Felieton: To nie firma upadła, lecz idea

Felieton: To nie firma upadła, lecz idea Napisała do mnie oburzona Czytelniczka.- Pisze pan o OLT Express i to wprowadza duże zamieszanie. Firma składa się z dwóch spółek. Jedna z nich nadal funkcjonuje. Uważam, że powinien pan napisać sprostowanie – przeczytałem w wiadomości w weekend.Czytelniczka zasugerowała także, bym przed napisaniem "kolejnych bzdur" zapoznał się ze strukturą OLT...
31/07/2012 09:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_61254 2012-08-10 00:35   
gosc_61254 - Profil gosc_61254
Pan Frankowski tutaj tak wznoszony na rękach, w LOT słynął z braku umiaru w wydawaniu pieniędzy. Jak człowiek, który nie zna znaczenia słowa "oszczędność" chce budować jakąkolwiek "taniość" w lataniu? Kit kochani, a co mniej wtajemniczeni łykają wszystko jak młode pelikany. Ktos nizej napisal "zwolnieni" z oplat lotniskowych? Czy ktoś na prawdę wierzy, że lotnisko za n- setek milionow zl robi sie po to by cos komus darować? Lotnictwo i latanie z założenia są drogie i tak pozostanie. Lemingi muszą to zrozumieć. A Pan Plichta ukręca właśnie wałek stulecia w V RP;-)
gosc_f026d 2012-08-10 00:30   
gosc_f026d - Profil gosc_f026d
Kochani, jaka idea. Jak ktos miał kontakt z ludzmi OLT, czy byłego JETAIR, wiedział od początku, że firma była obliczona na upadek i zrobienie szumu dla Amber. Nie było żadnej idei, filozofii, zamysłu. Był kit i cwaniactwo. Nie da się latać za 99 zł, a na pewno nie A320. Pracuje przy nich dzień w dzień. Nie da się i koniec. Nie ma cudów. Samolot pali 3 tony nafty na godzine. Zrozumcie. NIE DA SIE. OLT =wydmuszka.
gosc_b531f 2012-08-02 10:38   
gosc_b531f - Profil gosc_b531f
do gosc_05b36: Świetna teoria spiskowa. Zapomniałeś jeszcze dodać, że OLT upadło przez KNF, MF, TVN i ufoludków :D Wszyscy dokoła winni, tylko nie osoby odpowiedzialne za biznes pt. OLT/Amber Gold.
gosc_e3537 2012-08-01 14:05   
gosc_e3537 - Profil gosc_e3537
Wlasnie czekam na wylot z Wroclawia do Chanii (GR) miał być realizowany ENTER AIR o 23:55 ale na tablicy wrocławskiej nic takiego nie ma, czyzby Rainbowtours jeszcze nie miał lotów zastępczych za OLT??
gosc_81285 2012-08-01 09:58   
gosc_81285 - Profil gosc_81285
TVN zrobił koło pióra Amber Gold, Amber stracił klientów, więc zaczęły się problemy zależnego OLT. Czy root cause to nie UWAGA TVN?
krzysiekl 2012-08-01 08:29   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Ja bym sytuację z OLT porównał do budowy biurowca, gdzie inwestor zbankrutował zanim ukończył budynek.
(źle wyliczone koszty? nagłe wycofanie się banku lub innej instytucji zapewniającej finansowanie? inne problemy wewnętrzne?)
gosc_2140f 2012-07-31 23:11   
gosc_2140f - Profil gosc_2140f
Dawno nie czytałem tak skondensowanego idiotyzmu. To musiał pisać jakiś leming funkcyjny.
> Bo dyrektorem zarządzającym projektem OLT jest człowiek, który ma już na koncie uczestnictwo w bliźniaczej plajcie Centralwings.
Najwyraźniej ten leming ma zwykłe uprzedzenia osobiste i musi do nich dorobić własną teorię. Ciekawe, że swego czasu nic nie było słychać o plajcie CW - lot zdecydował jedynie o zamknięciu swoich tanich linii. Widocznie mądrość etapu wymaga, by dzisiaj podkolorować rzeczywistość.
>Dlatego właśnie szczegółowe wykładanie skomplikowanej struktury firmy i wnikanie w sytuację każdego z jej oddziałów z osobna było pozbawione większego sensu.
Faktycznie, biedny red. leming jeszcze by sobie żylaków na mózgu narobił, a mogłoby się okazać, że rzeczywistość jest bardziej skomplikowana i nie pasuje do własnej teorii. Co wtedy? Bankructwo ideowe redaktora. Na coś takiego nie można przecież pozwolić!
gosc_79f10 2012-07-31 22:16   
gosc_79f10 - Profil gosc_79f10
Ciesze sie, ze zdazyl Pan jeszcze zlapac samoloty w locie. ZUeplnie przypadkowo spojrzalem na Warszawe, a tam 1h20 rano i startuja samoloty, co bylo bardzo dziwne. Postanowilem napisac do was natychmiast.
Pozdrowienia
Mateusz J
humbak 2012-07-31 19:41   
humbak - Profil humbak
Ciekawe czy Czytelniczka się dzisiaj zaburzyła jeszcze bardziej,czy jednak nieco odburzyła? A może w ogóle umarła z rozpaczy?
gosc_0ebdb 2012-07-31 18:21   
gosc_0ebdb - Profil gosc_0ebdb
@piotr737 - hmm ciekawe - Panowie F. (tu wiem o kogo chodzi) i J.(tu przyznam szczerze nie wiem) robili według Pana gówniane akcje marketingowe tak jak teraz - w takim razie jest Pan chyba jedyną znaną mi osobą źle oceniającą marketing C0 i OLT - myślę, ze co jek co ale akurat to mieli perfekcyjne (vide zrobienie udziłu w rynku) w przeciwieństwie do Eurolotu lub nieLOTu. A co do ekipy z Centrala w OLT to dawania ciała doszukiwałbym się raczej w przypadku Zarządu OLT z Centrala czyli R.O i A.D ...
krzysiekl 2012-07-31 17:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Po pierwsze, znów zapytam, dlaczego próbować udowodnić, że OLT nie mógł zarobić skoro sami twierdzili, że przez kilka lat będą tracić?
**************
Po drugie, być może nie ponosili kosztów opłat lotniskowych jeśli, jako nowa linia, zostali z nich zwolnieni - a w każdym razie z części?
japko69 2012-07-31 17:37   
japko69 - Profil japko69
gosc_a207c - pewnie, że możemy kiedyś pogadać.
Piszesz 90*100 45*200 45*400. Po pierwsze, LF nie był 100%, tylko średnio 70-80% (i tak dużo!) Czyli właśnie brakowało tych 45*400. Wpływy z biletów to max. 23000 zł na lot. Przy wylocie z WAW tylko z opłat lotniskowych musieli oddać 8700. Zostaje 14300. Na paliwo nie wystarczy ... Po drugie, koszty paliwa i handlingu to nie wszystko. Zapomniałeś o kosztach osobowych i leasingu za samolot ... I o wielu, wielu innych kosztach. Niektóre z nich nie są wielkie, ale globalnie dają konkretną kwotę.
ktgracz 2012-07-31 16:51   
ktgracz - Profil ktgracz
Dlaczego AG i OLT, kręcili lody w Polsce, a nie będąc zarejestrowanym podmiotem na Cyprze lub Malcie, czy nawet niekorzystnie podatkowych w Niemczech? Prawdopodobnie w EU tylko u nas można robić takie cuda rodem z karaibskich rajów (pamięta ktoś jeszcze polskie stocznie -> firma z Antyli Hol. -> fundusz z Kataru ) podatkowych ;) Tam dają swobodę działania podmiotom, ale bez gwarancji nawet nie ruszą z działalnością póki nie wypełnią nałożonego na nich obowiązku. Zawsze się da, ale trudniej wykręcić taki numer jak ten w PL --> KNF od miesięcy upomina, śle alerty, a oni dalej robią swoje :)
gosc_d2b64 2012-07-31 16:39   
gosc_d2b64 - Profil gosc_d2b64
Wszyscy płacący za lot w OLT kartą niech po prostu uruchomią opcję chargeback z kodem niewykonanie usługi. Proszę się kontaktować ze swoimi bankami w tym temacie, w celu otrzymania odpowiednich formularzy. Płacący przelewem niestety pieniędzy mogą już nie odzyskać. Szkoda że tak dużo bankructw na polskim niebie. Nie sprzyja to wprowadzaniu idei latania. Czy Pasazer.com przygotuje może artykuł na ten temat, aby pokazać, że bankructwo linii lotniczej to niestety codzienność i to, że znika ona z dnia na dzień to w sumie nic nadzwyczajnego? Mimo to ludzie dalej latają... Szkoda że nasza OLTowa bajka się skończyła (podobnie jak Air Polonia). Alarmowe lampki świeciły właściwie od początku. Ale jak widać taki podniebny PKS wielu się spodobał. Oby się tylko nie zniechęcili...
ktgracz 2012-07-31 16:35   
ktgracz - Profil ktgracz
ec2e3, 05b36: co to za tłumaczenie. To oni (od prezesa-fantomasa Plichtę alias Stefański, po dyr. OLT - kiedyś C0 i AirPolonia) niby nie wiedzieli na jakim dzikim rynku chcą operować!? // Podziwiam optymizm inwestycyjny kilku byłych piłkarzy (kto im to doradził - że Polska niby będzie Eco-friendly, zapominając zupełnie o b.silnym lobby węglowym), który władowali swoją kasę w elektrownie wiatrowe (tylko dlaczego w Polsce? inwestor świadomie nie naraża się na ryzyko i stawia wiatraki np. w Danii, czy nawet UK, ale nie w PL-republice-węglowej!). Uchwalona nowelizacja ustawy o OZE, chyba (ale post-factum), przekona ich, że patriotyzm w inwestowaniu na (niby)wolnym rynku np. energetyki (czy lotnictwa) nie popłaca. Z LOT można konkurować, ale firma musi: a) nie być zarejestrowana w PL. b) mieć wypracowany system dystrybucji, a za plecami dużego inwestora. Taki Ryanair czy Wizzair wiedzą czego się spodziewać na lokalnym podwórku (PL, UA, Bałkany), więc wiedzą jak się nie dać uwalić, a przy okazji spełniają pkt. a) i b)
ktgracz 2012-07-31 16:10   
ktgracz - Profil ktgracz
gosc_2e704: ale o jakie szkody chodzi? Ganiać po sądach za biletem 99zł za osobę niech będzie 472zł (bilet rodzinny)!? Pozew oczywiście ma sens, ale może tylko dla tych poszkodowanych przez Amber Gold.. BTW. Oni (AG) nikogo nie oszukali, czy okradli - tylko ludzie dali się im okraść/ oszukać -> wszędzie na portalach finansowych było od dawna pisane, że nic sobie nie robią z upomnień KNF, bawią się w Bank (lub para-bank) bez gwarancji depozytów (realnych, a nie stworzonych przez ten sam kapitał!) --> kto i tak w to wszedł sorry sam sobie winien. // japko69: wiadomo, że zasądzi (którzy wierzyciele najpierw zostaną zaspokojeni wiadomo.. i nie będą lo pax'y) ale pytanie o jakie szkody ta walka? Moralne!?
gosc_a207c 2012-07-31 16:00   
gosc_a207c - Profil gosc_a207c
japko69 --- pogadamy i przypomne ci rozmowe jak bedzie problem z 787 jak lot bedzie sprzedawal EUROLOT i jak wszystko zacznie wychodzic na jak mowisz nie rentowne policz 90pax*100 45pax*200 45pax*400 odejmi paliwo i handling i co oplaca sie taki madry jestes w radzil bym ci myslec jaki wstyt bedzie jak nikt Lotu nie kupi z zwiazkami zawodowymi i narodowy przewoznik padnie bo jak narazie to my go z podatkow utrzymujemy
krzysiekl 2012-07-31 15:51   
krzysiekl - Profil krzysiekl
przy jakim modelu biznesowym musiał upaść? Za niskie ceny? Na początku mówili, że mogą kilka lat latać i tracić.
Więc albo tracili więcej niż przewidzieli (małe szanse sądząc po niezłym LF) albo stało się coś innego lub też był to z góry zaplanowany przekręt....
japko69 2012-07-31 15:41   
japko69 - Profil japko69
Gość gosc_05b36 - takiego kretynizmu dawno nie czytałem. OLT upadł bo przy tym modelu biznesowym upaść musiał. Twoje argumenty, że to wszystko przez LOT przypominają mi troszkę argumenty Antoniego Em.
japko69 2012-07-31 15:35   
japko69 - Profil japko69
gosc_2e704 - wszystko dobrze, masz rację. Ja jednak widzę potencjalny problem - Pan Sąd zasądzi odszkodowanie, rozkaże zwrócić za bilet, i co? Kto to odda / zapłaci? Z jakich pieniędzy? Tych, których nie ma?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy