Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marecki ma troche racji, bo przecież CDG i AMS też mają swoją przepustowość, więc 3 hub, na pewno nie taki duży, ale by im się przydał. Ale niestety brzmi to raczej jak bajka, bo czemu akurat WAW? Przecież mają już lotnisko w PRG, więc czemu nie tam?
humbak: akurat Delta i Korean Air które są obecne w PRG należą do Sky Teamu podobnie jak CSA, Emirates to inna bajka bo im sojusze lotnicze nie są potrzebne.
madeju, to, że do Pragi lata kilkoro wielkich przewoźników światowych nie oznacza, że PRG jest hubem. Przecież oni tylko latają do PRG, a nie przesiadaja tam swoich paxów.
@madej: a jaki cel miała LH inwestując w kilku przewoźników i rozwijając/utrzymując ich siatkę z macierzystych portów? Piszesz o teoretycznym "zafundowaniu" czegoś LO; jeśli nawet , to nie LO tylko samym sobie skoro wg tych teoretycznych rozważań mieliby najpierw kupić LO. A rozwój hubu w WAW , według tego teoretycznego scenariusza , miałby sens ze specjalizacją np. na rynek azjatycki - sensowniej zwozić ludzi z duzej części europy śr, wsch, pd do WAW niż cofać ich do Paryża, AMs żeby potem spowrotem lecieli do Azji.
wrood: jeszcze raz zapytuje, jaki cel AF/KLM miałyby mieć w tym żeby inwestować w Polski rynek zamiast rozwijać swoje huby? To bez sensu? Kto miałby takie połączenia z Polski wykonywać? AF i KLM zafundowałyby LOTowi więcej samolotów długodystansowych do obsługi tych połączeń? Jakoś nie chce mi sie w to wierzyć. Przecież PRG jest lotniskiem sky teamu jakoś nie widać, żeby tam powstawał jakiś hub takiego aliansu, poza kilkoma liniami lotniczymi spoza Europy które tam operują.
Adamlubin po przygodzie z Covec przy autostradach niepredko rzad skusi sie na chinczykow. Emirates LO nie chce bo dobrze dziala z Dubaju.
Madej z PN, PD i Centum Europy pasazerom jest blizej leciec przez WAW na wschod niz wracac sie do CDG czy AMS.
adamlubin
2011-09-09 21:51
TK,LH, AF/KLM itd a może to kto inny np Emirates z planami w WAW ich europejskiego portu przesiadkowego, albo inwestorzy z dalekiego wschodu -Chiny, równiez z niesamowitymi plnami rozwoju WAW - kto wie w co uwierza nasi prezesi ministrowie itp...
marecki: sam hub nie wystarczy, LOT musiałby dysponować dużo większą flota dalekodystansową.
madej: choćby po to, żeby paxów nie zwozić z calej europy do CDG/AMS, tylko po to, aby potem ich puszczać do Azji; ale ja oczywiście kibicuje, aby mimo wszystko trafił się inwestor formatu TK.
usuniety
2011-09-09 18:42
A może Turkish kupi LOT?
strategii CSA zupełnie nie rozumiem, skasowali LHR i MAN teraz kasują ZRH. To dość dziwne zagrania. co do hubu w PRG, może to hub jeszcze nie jest ale w PRG jest obecnych kilku liczących sie graczy. Linie: Korean Air, Delta, Emirates, prawdopodobnie juz w tym roku do PRG zacznie latać Etihad, a co ma WAW? nie ma nic, biała plama na mapie połączeń lotniczych. Linie lotnicze spoza europy zupełnie nie uwzgledniają Polski w swoich planach rozwoju. Zupełnie też nie rozumiem warunków jakie stawiały AF/KLM w przypadku gdby chcieli kupic LOT, czyli m.in. warunku budowy CPL, który byłby hubem. Zastanawiam się po co? Chcieli sobie robić konkurencje pod nosem? Przecież AF ani KLM nie korzystaliby z tego lotniska za wyjątkiem lotów do Paryza i Amsterdamu, to jest bardzo zastanawiające. Dlaczego zalezało im na hubie w WAW, zwykle linie lotnicze są skupione na rozwijaniu swoich hubów w przypadku KL i AF to AMS i CDG, więc czemu chcieli inwestowac w rozwój WAW? Jakoś nie znajduje sensownej odpowiedzi.
Madej skyteam tez nie byl szczesliwy dla OK. Jesli chodzi o Maleva to chyba rosyjski wlasciciel jakiego mieli przez pewien czas zaszkodzil im wiecej niz OW.
usuniety
2011-09-09 13:01
A co się z OK dzieje? AF/KL deklarował, że w PRG hub stworzy i parę oryginalnych kierunków na wschód mają KUF, ROV czy TAS.
Jak dla mnie to Lufa też zrobi z LOT regionalną linię, więc pewnie AF/KL, choć tutaj problemy to przejście do sky team...
dominik22444
2011-09-09 00:42
kubab222 @ LUFTHANSA
Oczywiście, że to powinien być ktoś ze Stara. Zmiana aliansu pociąga za sobą zbyt duże koszta. IAG czyli BA/IB to byłby najgroszy wybór o czym wielokrotnie pisałem, to oznaczałoby zwinięcie się LOTu do roli podrzędnej linii operującej po Europie ( patrz przykład Malevu ), OW to alians dla dużych przewoźników lotniczych nie dla takich maluchów jak LOT, malev strzelił sobie w stopę zapisując się do OW. Star zrzeszta różne linie od największych poprzez średnie do najmniejszych i chyba jest najbardziej odpowiedni dla LO, Sky Team też jest w miarę, natomiast w OW nie mamy czego szukać.
marqoos_pl
2011-09-08 23:20
A może jednak TK się wybierze do Polski za zakupy?
usuniety
2011-09-08 16:54
Waszym zdaniem to która lepsza do ktorej LO moze trafic linia lotnicza LF czy KL/AF?
b747400er
2011-09-08 15:26
Biorac pod uwage, ze OK sie zwija i nawet rezygnuje z code share z AF, LO moze byc interesujacym kaskiem dla AF/KL. Ale skyTeam potrzebowalby duzo silniejszego LO, niz ten jest teraz. Wiec to szansa dla LO. Z drugiej strony zmiana aliansu to potezne koszty i potezna operacja systemowa.
Z wczesniejszych przeciekow wynikalo ze jednym z chetnych byly AF/KLM, ale jako warunek chcialy nowego centralnego lotniska, tak aby moc tam zrobic hub na loty azjatyckie.