WAW: 16 kiosków self check-in

WAW: 16 kiosków self check-in Lotnisko Chopina w Warszawie uruchomiło 16 nowych stanowisk do samodzielnej odprawy pasażerów tzw. "kioski self check-in".To kolejne rozwiązanie techniczne, które podwyższa standard obsługi pasażerów. Pasażerowie mogą korzystać z ośmiu stanowisk umiejscowionych przy tradycyjnych stanowiskach odpraw w strefie C lotniska, zaś kolejne osiem kiosków znajduje się w strefie...
21/09/2012 10:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_26432 2012-09-28 20:38   
gosc_26432 - Profil gosc_26432
Panowie zajmijcie stroną WAW, to jest porażka, non stop zablokowana, do tego już od dawna nie spełnia wymogów dla takiego lotniska. Strona WRO jest wzorcem.
gosc_992fe 2012-09-27 12:25   
gosc_992fe - Profil gosc_992fe
Tak właściwie to kioski zostały wprowadzone przez SITA dla PPL'u a LOT jest jednym z użytkowników.
Obecnie w nowych CUSSach mogą się odprawiac pasażerowie:
- LOTu, Lufthansy, Austrian Airlines (kioski 1-14 w strefach C i D)
- Turkish Airlines (kioski 10 i 11 - strefa D)
- Finnair (kioski 15-23 - strefa E)
- Air France i KLM (kioski 15-17, 19-20, 22-23 - strefa E)

Wkrótce ma być również Aeroflot oraz British Airways.

Nowe kioski mogą drukować wywieszki bagażowe ale poza Finnair obecnie żadna aplikacja na kioski nie daje takiej możliwości a Finnair u nas z tej możliwości nie korzysta). W przyszłości z tego co wiem ma sie to zmienić.
madej 2012-09-22 20:30   
madej - Profil madej
gosc_b4b2b EK przylatuje o 10:45 odlatuje o 13:50, więc nie ma szans na odstawienie od rękawa, będzie cały czas stał na stanowisku kontaktowym, zresztą przez ten czas i tak żaden atlantyk by się nie odprawił. Sam rozładunek i obsluga handlingowa to około 50 minut w jedną i w drugą stronę, więc nie zdążą go odstawić, zeby coś w miedzy czasie sie odprawiło. Od letnego rozkładu będzie przylatywał o 11:30 a odlatywał o 14:45.
madej 2012-09-22 18:03   
madej - Profil madej
gosc_cd29f: ponieważ ten temat dość dobrze znam, więc Ci odpowiem. Nie wiem czy zrozumiałem do końca o co pytasz ale chyba rozumiem, nie ma stałego przydziału rękawów do konkretnych rejsów samolotów LOTu. Polega to na tym, że np dziś rejs LO467 do Sztokholmu który odlatuje z rekawa jutro poleci ze stanowiska oddalonego i odwrotnie dzis np. LO397 do berlina ze stanowiska oddalonego jutro poleci z rękawa. Tak jest ze wszystkimi rejsami LOTu. LOT nie ma umowy na konkretne rejsy tylko na pewną globalna ilosc rejsów w ciągu dnia. Podobnie jest z atlantykami. Oczywistym jest, że obecnie wszystkie atlantyki korzystają z rękawów bo jest taka mozliwosc w przypadku wejscia EK będzie stosowana ta sama zasada co w przypadku krótkich rejsów, np. danego dnia JFK poleci z rękawa a ORD ze stanowiska oddalonego a następnego bedzie odwrotnie. Stały przydział do rekawów mają tylko linie zagraniczne, np. British Airways zawsze ( oznacza to, że nie może stanac w polu ) ale juz np Alitalia lub Aer Lingus mają opcję, że w razie jakiejś ograniczonej zdolnosci operacyj nej portu lotniczego mogą być postawione na stanowisku oddalonego ( lecz w 99 % lataja z rękawa ). Podobnie Air France ma przydział do rękawa na wszystkie swoje rejsy. Z Ciekawostek mogę dodać tylko, że jest czterech przewoźników zagranicznych którzy nie chcą korzystac w WAW z rękawów bo uwazają, ze jest za drogo. To Norwegian (LCC). Air One (LCC) oraz dwóch przewoźników tradycyjnych Aerosvit i Air Baltic. Ci zawsze stają na stanowiskach oddalonych. Jest też trzech przewoźników którzy są zmuszeni nijako do korzystania ze stanowisk oddalonych poniewaz operują samolotami, które ze względow technicznych akurat na warszawskim lotnisku nie mogą byc podstawiane do rekawa ( na innych lotniskach o dziwo te same samoloty operuja z rekawa ), to Swiss loty operowane przez OLT ( Foker 100 ), Austrian Airlines ( dash, foker70/100) oraz Brussels Airlines ( Avro RJ85/100). Ta ostatnia linia wycofuje sie od pazdziernika z okęcia. Natomiast od 29 października jeden rejs Swissu będzie wykonywany wlasciwym samolotem Swissu czyli Airbusem A319/320 numer rejsu LX 1348/1349 i tym samy ten konkretny rejs będzie korzystał z rękawa.
gosc_b4b2b 2012-09-22 17:05   
gosc_b4b2b - Profil gosc_b4b2b
EK laduje ok 10, a odlatuje ok 15, wiec 5h rekawa zajmowac nie bedzie. Moze zostac odstawiony w pole, aby mogl skorzystac z niego LO.
madej 2012-09-22 16:43   
madej - Profil madej
dorzucając jeszcze dwa slowa odnośnie rękawów LOT nie jest w stanie niczym zaszantażować przedstawicieli okęcia. Nie ma asa w rękawie. Nie może zagrozić, że jak nasze 787 nie beda zawsze korzystać z rekawow to sie wyniesiemy na inne lotnisko, bo sie nie wyniosą nie mają dokad. Gdzie pojda latac? do moldina, rzeszowa, krakowa, wszystko odpada. Nie zaszantazują także tym, że skasują operacje long haul bo nie skaskują to jest podstawowa działalnosc operacyjna LOTu. Tak więc i tak LO będzie korzystac z WAW niezależnie od tego czy beda korzystac z rekawow czy nie, a EK może bardzo latwo postawic warunki, albo bedziemy korzystac z rekawów albo papa warszawo i zaczynamy latac do kijowa czy budapesztu. dla PPL ktore walczyły ponad 5 lat o EK w WAW wybór jest oczywisty. Zyskalismy poteznego gracza swiatowego dla naszego w sumie prowincjonalnego lotniska, wiec dostanie wszystko co chce. A to ze LOT zakupił 787 to żadna okazja. To jest polska linia lotnicza, która zawsze bedzie korzystała z naszych usług bo jestesmy ich jedynym hubem wiec nie mogą nam żadnych warunków stawiac. 787 bedzie latał dla LOTu przez kolejne 20 lat i wszystkie polaczenia do stanow i tak sie utrzymają, tak więc wybór jest oczywisty. Wbrew pozorom na wszystkich mniejszych i wiekszych lotniskach tak to sie odbywa, że gość szczegolnie tak znaczacy gość ma duzo wieksze prawa niz linia macierzysta, w przypadku ograniczonej dostepnosci stanowisk kontaktowych tak jak to jest w WAW. Inna sprawa jest to, ze terminal ( liczba rękawów ) jak na stolice 38 mln kraju jest za mała, nalezałoby zbudowac T3. Tylko to niestety jest pieśn przyszłosci. Póki co mamy takie warunki jakie mamy i LOT nie moze byc w pozycji uprzywilejowanej.
gosc_668fe 2012-09-22 16:08   
gosc_668fe - Profil gosc_668fe
a ja tak sie zastanwiam jak LOT chce rozwijac siatkę longhaul, jak w tym do konca ubieglego roku beda mieli jedynie 5 sztuk 787 ..... chyba ze sa jakies newsy Z tego co pamietam zostaja jeszcze trzy sztuki na 2013 ( szesc opcji) ...... DO rozwoju siatki beda potrzebowali samolotwo.... ? P.S. Czy moze ktos podac linka do tej strony ze statusem kolejnych produkowanych 787 ?
gosc_cd29f 2012-09-22 14:11   
gosc_cd29f - Profil gosc_cd29f
czy ma ktos rozpiska rekawy a samolot dla WAW
madej 2012-09-22 13:58   
madej - Profil madej
do goscia_efb96 Londyn to bardzo zły przykład, ponieważ T5 jest dedykowany tylko BA, WAW ma jeden terminal i nie ma terminala dedykowanego LOTowi, wiec LOT musi sie dzielic nim z innymi liniami. Kolejna bzdura ktora napisałes to jest to, że we FRA nie jest preferowana Lufa, Lufa bardzo czesto wypada na stanowiska oddalone ( rowniez rejsy long haul ), ponieważ we FRA są równiez ograniczone ilosci rekawow a pierwszenstwo maja przewozniki zagraniczni. To tak, juz zeby temat ten zamknąc.
madej 2012-09-22 13:54   
madej - Profil madej
a zapomniałem dodać ze z chwilą wejścia 787 zminiejsza sie o jedno stanowisko dla samolotów wide body. Bo 787 ma większa rozpietosc skrzydeł niz 767 i jest statkiem powietrznym kodu E więc na stanowisku 9 nie będzie mógl juz dokowac 787 a 767 mógł. W zwiazku z tym beda tylko 3 stanowiska kontaktowe dla wide body w strefie non schengen. W tym przypadku na 100 % jeden z atlantykow bedzie odprawiany w polu, chyba, ze EK zmieni godziny przylotów/odlotów a na to póki co sie nie zanosi.
madej 2012-09-22 13:46   
madej - Profil madej
gosc_78990,mietek,gosc_efb96: wszyscy napisali w jednym tonie, więc odpisze. Po wejściu Emirates do Warszawy część atlantyków będzie odprawiana ze stanowisk oddalonych, bo nie będzie na nie miejsca przy rękawach. Oczywiście, że pierwszeństwo mają zagraniczni przewoźnicy tak było jest i będzie i wyjaśnie to w bardzo prosty sposób. Lotnisko Chopina od 5 lat walczyło o to aby Emirates uruchomił loty do Warszawy. W momencie kiedy w końcu się zdecydowali, taka linia jest traktowana priorytetowo. Po pierwsze jest to pierwszy poważny przewoźnik spoza europy w Polsce, po drugie Emirates nigdy nie staje na stanowiskach oddalonych w portach lotniczych do których lata a które są wyposażone w rękawy. To jeden z warunków tej linii zwykle, że muszą mieć zapewniony rękaw. Więc jak to sobie wyobrazacie, ze Emirates będzie stawał w Polu a LOT przy stanowiskach kontaktowych. Nic z tego. ponieważ liczba stanowisk kontaktowych na warszawskim lotnisku jest ograniczona w związku z tym część rejsów long haul operowanych przez LOT będzie ze stanowisk oddalonych, Emirates z rekawa. Miejsce Emirates w tym przypadku przy rekawie musi być kosztem jakiejś linii no a jakiej? Tylko LOTu, dlaczego? Ponieważ, LOT niezależnie od tego czy będzie mial zapewnioną obsługe przy rękawie czy nie i tak będzie korzystał z WAW, ponieważ nie ma w Polsce drugiego głównego lotniska z którego móglby korzystać, wiec jest tylko WAW. Władze lotniska o tym wiedzą, że LOT nie przeniesie nigdzie swoich rejsów, bo nie ma gdzie, czyli tak czy siak będzie korzystać z WAW. A emirates jako nowy przewoźnik na lotnisku będzie musiał mieć specjalne względy, chociażby dlatego, żeby zachęcić go to utrzymania polączenia do WAW, aby może w przyszłości nawet zwiekszył swoją liczbę operacji do WAW. W związku z tym Emirates bedzie korzystał ze wszystkicy wygód w WAW, LOT niekoniecznie - własnie z tego powodu, żeby Emirates z Warszawy nie uciekł a LOT tak jak pisałem chcąc niechąć i tak z WAW będzie korzystał, więc wybór dla lotniska jest prosty. Pierwszenstwa ma przewoźnik zagraniczny przed linią gospodarzem, której okęcie jest macierzystym portem i tak jest na wszystkich lotniskach. Chociażby w VIE Emirates ma zawsze rękaw, a rejsy long haul Austriana nie zawsze, to samo jest we FRA. Lufa nie zawsze operuje z rekawa, Emirates, Qatar, Etihad itd zawsze. w WAW będzie dokladnie to samo. Ow sorry za długi wywód.
gosc_efb96 2012-09-21 23:49   
gosc_efb96 - Profil gosc_efb96
Madeju , nie za bardzo rozumiem w jaki sposób na polskim lotnisku mają mieć pierwszeństwo obcy przewoźnicy, mógłbyś mi to wyjaśnić ? Takie kurioza nie zdarzają się ani w Londynie , gdzie pierwszeństwo ma BA - ma nawet swój własny terminal, w Niemczech ,gdzie preferowana jest LH i tak dalej...Tylko w Polsce jest jak zwykle odwrotnie...
mietek 2012-09-21 22:42   
mietek - Profil mietek
Nie sądzę Madej, żeby LO odpuścił rękawy dla B787. To była by porażka moim skromnym zdaniem;-)
gosc_78990 2012-09-21 19:32   
gosc_78990 - Profil gosc_78990
madej: LO w pierwszej fali w S13 bedzie mial 3 rejsy o jednej porze, wiec 4 stanowiska dla widebody moze wykorzystac jednoczesnie LO i EK. W drugiej fali beda 2 rejsy, wiec tez nie bedzie problemu. A druga fala i tak przylatuje, po tym jak pierwsza odleci, wiec nie powinno byc klopotow z podstawianiem rejsow obslugiwanych 787 pod rekawy.
marcowy 2012-09-21 14:50   
marcowy - Profil marcowy
a kiedy kioski wraz z samodzielnym nadaniem bagażu ? ah, pomarzyć.....
gosc_04406 2012-09-21 12:05   
gosc_04406 - Profil gosc_04406
Kioski CUSS nie zostały wprowadzone przez PLL LOT tylko przez LOTNISKO CHOPINA i do niego właśnie należą. Oprócz LOT-u w kioskach mogą odprawiać się też pasażerowie innych linii takich jak Lufthansa, Finnair czy Turkish. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd...
madej 2012-09-21 10:57   
madej - Profil madej
To troche taki pijar LOTu. Coraz więcej samolotów jest podstawiana do rękawów już od ponad roku, kiedy zwiekszyła się liczba rękawów po dobudowaniu pirsów centralnego i południowego. To jedyny powód dlaczego tak jest. Niestety głownie w strefie schengen. W strefie non schengen rękawów jest dużo mniej a co za tym idzie LOT bardzo nierugalarnie z nich korzysta, bo pierwszenstwo maja takie linia jak BA, EL, Aeroflot, Turkish itd. Atlantyki korzystają najczęsciej to fakt. Ale i te zaczna korzystać rzadziej z rękawów jak pojawi się Emirates od lutego swoim grubasem i zatka na trzy godziny jedno z czterech stanowisk kontaktowych przeznaczonych własnie dla samolotów szerokokadłubowych. Wtedy LOT z niektoymi atlantykami wyleci na stanowiska oddalone. To jest minus lotniska okęcie. W strefie non schengen są tylko 4 stanowiska przeznaczone dla samolotów szerokokadłubowych.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy