Dwóch chętnych na zakup PLL LOT

Dwóch chętnych na zakup PLL LOT Marcin Piróg, prezes PLL LOT, poinformował w środę (7.09) o prowadzeniu rozmów w sprawie zakupu narodowego przewoźnika z dwoma inwestorami.- Prowadzimy rozmowy z dwoma branżowymi podmiotami - powiedział Piróg. Prezes nie ujawnia o kogo chodzi. Jednak jak wynika z oświadczenia ministra skarbu Aleksandra Grada, końcowych rozstrzygnięć należy spodziewać się w 2012. -...
08/09/2011 13:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2011-09-14 08:52   
mietek - Profil mietek
Marecki ma troche racji, bo przecież CDG i AMS też mają swoją przepustowość, więc 3 hub, na pewno nie taki duży, ale by im się przydał. Ale niestety brzmi to raczej jak bajka, bo czemu akurat WAW? Przecież mają już lotnisko w PRG, więc czemu nie tam?
madej 2011-09-10 13:03   
madej - Profil madej
humbak: akurat Delta i Korean Air które są obecne w PRG należą do Sky Teamu podobnie jak CSA, Emirates to inna bajka bo im sojusze lotnicze nie są potrzebne.
humbak 2011-09-10 10:12   
humbak - Profil humbak
madeju, to, że do Pragi lata kilkoro wielkich przewoźników światowych nie oznacza, że PRG jest hubem. Przecież oni tylko latają do PRG, a nie przesiadaja tam swoich paxów.
marecki 2011-09-10 09:28   
marecki - Profil marecki
@madej: a jaki cel miała LH inwestując w kilku przewoźników i rozwijając/utrzymując ich siatkę z macierzystych portów? Piszesz o teoretycznym "zafundowaniu" czegoś LO; jeśli nawet , to nie LO tylko samym sobie skoro wg tych teoretycznych rozważań mieliby najpierw kupić LO. A rozwój hubu w WAW , według tego teoretycznego scenariusza , miałby sens ze specjalizacją np. na rynek azjatycki - sensowniej zwozić ludzi z duzej części europy śr, wsch, pd do WAW niż cofać ich do Paryża, AMs żeby potem spowrotem lecieli do Azji.
madej 2011-09-09 23:11   
madej - Profil madej
wrood: jeszcze raz zapytuje, jaki cel AF/KLM miałyby mieć w tym żeby inwestować w Polski rynek zamiast rozwijać swoje huby? To bez sensu? Kto miałby takie połączenia z Polski wykonywać? AF i KLM zafundowałyby LOTowi więcej samolotów długodystansowych do obsługi tych połączeń? Jakoś nie chce mi sie w to wierzyć. Przecież PRG jest lotniskiem sky teamu jakoś nie widać, żeby tam powstawał jakiś hub takiego aliansu, poza kilkoma liniami lotniczymi spoza Europy które tam operują.
wroord 2011-09-09 22:37   
wroord - Profil wroord
Adamlubin po przygodzie z Covec przy autostradach niepredko rzad skusi sie na chinczykow. Emirates LO nie chce bo dobrze dziala z Dubaju.
Madej z PN, PD i Centum Europy pasazerom jest blizej leciec przez WAW na wschod niz wracac sie do CDG czy AMS.
adamlubin 2011-09-09 21:51   
adamlubin - Profil adamlubin
TK,LH, AF/KLM itd a może to kto inny np Emirates z planami w WAW ich europejskiego portu przesiadkowego, albo inwestorzy z dalekiego wschodu -Chiny, równiez z niesamowitymi plnami rozwoju WAW - kto wie w co uwierza nasi prezesi ministrowie itp...
madej 2011-09-09 21:08   
madej - Profil madej
marecki: sam hub nie wystarczy, LOT musiałby dysponować dużo większą flota dalekodystansową.
marecki 2011-09-09 20:25   
marecki - Profil marecki
madej: choćby po to, żeby paxów nie zwozić z calej europy do CDG/AMS, tylko po to, aby potem ich puszczać do Azji; ale ja oczywiście kibicuje, aby mimo wszystko trafił się inwestor formatu TK.
usuniety 2011-09-09 18:42   
usuniety - Profil usuniety
A może Turkish kupi LOT?
madej 2011-09-09 18:39   
madej - Profil madej
strategii CSA zupełnie nie rozumiem, skasowali LHR i MAN teraz kasują ZRH. To dość dziwne zagrania. co do hubu w PRG, może to hub jeszcze nie jest ale w PRG jest obecnych kilku liczących sie graczy. Linie: Korean Air, Delta, Emirates, prawdopodobnie juz w tym roku do PRG zacznie latać Etihad, a co ma WAW? nie ma nic, biała plama na mapie połączeń lotniczych. Linie lotnicze spoza europy zupełnie nie uwzgledniają Polski w swoich planach rozwoju. Zupełnie też nie rozumiem warunków jakie stawiały AF/KLM w przypadku gdby chcieli kupic LOT, czyli m.in. warunku budowy CPL, który byłby hubem. Zastanawiam się po co? Chcieli sobie robić konkurencje pod nosem? Przecież AF ani KLM nie korzystaliby z tego lotniska za wyjątkiem lotów do Paryza i Amsterdamu, to jest bardzo zastanawiające. Dlaczego zalezało im na hubie w WAW, zwykle linie lotnicze są skupione na rozwijaniu swoich hubów w przypadku KL i AF to AMS i CDG, więc czemu chcieli inwestowac w rozwój WAW? Jakoś nie znajduje sensownej odpowiedzi.
wroord 2011-09-09 15:08   
wroord - Profil wroord
Madej skyteam tez nie byl szczesliwy dla OK. Jesli chodzi o Maleva to chyba rosyjski wlasciciel jakiego mieli przez pewien czas zaszkodzil im wiecej niz OW.
usuniety 2011-09-09 13:01   
usuniety - Profil usuniety
A co się z OK dzieje? AF/KL deklarował, że w PRG hub stworzy i parę oryginalnych kierunków na wschód mają KUF, ROV czy TAS.
mietek 2011-09-09 12:07   
mietek - Profil mietek
Jak dla mnie to Lufa też zrobi z LOT regionalną linię, więc pewnie AF/KL, choć tutaj problemy to przejście do sky team...
dominik22444 2011-09-09 00:42   
dominik22444 - Profil dominik22444
kubab222 @ LUFTHANSA
madej 2011-09-09 00:00   
madej - Profil madej
Oczywiście, że to powinien być ktoś ze Stara. Zmiana aliansu pociąga za sobą zbyt duże koszta. IAG czyli BA/IB to byłby najgroszy wybór o czym wielokrotnie pisałem, to oznaczałoby zwinięcie się LOTu do roli podrzędnej linii operującej po Europie ( patrz przykład Malevu ), OW to alians dla dużych przewoźników lotniczych nie dla takich maluchów jak LOT, malev strzelił sobie w stopę zapisując się do OW. Star zrzeszta różne linie od największych poprzez średnie do najmniejszych i chyba jest najbardziej odpowiedni dla LO, Sky Team też jest w miarę, natomiast w OW nie mamy czego szukać.
marqoos_pl 2011-09-08 23:20   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
A może jednak TK się wybierze do Polski za zakupy?
usuniety 2011-09-08 16:54   
usuniety - Profil usuniety
Waszym zdaniem to która lepsza do ktorej LO moze trafic linia lotnicza LF czy KL/AF?
b747400er 2011-09-08 15:26   
b747400er - Profil b747400er
Biorac pod uwage, ze OK sie zwija i nawet rezygnuje z code share z AF, LO moze byc interesujacym kaskiem dla AF/KL. Ale skyTeam potrzebowalby duzo silniejszego LO, niz ten jest teraz. Wiec to szansa dla LO. Z drugiej strony zmiana aliansu to potezne koszty i potezna operacja systemowa.
wroord 2011-09-08 15:20   
wroord - Profil wroord
Z wczesniejszych przeciekow wynikalo ze jednym z chetnych byly AF/KLM, ale jako warunek chcialy nowego centralnego lotniska, tak aby moc tam zrobic hub na loty azjatyckie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy