Lądujemy w... Łodzi

Lądujemy w... Łodzi Centralne położenie to zarówno wada, jak i zaleta lotniska im. Władysława Reymonta w Łodzi. Port, który odwiedziliśmy w ramach akcji "Lądujemy w...", znajduje się najbliżej Warszawy. Między innymi z tego powodu trudno o nowe połączenia.Ale lotnisko w Łodzi szuka swoich szans. Budowa nowego, znacznie większego terminala i ściągnięcie SAS-u z rejsami do Kopenhagi to najnowsze...
22/10/2012 12:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_a75c1 2012-10-24 22:14   
gosc_a75c1 - Profil gosc_a75c1
Linia eksploatująca samoloty wielkości E175 i E195 załatwiłaby większość niezrealizowanych dotychczas potrzeb regionalnych portów lotniczych ...
gosc_51acb 2012-10-24 18:53   
gosc_51acb - Profil gosc_51acb
LOT i EUROLOT po dofinansowaniu z budżetu państwa ma się dobrze , ale niestety nie uruchomi połączeń z Łodzi , ponieważ byłoby to konkurencją dla Warszawy , gdzie i tak spada pax i będzie spadał .Ta niezdrowa sytuacja powoduje ,że nie możemy podróżować tanio i dobrze - Turcy weszliby do Poski chętnie , ale zapora speców betonów LOTu była nie do przejścia . A teraz jeszcze Dreamlinery za nasze pieniążki - kto kupi taką linię jeśli są długoterminowe umowy skutecznie zniechęcające jakiegokolwiek inwestora
gosc_02f7c 2012-10-24 10:13   
gosc_02f7c - Profil gosc_02f7c
te spiski i knowania są śmieszne.
brak ILS II w KRK to wina Warszawy, brak połączeń w LCJ to wina Warszawy, OLT w GDN to wina Warszawy. jeszcze coś? :D
gosc_20684 2012-10-24 01:21   
gosc_20684 - Profil gosc_20684
Budowa bocznicy i przedłużenia ul.Armii Krajowej oraz łącznika z S14 usprawni kiedyś komunikację z Lublinkiem, ale najważniejsze są nowe destynacje aby pasażerowie z centralnej Polski mogli latać do Szwecji, Belgii, Holandii czy Francji również z LCJ.
gosc_a09cc 2012-10-23 19:58   
gosc_a09cc - Profil gosc_a09cc
gosc_9c53c
Linia kolejowa jest planowana z środków RPO WŁ w roku 2015.
Odgałęzienie S14 jest planowane jednak to jest kwestia GDDKiA, a nie portu czy miasta.
Co do desygancji to port może zachęcać przewoźników, jednak sam ich nie ściągnie. Sciągnięcie SASu było bez wątpienia sukcesem portu. Na całe szczęście po początkowych cyrkach cenowych SASu ceny są już normalne.
Zobaczymy jakie będzie obłożenie tych samolotów. Sukces SASu oczywiście zachęciłby Lufthansę również do wejścia.
gosc_9c53c 2012-10-23 10:43   
gosc_9c53c - Profil gosc_9c53c
LCJ musi wziąć przykład z LUZ i doprowadzić 1200m linii kolejowej oraz odgałęzienie z obwodnicy S14 do terminalu, zwiększyć ilość destynacji i miejsc parkingowych ... bo gdy jest mało połączeń to mniej pasażerów i odwrotnie
gosc_5ca71 2012-10-23 09:08   
gosc_5ca71 - Profil gosc_5ca71
Nowoczesny terminal, dogodne położenie i skomunikowanie z autostradami i kolejami nie wpływa znacząco na rozwój LCJ ponieważ lotnisko poza Ryanairem, Wizzairem, a ostatnio drogim SASem nie potrafi nawiązać współpracy z innymi liniami lotniczymi, a zganianie porażek na niechęć warszawskich przewoźników stanowi usprawiedliwianie nieudolności ...
gosc_c2cee 2012-10-22 20:06   
gosc_c2cee - Profil gosc_c2cee
zobaczymy jak wyjdzie w praniu ten potencjał łodzi czy zapełnia crj
gosc_7619f 2012-10-22 19:40   
gosc_7619f - Profil gosc_7619f
Szkoda,że reportaż nic nie mówi o W6, które po nowym roku daje zaporowe ceny do DTM z Łodzi (w marcu 4x droższe niż z WRO i POZ do DTM.) Czyżby koniec Wizzaira na trasie Łódź - Dorthmund ?(Brakuje samolotów na nowe destynacje do Rumunii? bo frekwencja do DTM to ponad 90%)
vander 2012-10-22 18:52   
vander - Profil vander
Reportaż fajny, ale muzyka TRAGICZNA! Trudno wytrzymać 9 minut z tym wiejskim łupaniem. Redakcjo, zlituj się na przyszłość... Muzyka powinna stanowić lekkie tło i być neutralna, a nie robić łup łup z elektro pogłosem.
gosc_a61c0 2012-10-22 18:42   
gosc_a61c0 - Profil gosc_a61c0
OK wporzo relacja - dlaczego ta muzyka ma przeszkadzać?? - dobry podkład
gosc_b5e98 2012-10-22 18:01   
gosc_b5e98 - Profil gosc_b5e98
Najlepszym wyjściem dla Łodzi jest prywatyzacja LOT i PPL
gosc_6cbc1 2012-10-22 17:00   
gosc_6cbc1 - Profil gosc_6cbc1
Największą porażką Łodzi są kilkuletnie rozmowy z Lufthansą. Niestety Łódź od lat ignorowana przez LOT i Eurolot w ruchu międzynarodowym obie państwowe firmy wspierane przez państwowe PPL ( 0% udziałów w Łodzi , 100% udziałów w Okęciu) doprowadziły do tego, że nawet Lufthasa tak długo się zastanawia. Dla przykładu LOT lata z POZ do MUC i FRA, (ale w Poznaniu PPL ma 64% udziałów i tu jest pies pogrzebany). Za tydzień rusza SAS, dla wsparcia nowej linii zafundował Łodzi wyraźnie droższe bilety niż z Okęcia, no cóż różne są formy promocji, jedną z nich jest zawieszenie lotów od 22 grudnia do 2 stycznia na dopiero co uruchomionej trasie, a później ograniczenie do 3 lotów w tygodniu.
gosc_e49e2 2012-10-22 16:39   
gosc_e49e2 - Profil gosc_e49e2
gosc_e7167 - własnie dobrze, że został pokazany. Dlaczego "szkoda"? Razi Twoja wysublimowana estetykę? Takie jest życie zaraz za lotniskiem, tym czy innym.
siudamac 2012-10-22 15:52   
siudamac - Profil siudamac
Bardzo ciekawa relacja, podobnie jak wszystkie poprzednie odcinki. Jednak muzyka jak dla mnie (gust to oczywiście rzecz indywidualna dla każdego) nie do przyjęcia w takim materiale. Chyba, że jakoś pasuje do Łodzi... ;)
ktgracz 2012-10-22 15:33   
ktgracz - Profil ktgracz
(nie)Lądujemy w... Łodzi, bo tam w południe mgła na 30 metrach ;)
gosc_e7167 2012-10-22 15:02   
gosc_e7167 - Profil gosc_e7167
Szkoda, że w materiale został pokazany smutny obraz - starszy Pan szukający czegoś w śmietniku, od 8:30
gosc_179d3 2012-10-22 13:25   
gosc_179d3 - Profil gosc_179d3
Gdyby chcieli to potrafiliby znaleźć nowe linie i nowe połączenia.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy