Eurolot (też) w prywatnych rękach?

Eurolot (też) w prywatnych rękach? Ostatnimi czasy hasło "prywatyzacja" kojarzy się w lotnictwie jednoznacznie z prywatyzacją LOTu. Działa jednak przecież jeszcze drugi polski przewoźnik, którego właścicielem jest Skarb Państwa. Jaka przyszłość czeka coraz bardziej obecny pod własną marką na polskim rynku Eurolot?Przekształcenia własnościowe to niemal nierozważana do tej pory konsekwencja dokapitalizowania...
29/07/2011 00:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
voyageur 2011-07-31 13:16   
voyageur - Profil voyageur
@jurek: obawiam się, że prywatyzacja LOT-u może się jeszcze odwlec. Przy każdych wyborach poruszany jest ten temat na nieco większą skalę niż w porównaniu z tzw. okresem "między wyborczym".
jurek 2011-07-30 20:32   
jurek - Profil jurek
Pytałem poważnie. Mniejsza z bon motami Urbana.
voyageur 2011-07-30 20:16   
voyageur - Profil voyageur
@jurek: klasyk polskiej ironii- Jerzy Urban napisał kiedyś: "Koryto pozostaje to samo, tylko świnie się zmieniają" ;-)
jurek 2011-07-30 19:38   
jurek - Profil jurek
voyageur: a dlaczego Twoim zdaniem nie jest to takie łatwe ? Chodzi o to, że politykom trudno się odczepić od 'koryta' jakim są państwowe spółki czy o coś innego ?
flybe 2011-07-30 16:09   
flybe - Profil flybe
@voyageur, ma to swoje plusy a także i minusy:) Pytanie co zrobi potencjalny inwestor? Logicznie rzecz biorą powinien skonsolidować przewoźników aby ograniczyć koszty funkcjonowania całości może tez pozostawić tylko jednego przewoźnika a drugiego zlikwidować, może tez zakończyć działalność obydwu. Bardzie sklaniam się do tezy ze LO zniknie po "kontrolowanym upadku" a role "narodowego" przejmie ELO;)
voyageur 2011-07-30 15:20   
voyageur - Profil voyageur
@jurek: tak szybko to nie nastąpi. Prywatyzacja EuroLOT-u w tym samym czasie co LOT-u i oddanie dwóch przewoźników jednemu inwestorowi to całkiem dobry pomysł. W efekcie K2 może przejąć połączenia regionalne i loty europejskie z portów regionalnych, natomiast LO zajmowałby się wyłącznie lotami międzynarodowymi z Warszawy. Dodatkowo do tego umowa CS między przewoźnikami. Jednak niestety nie jest to takie łatwe.
domos 2011-07-29 17:53   
domos - Profil domos
b747400er: Z porównaniem do Team Lufthansa, może faktycznie ciut nieprecyzyjnym, chodziło oczywiście o Contact Air i Cirrus Airlines (które posiada również Augsburg Airways), które z Lufthansą są powiązane głównie handlowo niż finansowo.
jurek 2011-07-29 17:52   
jurek - Profil jurek
Zazwyczaj tak jest, że firma prywatna jest efektywniej zarządzana niż firma państwowa. Niech już wreszcie LOT (i Eurolot) będzie sprywatyzowany.
b747400er 2011-07-29 17:33   
b747400er - Profil b747400er
Oddzialy regionalne LH (mam tu na mysli ich franczyzobiorcow latajacych jako Lufthansa Regional) sa wlasnoscia LH w calosci lub czesci. Tam proces byl odwrotny niz z ELO. Eurowings (EW) i AirDolomiti (EN) byly kiedys niezaleznymi liniami i lataly pod wlasnymi markami. EW wykonywal nawet polaczenia do Polski z NUE do POZ, WRO i KRK oraz FRAWRO. Jednak w momencie liberalizacji nie mieli szansy przetrwac wiec zwiazali swoja przyszlosc z LH najpierw poprzez alians marketingowy w ramach Team Lufthansa, a potem EW i EN zostaly przejete przez LH. Contact Air (C3) pozostaje dalej niezalezna, a Cirrus Air (C9) jest powiazany kapitalowo z LH przez swoja firme matke. Z ELO mamy sytuacje odwrotna. Firma zostala stworzona przez LO, a teraz w wyniku objecia akcji przez MSP uzaleznila sie kapitalowo od LO i zaczyna dzialac samodzielnie i niezaleznie. Gdyby spojrzec na regionalnych przewoznikow na swiecie, to przewaznie dzieje sie tak jak mialo to w przypadku LH, ze niezalezni przewoznicy regionalni zaczynaja wspolpracowac z duzymi przewoznikami dowozac im ruch, a potem w wielu przypadkach sa przez nich przejmowani. Istnieja jednak wyjatki jak np. Norwergian. Kiedys obslugiwal regionalne polaczenia w Norwegii jako Norwegian Air Shuttle dla linii Braathens (BU) zanim ta polaczyla sie z SAS (SK). W wyniku polaczenia SK z BU, SK/BU miala juz innego feedera w postaci Wideroe (WF) i DY musial sobie znalesc nowy sposob na biznes i stworzyl Norwegian, jaki znamy dzis.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy