Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mpawelec
2012-09-06 18:19
"Najbardziej się opłaca wydawać mile na dalekie loty do USA w klasie biznes za 105,000 mil, ale co z tego, że się opłaca skoro jest to to oferta wyłącznie dla niewielkiej grupy wygodnych i bogatych osób."
=programy lojalnościowe głównie są dla bogatych osób aby ciągle kupowały bilety w danej linii lotniczej. Co za pożytek dla linii z okazjonalnych pasażerów (średnio większość lata raz na dwa lata wg. ostatnich badań w Polsce) lub polujących tylko na tanie okazje....
gosc_386db
2012-09-06 18:09
oczywiscie ze kazdy program inny, szkoda ze BD juz nie ma :( Aegean jest dobry dla szybkiego Star Gold, United dla darmowych biletow... M&M chyba bylby moim ostatnich wyborem do zbierania punktow.
ok, rzeczywiscie widze, ze UA od roku nie robi juz starnet blocking, ale bardziej chodzilo mi o to, ze kazdy program jest tak naprawde inny. Jesli chodzi o YQ, to nie mowie konkretnie w UA. Dla przykladu SK nie kasuje YQ na wlasnych lotach dla czlonkow EB, czy ten sam bilet AA oplacany milami AA bedzie duzo tanszy niz bukowany przez Executive Club itp...
mecenas: chyba masz jakies stare informacje... United MileagePlus od dawna nie blokjuje partnerow. I tez nie trzeba placic YQ na zadnych biletach, na zadnych partnerach.
gosc_016e3
2012-09-05 17:12
Najbardziej się opłaca wydawać mile na dalekie loty do USA w klasie biznes za 105,000 mil, ale co z tego, że się opłaca skoro jest to to oferta wyłącznie dla niewielkiej grupy wygodnych i bogatych osób. Co biednemu po rabacie na Porsche skoro w jego cenie kupi i Skodę, i mieszkanie? Zdecydowana większość osób spożytkowałaby 105,000 mil w inny sposób: poleci do USA ekonomiczną za 60,000 mil, a za pozostałe 45,000 mil dostanie całkowicie bezpłatny rejs po Europie.
dokladnie, tyle ze np UA blokuje loty partnerow. wszystkie programy maja swoje plus i minusy. dodatkowo jesli wybierze sie trase z niskimi podatkami czy bez YQ (jak loty z brazylii) to tez jest sensowniej.
Nikt przecież wołami nie zaciąga do zbierania mil w M&M. Można zbierać w United, w US Airways (tam się za bilet-nagrodę płaci tylko ... 5 USD opłaty za bezpieczeństwo), albo w SQ, TG, czy nawet w NZ. Zasady w M&M są takie a nie inne i tyle. Jak się jest sprytnym, to można i z tego programu wiele znaleźć dla siebie. I tak jak pisze mpawelec, w M&M nie zbiera się mil na Europę w ekonomii, tylko na longhaul w biznesie.
krzysiekl
2012-09-05 15:40
1000-1500?
w Emirates podatki za Wiedeń-> Manila->Wiedeń to 60EUR..
czyli pewnie w mm podatki przy locie do Azji są podobne..
Ladnie sobie graja ze stalymi klientami a potem sie dziwia ze arabskie linie tak dobrze sie rozpychaja w Europie...
ja na darmowe lub nie tak bardzo darmowe loty nie uzbieralem, to co na razie mialem w EK (brak lotow na krotkich trasach u nas) wydalem na upgrade i tyle..przynajmniej calkiem bez doplat.
mpawelec
2012-09-05 15:36
w poniedziałek w Galileo był fajny program o lataniu jako HON, to jest coś
mpawelec
2012-09-05 15:35
dlatego programy lojalnościowe są de facto dla osób które dużo, daleko i drogo latają. Rocznie co najmniej trzeba zebrać 100.000 mil to ma to sens.
gosc_62a92
2012-09-05 15:29
Zgadzam się z mpawelec :)
kupowanie biletów opłaca się najlepiej na dalekie loty i wklasie biznes co najmniej
dla porownania tak okolo teraz lot z europy do usa za mile ekonomiczna jest za 60000 mil biznes 105000 mil
ale i tak trzeba zapłacić dodatkowe opłaty Około 1000-1500zł
a bilet ekonomiczny normalnie kosztuje okolo 2000-3500zł do chicago np.
a biznes 8000-12000zł
mpawelec
2012-09-05 15:16
wymiana mil na bilety po Europie i to w klasie ekonomicznej nie ma sensu. To się tylko opłaca przy dalekich lotach i w klasie co najmniej biznes
krzysiekl
2012-09-05 14:52
Jeśli 15kmil 15k mil za podatki to standardowa cena na lotach europejskich to GDN - IST pewnie mogło się załapać.
Ciekawe ile kosztują podatki do nagród na lotach typu Europa-Azja? Ale przynajmniej za upgrade do wyższej klasy nie pobierają dodatkowych wysokich opłat?
krzysiekl
2012-09-05 14:51
Jeśli 15kmil 15k mil za podatki to standardowa cena na lotach europejskich to GDN - IST pewnie mogło się załapać:)
Ciekawe ile kosztują podatki do nagród na lotach typu Europa-Azja? Ale przynajmniej za upgrade do wyższej klasy nie pobierają dodatkowych (wysokich) opłat?
o przepraszam udało mi się kupić bilet powrotny GDN - MUC - IST za 30.000 mil z opłatami :) ale chyba im się zepsuł system w ten dzień :))
Jak zreszta kazdy inny program lojalnosciowy w kazdej dziedzinie. Przelicznik w rodzaju kupujesz kuchenke gazowa, to uzbierasz na jedno pudelko zapalek.
krzysiekl
2012-09-05 14:36
30 tysiecy mil - w sumie pasuje - 3 loty i są mile na bilet do Azji. Warszawa Gdansk 4 loty za pln i kosztuje tyle pln co bilet do Azji.
Powinni podnieść ceny w milach z tych 15k na 30k i byłoby normalnie..a tak...chcą by czuł się oszukiwany? bez sensu...
uliseses: nie schodzi na psy, tylko juz dawno zszedl; czas przeszly dokonany. Jest to jedna wielka kompletna, kompromitujace, idiotyczna, bezsensowna, oglupiajaca sciema.
Kropka. Szkoda klawiatury na ten twor.
Owszem, zgadzam się z przedmówcą. Chyba 2 lata temu chciałem sobie za mile sprawić przelot POZnań -Budapeszt. Bilet był za 15 tys mil, ale opłaty i podatki trzeba było dopłacić 780 zł. A kupując ten bilet normalnie wychodziło do zapłaty około 800-900 zł. W końcu zapłaciłem milami także za podatki, wyszło mi 30 tys mil. Ale oszukany się człowiek czuje, jak dostaje bilet "za darmo", ale w pakiecie z bardzo drogimi opłatami i podatkami.
usuniety
2012-09-05 14:16
krzysiekl: opłaty i podatki przy biletach po Europie za mile w M&M przy jednej przesiadce to zazwyczaj około 1 000 PLN co jest jawnym rozbojem - a jakoś mi się nie zdarzyło w ostatnim roku by system oferował cokolwiek poza lotami z przesiadką w FRAMUCDUS nawet jeśli np. LOT lata bezpośrednio na danej trasie - vide propozycja w systemie by trasę MOS-WAW zrobić z przesiadką we FRA, choć MOS-WAW praktycznie zawsze ma kilka-kilkanaście miejsc wolnych, no i oczywiście całość wyłącznie LH. Czasami można kupić bilet taniej niż same ich "opłaty i podatki". M&M zamiast mydlić oczy, że można za 15 000 mil polecieć w Europie, powinien urealnić stawki milowe za bilety i uczciwie przyjąć jak inne programy ca 20 000 - 30 000 za bilet na dowolnie wybrany lot, a nie absurdalne kombinacje na które klient sam nigdy by nie wpadł. Schodzi M&M na psy. Kropka