Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_be641
2012-10-10 11:33
Juz na Marsa! Brawo! A kiedy do Brukseli? ;-)
W GDN stosunek paxów regularnych do czarterowych był najmniejszy w Polsce. Skąd taki wynik - zastanawiałem się już od dawna, przecież w aglomeracji jest ponad 1 mln ludzi a destynacji czarterowych było bardzo mało. fajnie że w końcu touroperatorzy dostrzegli niszę na rynku i wpowadzili kilka fajnych zimowych kierunków.
gosc_12044
2012-10-10 10:43
Podejrzewam, że lato będzie podobne jak obecne bylo w GDN i BZG, z tym, że GDN pewnie utrzyma już te Kanary które ma plus doda sobie ACE, RMF i TCP. W lecie rynek jest na tyle duży, że i Bydgoszcz coś tam dostanie. Przy takim wzroście oferowania w GDN mamy trochę taką kulę śniegową - np. właśnie Alfa Star dodała Marsa i Tabę, bo po ruchach TUI, Rainbow i ITAKI touroperatorzy uważają, że GDN rośnie rynek najszybciej w PL. Jeśli te kierunki się przyjmą (a jak na razie nowości się przyjmują, bo np. Itaka tnie, ale nie z GDN) to nikt nie będzie gmerał przy tej ofercie
gosc_96456
2012-10-10 09:10
Kraków jest za drogi I rozwija się tempem Etiopii i gdyby nie fakt, jak znane w Europie turystycznie jest to miasto, już dawno KTW by je pozarlo.
gosc_5bca5
2012-10-10 09:06
Zobaczymy jak przyszły sezon wyjdzie BZG, GDN i Tui. Travel SERWIS przejmuje od Entera głowne latanie Mogą wzrosnąć ceny, ale i standard przewozu. Swoją droga ciekawe co w zanadrzu ma ENT, może Zielona Góra, Szczecin?
gosc_b0bf0
2012-10-09 20:28
Może mi ktoś podpowie, jakie w zimie będą kierunki czarterowe z KRK i czy wogóle jakieś będą ,zwłaszcza w styczniu.
gosc_a9e6a
2012-10-09 17:20
co się stało, że nagle w Gdańsku te wzrosty ... . Ano decyduje rynek i popyt na wycieczki do odległych krajów. Do tej pory osoba zainteresowana nie miała wyboru musiała korzystać z innych portów. Moi rodzice (a bardziej moja Mama bo to ona decyduje o kierunku rodziców wycieczek) wybierają kraj docelowy i lecą ... z Warszawy. Mnie to dziwi bo samemu wybieram dostępne kierunki osiągalne z Gdańska. W Gdańsku przecież mieszkam i z Gdańska rozpoczynam podróż :) Oczywiście nie oznacza to że inne porty tracą dzięki Gdańskowi, ale osoba mająca wybór miejsce wylotu Gdańsk lub obce lotnisko, wybór wg mnie jasny, oczywisty.
pepe, dokładnie jak piszesz:)
Enter Air nie chce latać z BZG, bo są za wysokie stawki, a jak wiadomo TUI i Enter Air mają podpisaną umowę, bo Enter to główny operator lotów dla TUI.
Przez to z BZG nie będzie Lanazarote w sezonie zimowym.
gosc_e3d72
2012-10-09 15:00
Ale Enter Air lata też do GDN.
Co się stało? No qrcze jeżeli w 2011 była mniejsza ilość kierunków czarterowych niż w ofercie 2012 to logicznym jest że nastąpił wzrost w tym segmencie. Jak qrcze kierunków ubywa to dramat jak przybywa to też źle. Co do BZG to nie wiem skąd teza o problemach z czarterami, jak rok do roku zwiększa się ich ilość a tym samym wzrasta ruch w tym segmencie. Problem to Enter Air który nie chce płacić stawek jakie dydktuje BZG.
gosc_1cb25
2012-10-09 14:30
No dobrze, ale co się stało, że nagle teraz w Gdańsku te wzrosty są. Bo w czołówce nikt nie ma takich wzrostów - jest stagnacja albo spadki. WRO ma 2 egipskie badziewia tylko w zimie. Zastanawia mnie po prostu (przecież nagle na Pomorzu popyt nie skoczył do góry) skąd nagle w taka popularność GDN wśród touroperatorów.
kuba-gda
2012-10-09 13:57
Bydgoszcz problemów czarterowych latem nie miała, miała wzrosty. GDN w 2012 ma duży wzrost ponieważ baza była niska. Udział ruch czarterowego w GDN nie miał dużego udziału w łącznej ilości pasażerów. Nie tylko w GDN ruch czarterowy rośnie.
W KTW nastąpił spadek przez liczne upadłości biur podróży, to dało im w kość. Najwyraźniej GDN miał więcej szczęścia.
Wystarczy porównać liczbę kierunków czarterowych w letnim sezonie 2012 roku do 2011 roku. I ogólnie rzecz biorąc coraz więcej pasażerów wybiera lotnicze wakacje :)
gosc_3d0ec
2012-10-09 13:40
No ale w tekście jest o czarterach. 24% in plus w samych czarterach w tym roku w porównaniu do poprzedniego. W tym samym casie w KTW spadek 3%. W jaki sposób pytam się?
gosc_0d4dc
2012-10-09 13:23
Gdańsk ma coraz większe obroty nie przez czartery i nie przez tanie linie, tylko przez Lufę, która lata E195 zamiast CRJ (ponad 100 miejsc zamiast 70) i przez LO który lata 737 czater (160 miejsc) zamiast kiedyś ATR72 czy EMB145 (70 miejsc). Rośnie oferowanie, to i rośnie obłożenie.
gosc_80b0b
2012-10-09 12:27
Bo latają od nas, a nie z innych portów.
gosc_62835
2012-10-09 12:19
Gdańszczanie zarobili w lecie na kwaterach (szalone ceny zresztą jak na Polskę) to teraz jadą je wydać:)
gosc_7a02f
2012-10-09 12:12
Jakim cudem w GDN jest 24% wzrostu jak gdzie indziej są spadki?
Tak czy inaczej ciekawe, szczególnie w kontekście czarterowych problemów Bydgoszczy...