Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wroord: to raczej nie ma nic do rzeczy. Fokerry 70/100 też mają opuszczane schodki do dołu a korzystają z rękawów na większości lotnisk na świecie bez konieczności specjalnego mostka.
Q400 korzystaja z rekawow za pomoca specjalnego mostka, ktory wysuwa sie miedzy samolotem a rekawem. Rekaw nie moze podjechac do samolotu ze wzgledu na to iz drzwi Q400 maja schodki i otwieraja sie do dolu. Dlatego wiekszosc Q400 nie korzysta z rekawow.
humbak ty w tej sprawie masz i tak niewiele do napisania.
Spodziewałem się, że madeja w tym wątku będzie gęsto...
komandor
2012-07-02 20:37
Na moim lotnisku BHX Dashki nie dokowały do rękawów, nawet kiedy stały na stanowisku wyposażonym w bridge, ale może te będą na tyle nowoczesne że pozwolą na dokowanie turbolotów
dodam jeszcze, że nowe rękawy o których tu mowa będą obsługiwać mniejsze samoloty kodu C, czyli tych typów samolotów które są wymienione w artykule. 787 akurat tam dokować nie może.
Przecież 787 da się zadokować do rękawa w WAW. Stanowiska numer 9,10,13,14 i 15. Do tego przy stanowiskach przyrękawowych mogą dokować też dużo większe samoloty np. A 340 czy 747. Kiedy EL AL przylatuje do WAW na 747 korzysta zwykle ze stanowisk 13 lub 14. Do tego przy stanowisku numer 10 może dokować także A 380, więc nie rozumiem zamartwiania się o 787.
gosc_f003e
2012-07-02 19:19
A czy od teraz te rękawy obsłużą B787? Bo jak już płacić i kupować nowe to może niech pomyślą za w czasu i zamontują takie żeby się B787 dało zadokować.
A tak swoja drogą, to czy ktoś wie ile kosztuje taki rękaw? Tak mniej więcej?
japko69: Wiem, że dashe mogą, dokują tylko na niektórych lotniskach, w WAW dokować raczej nie będą. savi: z tego co wiem pomarańczowe rękawy po wymianie na nowe przeszklone pójdą na złom. Służą już 20 lat i wystarczy. Nie przesadzaj z tymi rękawami z innej epoki, przecież wszystkie pozostałe są nowe ( oprócz tych 3 pomarańczowych ). One też miały być od początku nowe, tylko nie wystarczyło kasy na nowe więc wzieli te ze starego T1, teraz naprawia ten błąd i je wymienią, podobnie jak doposażą brakujące przy stanowiskach 1,2,6 i 7 ( na nie też kiedyś kasy zabrakło ).
ATRy nie dokują, bo nie mogą. DASHe mogą, dlatego moje pytanie.
Czy wiadomo cos o losie zdemontowanych starych rekawow ? Nadal beda gdzies na Okeciu straszyc ?
Terminal nowy, a dotychczasowe rekawy jak z innej epoki.
turbotropy w WAW nie dokują i nie będą dokować do rękawów.
A co z Eurolotowskimi DHC?
Będą klimatyzowane a co najważniejsze będą mogły obsługiwać samoloty typu Fokker 70/100 i Avro RJ85/100 dzięki czemu Austrian Airlines, Swiss i Brussels Airlines którzy do tej pory nie korzystali z rękawów będą mogli z nich zacząć korzystać. Istniejące już rękawy w pozostałych częściach pirsów nie potrafią zjechać aż tak nisko, najmniejszy samolot jaki obecnie może byc obslugiwany przy rękawie to E 170, tak więc samoloty wyżej wymienionych linii staja na stanowiskach oddalonych. Po zamontowaniu nowych rękawów samoloty tych linii będą mogły stawać przy stanowiskach rękawowych 1 i 2.
gosc_4ebce
2012-07-02 15:14
Ciekawe kto wpadł na pomysł montowania tych starych o o dwóch stopniach swobody w Piątek Pilotowi Aeroflotu sie przejechało ...i potem 10 min cofali samolot
przeszklone, a klimatyzacja będzie? czy pasażerowie przeżyją szok termiczny w drodze na pokład? ;)