Coraz więcej zamówień B737 MAX

Coraz więcej zamówień B737 MAX Nowy model B737 budzi duże zainteresowanie wśród przewoźników i firm leasingowych. Kto chce latać i kupować 737 MAX? Na tę chwilę wiemy o 10 liniach Southwest Airlines, American Airlines, Lion Air, Norwegian, United, Silk Air, Virgin Australia, Aeromexico, GOL, Alaska Airlines oraz pięciu firmach leasingowych Aviation Capital Group, Avolon, ALC, ALAFCO oraz GECAS, ...
04/10/2012 11:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
usuniety 2012-10-05 23:07   
usuniety - Profil usuniety
gosc_0678b: nie ośmieszaj się takim pytaniem. LOT ledwo zipie (wyprzedaje swój majątek w celu podtrzymania życia) a ty się pytasz ile MAX -ów zamówi LOT... Ciekawe chociaż czy LOT będzie stać na opłacenie rat leasingowych 8 nowych B787, bo założę się, że będą to nie małe stawki.
gosc_0678b 2012-10-05 22:46   
gosc_0678b - Profil gosc_0678b
a ile B737 MAX zamówi LOT ?
piotrek737 2012-10-05 00:31   
piotrek737 - Profil piotrek737
To ja wiem ;) Stara sprawa, poza tym każdy może z każdym współpracować i nic z tego może nie wyjść ;) Nawet byliśmy z kolegą po tej konferencji w COMAC'u. Wiele takich listów zostało podpisanych i różnie się to skończyło.
usuniety 2012-10-05 00:26   
usuniety - Profil usuniety
A link do oświadczenia odnośnie współpracy FR i COMAC jest w linku:
zobacz link
usuniety 2012-10-05 00:24   
usuniety - Profil usuniety
docentfurm: a ja wcale nie będę zdziwiony jak tak będzie. FR to prywatna firma i sami wiedzą co bedzie dla nich najlepsze.Jeśli nie dogada się z Boeingiem, to pójdzie do COMAC. Arbuzy A320NEO RYANAIR po prostu nie interesują. Po drugie, RYANAIR pomaga COMAC-owi w projektowaniu tego samolotu, a zazwyczaj jest tak, że jak linia lotnicza pomaga w tworzeniu nowego modelu, to zazwyczaj go zamawia w większych ilościach. Boeing jak w latach 90 projektował "Trzy siekiery" (Boeing 777), to pomagali mu tacy przewoźnicy jak: All Nippon Airways, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Delta Air Lines, Japan Airlines, Qantas czy United Airlines. Jedynie Qantas z tej grupy nie zamówił ANI jednego B777.
docentfurm 2012-10-05 00:01   
docentfurm - Profil docentfurm
jeżeli Ryanair zamówi COMACa to mi kaktus na ręce wyrośnie, a ja jestem Świętym Mikołajem
piotrek737 2012-10-04 23:06   
piotrek737 - Profil piotrek737
ktw: No tak, ale oprócz wycofania classiców pójdzie do wycofania troszkę pierwszych A320 które mają ponad 20 lat więc to też spory ubytek, którego 50 zamówionych A320 nie załata. Poza tym z LH to akurat moja osobista sugestia po rozmowie w maju z prezesem LH. O BA pisał flightglobal po wywiadzie z Walsh'em. AF to nawet nie brałem pod uwagę chyba, że jako AF-KLM to prędzej :) Alitalia nie sądzę. Oni leasingują maszyny w 99% więc zgadają sie z GECAS'em albo ILFC i dostaną neo ;) Co do COMAC'a to musi jeszcze troszkę czasu upłynąć zanim Chinole nauczą się robić porządne samoloty. Ich Xiany, ARJ-ty są tak nie dorobione, że szok ;) Skoro wpadki się zdarzają Airbusowi i Benkowi to nie chce myśleć co tam będzie;)
john45 2012-10-04 22:48   
john45 - Profil john45
ja tez w BA, LH ani AF nie wierzę. Oni zostaną przy A320. Z kolei przypuszczam, że za Europy dużo zamówienie może pójść do KLMu (zakup AF-KLM) ok. 50 sztuk i może Alitalia (?) ze względu na brak slotów na A320....
usuniety 2012-10-04 13:40   
usuniety - Profil usuniety
Co do British Airways, też wątpię w zamówienie MAX, jak mają szeroką flotę Arbuzów - począwszy od 2 A318 w klasie CJ, po 42 A319 i A320 a skończywszy na 11 A321. Chyba ze będzie im zależało na slotach dostaw to duża szansa na zamówienia MAX-a jest. Przypominam tylko, że SILK AIR zamówił MAX-y tylko ze względu na dostępność wcześniejszych slotów dostaw. Kto nie wierzy, niech poczyta sobie artykuł z linku.
zobacz link
marekg 2012-10-04 13:22   
marekg - Profil marekg
Chciaż do A320NEO bardziej zaawansowany jest chyba z pracami silnik od P&W jeśli dobrze pamiętam.
marekg 2012-10-04 13:21   
marekg - Profil marekg
no czas pokaże. Szczerze mówiąc to opanowanie zbudowania "skorupy" nie jest jakimś wielkim problemem dlatego Chińczycy nie powinni mieć szczególnych trudności. Oni od dawna robią latadła i tę sztukę mają bardziej opanowaną niż się komukolwiek wydaje. Może w komunikacyjnych nie mają tego doświadczenia ale od tego są doradcy i firmy z europy zachodniej.
Największe obawy moim zdaniem zawsze budzi silnik bo to on jest najbardziej złożonym elementem układanki. W przypadku Comac-a i A320Neo będzie to w zasadzie ten sam LEAP-X. Boeing zażyczył sobie nieco inną wersję tego projektowanego silnika.
ktw 2012-10-04 13:20   
ktw - Profil ktw
Wątpe żeby Lufthansa zamówiła 737MAX, obecnie mają zamówienia na ponad 50 samolotów z rodziny a320. Starych 737Clasic pozbywają się.
piotrek737 2012-10-04 12:47   
piotrek737 - Profil piotrek737
To krzyżyk na drogę z COMAC C919 ;) MOL bardzo dobrze wie, że gdyby latał na A320 tak jak żyłuje B738 to już dawno by popłynął :) To jest jego styl, publiczne gnojenie i wymuszanie na producencie pewnych ustępstw...
usuniety 2012-10-04 11:58   
usuniety - Profil usuniety
Wątpię, że RYANAIR zamówi B737 MAX. Kiedyś szef ichniejszej linii, Michael O Leary wypowiadał się na temat MAX. Treść jego wypowiedzi jest w linku Jeśli coś to prędzej zamówią COMAC C919.
zobacz link
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy