecimy po Dreamlinera! Startujemy

Lecimy po Dreamlinera! Startujemy To już tylko pięć dni! Pierwszy Boeing 787 Dreamliner dla PLL LOT jest już niemal gotowy do odbioru. Maszyna przyleci z Seattle do Warszawy 15 listopada.Dziś (10.11) w południe na pokładzie LOT-owskiego Boeinga 767 w stronę Seattle udał się nasz reporter, Dominik Sipiński. Prosto z najważniejszego miasta Boeinga będzie relacjonował przygotowania i odbiór pierwszego...
10/11/2012 12:11   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ktgracz 2012-11-12 16:46   
ktgracz - Profil ktgracz
gosc_1b9d3: a gdzie ma wpuszczać ta wejściówka - na płytę lotniska? ;) Zależy na którym pasie będzie lądował, ale z górki (przy ogrodzeniu na zachód od krzyżówki) czy z punktu w okolicach schroniska na Paluchu (na południe od krzyżówki) przyziemienia na RWY15 (podejście znad Piaseczna) nie ustrzelisz. Zapowiada się wiatr od S lub SE, więc jest szansa na podejście na RWY33 (kierunek po linii od WMI i nad EPBC), więc komis u progu pasa, i obie górki są wtedy idealnie położone :)) // Na razie nie wiadomo jak będzie z mgłą tego ranka (mają się zacząć pojawiać lekkie-poranne tak od wt-sr.), ale chyba nie może być już gorszej aury niż w czasie wizyty A380......
mietek 2012-11-12 11:25   
mietek - Profil mietek
Jeszcze tylko 3 dni i dawać Tokio!;-)))
gosc_1b9d3 2012-11-12 11:18   
gosc_1b9d3 - Profil gosc_1b9d3
Ja mam pytanie do braci i sióstr spotterów z EPWA: czy jest sens się wybrać na przylot 787 bez wejściówki? Czy jest jakieś miejsce, gdzie da się ładnie zobaczyć lądowanie zza płotu? Czy ze szkłem 300mm zrobię jakieś zdjęcia?
gosc_23ebc 2012-11-11 16:19   
gosc_23ebc - Profil gosc_23ebc
Racja, ze koszty 787 bedą mniejsze - to chyba podstawowa zasada prowadzenia biznesu, żeby coś bardziej kosztownego w utrzymaniu zastępować czymś bardziej wydajnym. Pytanie, czy te oszczędności przy niezmienionych kosztach stałych spowodują wyjście przewoźnika na plus. Zgadzam sie ze lot nie powinien agresywnie otwierać nowych kierunków, a jeśli już to powinno być to przemyślane. A tu już słychać głosy o linii do Delhi czy Tokio, co moim zdaniem przy obecnej konkurencji na tych kierunkach oraz nie ukrywajmy, niewielkim pewnie zainteresowaniem pasażerów na tych trasach, jest dosyć karkołomną
gosc_dd5a6 2012-11-11 15:27   
gosc_dd5a6 - Profil gosc_dd5a6
Prosze Panstwa ! Prosze nie psioczyc na Lot.Ten tydzien moze przyniesc bankructwo Sas.Link ponizej
zobacz link
gosc_50ac9 2012-11-11 15:24   
gosc_50ac9 - Profil gosc_50ac9
lot powinien odwiedzic dreamlinerem wszystkie wieksze porty.
wroord 2012-11-11 14:22   
wroord - Profil wroord
Szkoda ze w ramach szkolenia nie puszcza go na krajowki.
piotrek737 2012-11-11 11:06   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_f290e: 100% racja w tym co napisałeś, właśnie trzeba mieć pomysł na to narzędzie :)
gosc_ada27 2012-11-11 09:44   
gosc_ada27 - Profil gosc_ada27
Ale marudzenie
1.787 zużywa ok 20% mniej paliwa wie na lot WAW-JFK to ok 10-12 ton
2. Jest to nowy samolot wiec powinien sie psuc zdecydowanie mniej niż wyeksplatowane 767 pozatym w takim samolocie nie nalezy wymieniac jeszcze niektórych podzespołów bo nie sa jeszcze wyeksplatowane
3. Komfort lotu dla pasażera nieporównywalnie lepszy
Proste zastapienie 767 przez 787 to duze oszczednosci a gdy popracujemy nad strategia to oszczdnosci beda wieksze, ale jaka przybrac strategie gdy bedzie tylko 5 maszyn.
Pytaniejest tylko czy jest sens zostawic kilka 767 i na nich otwierac nowe kierunki czy tez pozostac przy obecnych kierunkach ale pasazer bedzie miał pewnosc ze kupując bilet zawsze poleci 787 a nie trafi mu sie czasami wyeksplatowany 767. Otwieranie wiekszej ilosci kierunków i zmiejszenie czestotliwosci na obecnych moim zdaniem nie ma sensu bo przez to traci sie klienta biznesowego. Czesto latam służbowo i chce miec możliwosc zmiany powroty dzien wczesniej abo dzien poźniej to wbrew pozorom dla mnie sa spore oszczednosci
gosc_98672 2012-11-11 09:39   
gosc_98672 - Profil gosc_98672
Żeby zarabiać na lataniu potrzebne są: wysoka okupacja samolotów, wysoki wskaźnik pasażerów biznesowych (o wysokiej stawce za pasażera), wysoka średnia stawka za pasażera, niskie i przejrzyste koszty stałe, wysokie wykorzystanie samolotów. Wydaje mi sie, ze w żadnej z tych kategorii Lot nie jest w stawce liderów. Do tego dochodzi bałagan na lotniskach lokalnych, brak przewidywalnosci i odwołane loty. No i czynnik polityczny oczywiście, czyli ogólny brak przejrzystosci. To są fakty i tak na prawdę wolałbym żeby lot latał starymi samolotami, ale przynosił zyski a nie cieszyć sie naiwnie ze jesteśmy tacy super bo mamy nowe samoloty, które latają puste ale jesteśmy pierwsi w Europie. I to nie jest marudzenie ale analiza i podsumowanie faktów. Skonczmy z naszym "żeby za wszelka cenę nas tylko polubili".
gosc_f290e 2012-11-11 09:08   
gosc_f290e - Profil gosc_f290e
Dreamliner to jest tylko narzędzie do zarabiania pieniędzy. Ale trzeba jeszcze wiedzieć jak się tym narzędziem posługiwać. jak możne jeszcze prościej to ująć? Dla kogoś, kto nie opanował jeszcze młotka, nowoczesna wiertarka będzie tylko drogim gadgetem a nie narzędziem. Nie przyniesie zysku, a jedynie koszt.
pcharasz 2012-11-11 08:13   
pcharasz - Profil pcharasz
gosc_48c88, czy mógłbyś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź? Jakie są tego implikacje?
gosc_48c88 2012-11-11 02:22   
gosc_48c88 - Profil gosc_48c88
787 był ratunkiem wtedy kiedy był zamawiany i kiedy był częścią strategii rozwoju. Teraz LOT bez żadnej strategii po prostu płynie z prądem a przy tym tonie, więc Dreamliner będzie oznaczał jedynie dodatkowy koszt, nie generując żadnego dodatkowego przychodu. Niestety...
gosc_83d6b 2012-11-10 23:46   
gosc_83d6b - Profil gosc_83d6b
dość marudzenia. Cieszmy się że narodowy przewoźnik będzie miał B787 jako pierwszy w Europie.
gosc_1126b 2012-11-10 19:20   
gosc_1126b - Profil gosc_1126b
Prosze zauwazyc ze 16 lini europejskich w tej chwili jest na skraju bankructwa.W porownaniu z wieloma straty Lot nie sa az tak duze(vide dzisiejsz informacja o Iberii) .Niekorzy wyjda dzieki dotacja panstwowym z opresji.To nie pierwszy i ostatni raz.
gosc_d8f84 2012-11-10 18:28   
gosc_d8f84 - Profil gosc_d8f84
Ad: gosc_6d3ba - niestety racje a nie marudzenie jak ktoś pisze. Lot jest na skraju bankructwa, nie zarabia na lata ku odkąd pamiętam i nie ma strategii która go wyróżnia albo pozwala zarabiać. Pomimo obietnic Pana Prezesa, to ja obawiam się że niewiele się zmieni i nie zobaczymy wcale obiecanych 50 mln zysku, ani w tym (co już wiadomo) ani w następnych latach. Przy okazji proponuję burzę mózgów - co powinien zrobić Lot, żeby zacząć zarabiać (w końcu).
kudak 2012-11-10 16:27   
kudak - Profil kudak
Przez ten miesiąc będzie wiele lotów treningowych, nikt na tyle głupi w LOT nie jest ,aby maszyna stała miesiąc na płycie ;)
gosc_e6949 2012-11-10 15:59   
gosc_e6949 - Profil gosc_e6949
Zastanawiam sie jaki koszt poniesie lot utrzymujac samolot na ziemi miedzy 15 listopada a 15 grudnia, ile wynosi rata leasingowa za 1 dzien postoju Dreamlinera. Dla przykladu rata za A320/dzien to ok 10.000 EUR Za 787 na peno o wiele wiecej. Samolot stoi to nie zarabia! A kto za to placi?? Sami wiecie. Pozdr
gosc_3f344 2012-11-10 14:41   
gosc_3f344 - Profil gosc_3f344
@gosc_7c585 myslę ze wystarczy ustawić filtr na rejestracje amerykańską (nie SP-LRA bo chyba przyleci na amerykańskiej), lub filtr na samolot (B78) jeśli nie znamy rejestracji i jak go znajdziemy to ustawić filtr na rejestrację
gosc_7bba3 2012-11-10 14:16   
gosc_7bba3 - Profil gosc_7bba3
Unowocześnianie floty jest drogą do poprawy wyników finansowych.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy