Lądowanie techniczne maszyny LOT-u

Lądowanie techniczne maszyny LOT-u Wczoraj (5.07) Boeing 737-400 PLL LOT, lecący z Madrytu do Warszawy, musiał lądować na lotnisku w Genewie. Według relacji jednej z osób przebywających na pokładzie, doszło do rozhermetyzowania kabiny. Jednak maszyna wylądowała bez problemów, a informacja o rozhermetyzowaniu okazała się nieprawdziwa - podał portal Gazeta.pl.- Nie było to lądowanie w trybie awaryjnym, ale...
06/07/2012 10:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hariko 2012-07-09 20:13   
hariko - Profil hariko
gosc_af607 napisał przedwczoraj o 11:07
A ktoś wie dlaczego aeroflot wczoraj 2 razy zawracał w WAW?
o jaki rejs SU chodzi???
gosc_73570 2012-07-07 15:00   
gosc_73570 - Profil gosc_73570
Ile sarkazmu w stronę LOT-u. I po co to panowie? Każdy samolot każdego przewoźnika ma szansę prędzej czy później zaliczyć "wtopę".. LO, O2, LH, BA, itd.. A jeśli chodzi o definicje dot. rodzaju lądowania odsyłam do IATA. Pozdrowienia
gosc_d75a1 2012-07-07 13:39   
gosc_d75a1 - Profil gosc_d75a1
A zawracał....?
gosc_af607 2012-07-07 11:07   
gosc_af607 - Profil gosc_af607
A ktoś wie dlaczego aeroflot wczoraj 2 razy zawracał w WAW?
gosc_c2281 2012-07-06 23:46   
gosc_c2281 - Profil gosc_c2281
niebywałe???zepsuty boeing? LOT-u? to się nie zdarzyło tylko od listopada 2011!!!!
gosc_1507a 2012-07-06 23:22   
gosc_1507a - Profil gosc_1507a
mogli kontynuowac lot ale woleli nie ryzykować i sprawdzić to na ziemii. Szacun dla kapitana Krzysztofa!!!!
wb-dy 2012-07-06 20:41   
wb-dy - Profil wb-dy
Lub stosując klasyfikacje AH, któremu tak wierzysz to był Incident, a nie Accident lub Crash
wb-dy 2012-07-06 20:36   
wb-dy - Profil wb-dy
@gosc_d3455 ale przecież te opinie nie są sprzeczne. "Incident" to nie "Emergency Landing"
gosc_948ec 2012-07-06 19:49   
gosc_948ec - Profil gosc_948ec
Dokładnie jak ta wspaniała linia mogła mieć awarię? taka cudowna.......
gosc_3f399 2012-07-06 18:31   
gosc_3f399 - Profil gosc_3f399
Tak nawiasem na zużycie samolotu ma wpływ ilość cykli start/lądowanie i dopiero nalot godzinowy. Niestety to pierwsze ma ogromny wpływ na cały płatowiec gdyż właśnie przy starcie i lądowaniu "najczęściej" występują największe naprężenia konstrukcji a same silniki pracują przy sowich maksymalnych dopuszczalnych parametrach.
hlynurbjorn 2012-07-06 17:55   
hlynurbjorn - Profil hlynurbjorn
LOT miał awarię? Niemożliwe, psuje się tylko OLT.
gosc_d3455 2012-07-06 16:32   
gosc_d3455 - Profil gosc_d3455
Simon Hradecky kwalilfikuje to jako incydent. Jakoś bardziej wierzę jemu niż rzecznikowi firmy.
zobacz link
orro 2012-07-06 15:39   
orro - Profil orro
gosc_4ff48 znów wypisuje anonimowe brednie. Naturalnie, że można lądować jak to napisał 'nieawaryjnie' na lotnisku na trasie.
W lotnictwie komunikacyjnym (poważnie upraszczając) lądowanie awaryjne to takie z asystą straży i innych służb. Pilot musi zadeklarować stan w niebezpieczeństwie (np 3x mayday). Jeśli samolot jest sprawny, jak w opisywanej sytuacji - zakładam, że nie było oznak dekompresji poza kontrolką - to lądowanie było jak najbardziej rutynowe z tym, że na lotnisku na trasie.
gosc_177b1 2012-07-06 15:29   
gosc_177b1 - Profil gosc_177b1
gosc_4ff48 oczywiście, że jest. Można lądować, jak to napisałeś, nieawaryjnie na lotnisku na trasie. Jak nazwiesz lądowanie np z chorym pasażerem gdzieś en route? Samolot co najwyżej dostanie jedykę i klapnie sobie najnormalniej w świecie.
sauvi 2012-07-06 13:29   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_6d1a7: Lecialem pare lat temu DC-9 SAS, ale wyglada na to, ze zostaly one juz wycofane. Lata jeszcze sporo MD-82 i -87.
sauvi 2012-07-06 13:01   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_775ee: Istotnie, na zuzycie samolotu nie wpływa wiek tylko nalot godzinowy. Tylko, ze na ogol te dwie wielkosci sa ze soba zwiazane przy normalnej eksploatacji w liniach lotniczych. "Nikt nie pozwoli sobie na zaniedbania przy maszynie za kilkanaście/dziesiat milionów na oszczędności na bezpieczeństwie" - podziwiam optymizm. Apeluje o kulture dyskusji, to, ze sie z czyms nie zgadzasz, nie znaczy, ze sa to bzdury.
Ponadto, wytrawnemu znawcy lotnictwa nie wypada trollowac na tym forum jako gosc.
sauvi 2012-07-06 12:44   
sauvi - Profil sauvi
@shorty: metody gospodarcze swojego czasu byly stosowane w Locie, vide silniki-lidery w Ilach 62.
Rozumiem, ze az takich przekretow teraz byc nie moze, niemniej jednak byla na tym forum swojego czasu dyskusja o MMEL.
gosc_775ee 2012-07-06 12:30   
gosc_775ee - Profil gosc_775ee
Podobają mi się takie komentarze "Wszystkie 737-400 Lotu sa z roku 1993. Chyba pora na wymiane." Faktycznie trzeba nie miieć pojęcia o lotnictwie żeby takie bzdury pisać. Przede wszystkim na zużycie samolotu nie wpływa wiek tylko nalot godzinowy. Jakby wszyscy wymieniali samoloty po 5/10 latach to by nikt nie zarobił na lataniu a złomowiska w USA byłyby przepełnione. Wiadomo że nei ma to jak nowa maszyna pachnąca w środku ale bądźmy realistami... to za drogie zabawki żeby wymieniać co chwile na nowe. Ostatnio mam szczęście do latania nowszymi sztukami 2-3 latkami a nawet 2 miesięcznym... i jak wsiadałem do 5 letniego 320 w środę to było widać różnicę i zużycie... ale prawda jest taka że to wszystko można odświeżyć i nie zauważysz ze wsiadasz np do 15 letniego 737 Entera który dostał właśnie nowe wnętrze z demontażu z lufthansy. Wiadomo ze wnętrze to nie wszystko i ważniejsze jest to co nosi samolot... i tu również przy cenie tej zabawki oczywistym jest że podzespoły wymienia się zgodnie z harmonogramem i 15 letnia maszyna ma juz 2 a nawet 3 silnik wymienia się wiązki i inne pierdoły. Nikt nie pozwoli sobie na zaniedbania przy maszynie za kilkanaście/dziesiat milionów na oszczędności na bezpieczeństwie
michalb 2012-07-06 12:26   
michalb - Profil michalb
gosc-6d1a7 gdzie sie uczyles matematyki ? nie wiedzialem ze samolot z 1993 to 9 letni samolot
gosc_4ff48 2012-07-06 12:26   
gosc_4ff48 - Profil gosc_4ff48
Nie ma czegoś takiego jak nieawaryjne lądowanie nieprzewidziane w planie lotu! Międzylądowanie nie było przewidziane w tym rejsie, nigdy nie jest. GVA nie jest również lotniskiem zapasowym ani dla MAD, ani dla WAW.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy