b747400er
2011-08-04 15:59
MirekLH: Ale tych samych pax nizszym kosztem nie utrzymujac rotacji DUSGDN v.v. mozna przewiesc do MIA/YYZ/ORD/EWR czy innych miejsc via FRA czy MUC, a samolot wykorzystac na innym polaczeniu, ktore przyniesie wiecej pieniedzy lub mniejsze straty. jesli to polaczenie glownie dowozilo na amerykanskie long haule, dawalo spora kontrybucje na siatke, ale wplywy na rejs po sprorateowaniu byly musialy byc niewielkie.
Samolot byl peilny bo przywozilem na niego pasazerow z MIA,YYZ,ORD i EWR do DUS...zawsze sparwdzam ilu NASZCH dalej do KTWE, WRC czy GDN leci..i zawsze byli..moze w zimie sie nie oplaca...kto odwiedza przy _30C rodzine w ORD czy YYZ ,EWR ?
b747400er
2011-08-03 21:08
DUSGDN v.v. to rejs w srodku dnia, wiec tych wysokoplatnych paxow wielu byc nie musialo. Mogli oni leciec rano/wieczorem via WAW lub FRA, co by zalatwic sprawy w ciagu dnia. Lecac bezposrednio zawsze musieli nocowac jedna noc wiecej (koszt i strata czasu, ktory mogliby wykorzystac na co innego). LH w DUS oferuje spora liczbe tranzytow europjskich jak i polnocnoamerykanskich, ale najwidoczniej to nie wystarczylo, zwlaszcza, ze duzo ruchu z GDN lata SK via CPH (4x dly) i LH nie jest tam az tak silna, jak we WRO czy POZ wsrod przewoznikow tradycyjnych.
spider_85
2011-08-03 17:35
humbak: Wiem, że LF nie ma takiego dużego znaczenia, ale przeczytaj do końca, napisałem też że bilety nie były tanie... No chyba, że 200 euro to dla Ciebie mała kwota...
Linie tradycyjne ze wzgledu na wysokie koszty zarabiaja w wiekszosci na paxach w klasie J, wiec jesli oblozenie jest male w tej klasie i nie widza trendow wzrostu to postanowili zawiesic polaczenie. Moze po zimie otworza ponownie.
Pewnie postanowili przerzucać pasażerów przez huby we FRA i MUC dorzucając większy samolot w zależności od zapotrzebowania. Czasem widywałem jakiegoś boeinga z FRA lub MUC w zastępstwie CRJ.
voyageur
2011-08-03 14:33
@spooks: ponieważ nie zawsze wysoki LF równa się z przychodami większymi niż koszta utrzymania połączenia...
LH to nie W6 czy FR rozdająca bilty po parę złotych. Więc w tym kontekście nie rozumiem, czemu wysoki LF nie ma znaczenia.
Ale ileż razy można powtarzać, że wysoki LF nie ma znaczenia.
spider_85
2011-08-03 12:44
Dziwne, moi znajomi z Niemiec kilka razy lecieli na tej trasie i samolot był zwykle prawie pełny, a bilety zwykle koło 200 euro RT...
antypilot
2011-08-03 11:58
Cóż za niefart. Czyżby LH przegrała z trasą W6 do Dortmundu...???