Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nederland
2011-08-25 00:20
Jestem chyba jedyną osobą rzewnie się wypowiadającą, która ledwo się zna i jej komentarze opierają się na 'Poznań rulez' a nie na analizach i wiedzy :D więc tym bardziej, proszę bardzo :D
O !!!!!!!!!!! tak wlasnie chcialem to wyrazic, dziekuje ci nederland ;-)
nederland
2011-08-25 00:12
żegna się jednych przyjaciół wita kolejnych :D
Jejku..nie denerwuje sie :-)
pracuje w tym od 25 lat wiec wiec jak czuc toalete,zaloge i gosci po 12 tu godzinach......wszyscy sa szczesliwi jak sie juz´nie widza ;-))
nederland
2011-08-25 00:00
łejej mireklh nigdy nie leciałem to nie wiem jak to wygląda :D się nie denerwuj :D
Jezu !! Ile godzin mozna w brudzie i usyfionych toaletach siedziec?Oczywiscie trzeba wyjsc..wy tez nie pracujecie 24 godzin bez przerwy , wiec zaloga musi po 12 godzinach zmienic. Nowe posilki na nastepnych 10 godzin musza zaladowac.to w najlepszym wypadku 60 Min trawa.
Jak leciałem 2 razy do BKK, pierwszy raz LH lotem FRA-BKK-KUL, to paxy do KUL wychodziły, dostali specjalne tickety od obsługi lotniska i czekali przy gejcie. Jak leciałem EK do BKK lotem DXB-BKK-SYD-CHC, to sytuacja była podobna.
nederland
2011-08-24 22:53
A w takim postoju można wyjść z samolotu w ogóle? :D Czy siedzi się 25 godzin w samolocie i nie rusza dupki :P
marqoos_pl
2011-08-24 22:51
Są to loty bezpośrednie, ale z międzylądowaniem. Madej doskonale to tutaj opisał. Nie jestem pewien, ale w większości przypadków nie trzeba jednak opuszczać samolotu. Jest to dosyć mało prawdopodobne przy ok. 2-godzinnym postoju. To by było wyjście-wejście. *** A BA/QF po prostu stracił bardzo dużo klientów z UK/IE na rzecz takich linii jak Emirates, Etihad, Malaysia Airlines czy Singapore Airlines. Wiele osób przeszło do EK/EY, bo oferowali lepsze ceny, dogodne przesiadki i pewność lotu (zbyt dużo osób w poprzednich latach miało zepsute wakacje z powodu częstych strajków w BA).
cani: EK ma bardzo udziwnione rotacje, ale np. taki BA LHR - SIN - SYD czyli rejs BA15/16 jest całkiem do przyjęcia w SIN jest tylko stop na 1h25 minut i leci się dalej.
madeju: być może nazewnictwo twoje jest poprawne, nie wiem, nie jestem językoznawcą :-D Jakkolwiek np. na trasie Dubaj - Christchurch, wolałbym lot Singapore Airlines i przesiadkę w SIN, niż lot bezpośredni Emirates, który wygląda tak: DXB - BKK - SYD - CHC. Zreszta, w takich wypadkach i tak zawsze podczas postoju maszyny na lotnisku i tak trzeba z niej wysiąść i ponownie do niej wejść, czyli to samo jak w przesiadce, tyle, że gejtu się nie zmienia ;-)
cani: oczywiście, że jest to lot bezpośredni tyle tylko że z międzylądowaniem. Lot bezpośredni polega na tym, że na całej trasie operuje ten sam samolot, z tym samym numerem rejsu mimo że po drodze jest lądowanie. Nie jest to rejs non - stop ale jak najbardziej jest bezpośredni.
Lot bezposredni to nie to samo co lot no-stop.Zawsze trzeba jakies 2 godz na przesiadke i duty -free doliczyc :-)
madej: ja wiem o czym piszesz doskonale. Sam pamiętam, jaka siatkę Qantas miał w Europie, do tego pamiętam, jak maszyny BA latały do Perth, Brisbane oraz Melbourne. Pamiętam też czasy, gdy do AUS latały KLM, Olympic, Lauda Air. Jakkolwiek, dla mnie lot bezpośredni z SYD czy MEL via SIN, to nie jest bezpośredni, tylko o to mi chodziło ;-)
cani: no bezposredni z międzylądowaniem w SIN, kiedys Qantas miał bardzo ładna siatkę połączen lotów do Europy m.in. Amsterdam, Paryż, Bruksela, Rzym, Madryt, Wiedeń, Zurich a nawet Belgrad. Teraz ostał się tylko FRA i LHR z czego ten drugi będzie obcinany o dwa loty. Z europejskich linii lotniczych nic poza British Airways i Virgin Atlantic do Australii nie lata, a to że można tam dotrzeć z dwiema czy więcej przesiadkami np w ramach sojuszy Star Alliance czyli LH/TG czy LH/SQ to zupełnie inna bajka, jednak czasem oferty na przelot bezposredni FRA - SYD czy LHR - SYD/MEL są korzystniejsze od kombinowanych przeisadek po dwa czy trzy razy.
madeju - ładnie napisałeś: Dodatkowo pozostanie bezpośredni rejs Qantasu QF5/6 SYD - FRA - SYD via SIN. hahaha
Tak to tez Lufthansa z Thai i Singapur Airlines zrobila na trasiue do Sydney.
czyli nie oznacza to nic innego jak cięcie siatki połączeń z UK do Australii, zostanie wycofane po jednym bezposrednim rejsie BA oraz dwa Qantas. Rejs BA LHR - SYD z międzylądowaniem z BKK nie będzie operowany, zamiast tego na rejs BA15/16 LHR - SIN - SYD BA zamiast 777 wyśle 747, do tego dwa rejsy z melbourne i SYD do LHR przez HKG i BKK by Qantas również nie będą operowane. Pozostaną loty z MEL i SYD do LHR via SIN tylko jeżeli chodzi o Qantas. Czyli obaj przewoźnicy postawili na lepsze wykorzystanie swojej floty z wykorzystaniem hubów azjatyckich jako portów przesiadkowych dla rotacji UK - Australia. Dodatkowo pozostanie bezpośredni rejs Qantasu QF5/6 SYD - FRA - SYD via SIN.
marqoos_pl
2011-08-23 10:15
Czyli mówiąc krótko - QF kasuje trasy i loty, BA część przejmuje, ale sprawiają wrażenie, że wszystko jest OK.