gosc_7c4ec
2012-09-18 19:24
taa a z RB211 na B767 lataja w 95 % tylko w BA ...... on zawsze byl drozszy i mniej ekonomiczny od PW4000 czy CF6 ...
RB211 najniezawodniejszy silnik wszechczasow. Trent 700 ma 70% rynku na A330. Generalnie GE/PW i RR maja inna konstrukcje. ANA ma 13x787 i lataja bezproblemowo od roku. W przypadku GEnx sprawa jest tuszowana bo obydwie firmy sa amerykanskie.Po 3 miesiacach jak sie rozlecial pierwszy silnik wymyslili ze trzeba troche liznac farba. Prawdopodobnie wada jest w konstrukcji.
czapl1997
2012-09-18 17:42
Ciekawe czy RR-XWB też będą takie niedorobione.
piotrek737
2012-09-18 12:28
asp1: Częściowo nie, ale jak się pogada z ludźmi z branży technicznej to ma się wrażenie, że Trent 1000 mówiąc kolokwialnie jest niedorobiony ;) Zresztą nigdy silniki RR nie słynęły jako te bardzo polecane ;)
Akurat to nie dotyczy LOTowskiego 787. Powazny problem ma GE i sprawa jest rozwojowa.