Za sterami: Na dyżurze

Za sterami: Na dyżurze Rozpoczynamy nowy cykl materiałów opisujących pracę "za sterami". W nowym cyklu pokażemy Wam od kuchni pracę ludzi dzięki którym możemy łatwo, sprawnie i bezproblemowo przemieszczać się drogą lotniczą.Jeśli zdarzy wam się iść po płycie lotniska, zwróćcie uwagę na namalowane linie. Te dla samolotów są żółte. Białe – to dla samochodów. Czasem dodatkowe wyznaczają szlaki...
14/08/2011 11:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hops 2011-08-17 10:27   
hops - Profil hops
@domos to właśnie napisałem.
domos 2011-08-16 19:20   
domos - Profil domos
gumis, boruta: Taką informację uzyskałem od DOPL w POZ (tekst został przez nich autoryzowany), możliwe, że jest to nie do końca ścisłe i podczas obsługi samolotu można tę linię przekraczać bez specjalnego zezwolenia. hops: Tak samo jak powyżej, o tych metodach (używając tego słowa) mówili mi dyżurni. Wydaje mi się zresztą, że możesz podzielić metody na pomiar i ocenę, a wśród pomiarów wyróżnić pomiary różnymi przyrządami, prawda?
boruta 2011-08-16 19:11   
boruta - Profil boruta
Kolega miał na myśli zapewne oznakowanie pionowe koloru czerwonego, uwaga gumisa bardzo trafna.
gumis 2011-08-16 12:42   
gumis - Profil gumis
"Ale jest jedna linia czerwona. Jedyna, na przekroczenie której trzeba mieć zezwolenie od wieży kontroli lotów." Hmmm... powiem szczerze, że się nie zgodzę... Nie zdarzyło mi się jeszcze, aby chcąc przekroczyć czerwoną linię na PPS, w celu obsługi samolotu, trzeba było pytać o zgodę wieżę kontroli lotów. Natomiast chcąc np. opuścić PPS i wjechać na drogę kołowania biegnącą wzdłuż pasa startowego, takie zezwolenie jak najbardziej muszę uzyskać. Więc zdaje się, że jakaś nieścisłość się wdarła.
hops 2011-08-16 12:24   
hops - Profil hops
"Są dwie metody." owszem ale zdecydowanie nie te które opisano. metody to: pomiar (jakimkolwiek sprzętem do tego przeznaczonym) lub ocena (wykonana przez DOPL).
wojtek 2011-08-15 20:18   
wojtek - Profil wojtek
Sorry, za szybko sobie przeczytałem :)
warsawfan 2011-08-15 19:43   
warsawfan - Profil warsawfan
Dokładnie o to mi chodzi Wojtku :)
wojtek 2011-08-15 11:26   
wojtek - Profil wojtek
warsawfan: kontrola ruchu lotniczego pochodzi od angielskich słów Air Traffic Control (ATC) i uważam to za określenie poprawne, tym bardziej, że zadania ATC odnoszą się także do zapewnienia bezpieczeństwa poprzez uniknięcie kolizji statków powietrznych na lotniskach, a więc nie będących w locie.
gumis 2011-08-15 07:19   
gumis - Profil gumis
Mała dygresja a propos laserów - nie można pisać "choć raczej nie grozi trwałym urazem pilota (oślepienie laserem), to może spowodować chwilową utratę wzroku". Otóż grozi trwałym uszkodzeniem oka! Wskaźniki laserowe o wysokiej mocy mogą spowodować natychmiastowe i uszkodzenie siatkówki poważne na tyle, że może doprowadzić do ślepoty. W internecie jest mnóstwo informacji, jak zwiększyć moc lasera. Więc nigdy nie wiadomo, jakim laserem ktoś "bawi się", usiłując oślepić pilotów.
humbak 2011-08-14 22:45   
humbak - Profil humbak
W mediach generalnie wiele słów zostało przeinaczonych, chociażby "linie tradycyjne", "linie low-cost", czy chociażby "ekologia".
warsawfan 2011-08-14 22:16   
warsawfan - Profil warsawfan
Fajny artykuł i cały cykl również zapowiada się przyzwoicie.
Tylko jedno niedociągnięcie. To jest fachowy portal... więc obowiązuje nas fachowe słownictwo. Dlatego starajmy się mówić kontroler/kontrola ruchu lotniczego, zamiast kontroler lotów. Niestety to określenie jest ostatnio mocno eksponowane przez media i społeczeństwo już je przyswoiło na dobre, mimo że nie jest poprawne.
Ale w takim razie chociaż my dawajmy dobry przykład. :)
humbak 2011-08-14 21:32   
humbak - Profil humbak
O, wreszcie tego rodzaju artykuły. :o)
boruta 2011-08-14 21:17   
boruta - Profil boruta
W porządku
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy