Le Bourget: Podsumowanie zamówień

Le Bourget: Podsumowanie zamówień Niemal 1200 nowych samolotów zamówiono podczas zakończonego w niedzielę (26.06) 49. salonu lotniczego Le Bourget w Paryżu. Od przeglądu zamówień rozpoczynamy nasz cykl podsumowań tej imprezy. Łącznie zamówiono 1169 nowych maszyn. Jak wszyscy przypuszczali, w ilości zamówień wygrał Airbus.- Nie chcę niczego obiecywać, ale prawdopodobnie prześcigniemy Boeinga w łącznej ilości...
26/06/2011 15:22   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
flybe 2011-06-27 23:41   
flybe - Profil flybe
@zap140, "użytkować" w tym przypadku można swoje i nie swoje;) Gdybym miał leasing na te samoloty, zamieniłbym na nowsze, gdyby to były moje własne to już dawno bym się ich pozbył lub oddał ma WL, a w to miejsce długoterminowy leasing nowych/nowszych maszyn ( wychodzi taniej niż krotkoterminowy);). W znakomitej większości linie jednak leasinguja samoloty niż kupują a jak kupują to na "kredyt" lub tez poprzez firmy finansowe. Zlecenie obsługi zewnętrznej firmie ok, warunek firma musi być blisko a serwis na zawolanie inaczej mija się to z celem, gdyż koszty bedą wyższe niż przy własnej obsłudze technicznej/serwisie. Przerabiano to w LO/C0, fakt sam serwis w Dubaju wychodził taniej jednak przelot i czas oczekiwania nie kompensowaly zysków z takiej operacji.
voyageur 2011-06-27 23:11   
voyageur - Profil voyageur
zap140: mało która linia kupuje samoloty na własność, a spowodowane to jest iż technika idzie szybko do przodu i kupując samolot trzeba go mieć we flocie około 30 lat żeby tak naprawdę dobrze na siebie zarobił.
zap140 2011-06-27 22:13   
zap140 - Profil zap140
Ale zwróć uwagę na to, że generalnie leasing jest to rodzaj kredytu. I bardziej się opłaca maszyny kupić, a leasingują zazwyczaj te linie których nie stać na własne. Załóżmy że Cię stać kupić.
Co do serwisu, to można go zlecić zewnętrznej firmie, wtedy odpada rozwijanie zaplecza technicznego. Poza tym silniki Benków często są poodobne do tych z Arbuzów, zależy to właściwie od dostawcy.
flybe 2011-06-27 21:39   
flybe - Profil flybe
@zap140, to wszystko zależy jaka miałbym pozostała cześć floty. Przewrotnie napisze ze jako właściciel linii nie miałbym już 737-4/5 " na stanie" natomiast uzytkowsłbym młodsze 737-7/8. Oczywiście gdyby była taka konieczność leasingowałbym nowsze samoloty. Każda linia lotnicza zamawia pod siebie kierując się wieloma względami a jednym z nich jest pozostał cześć floty która z reguły powinna być kombaktybilna z nowymi samolotami. Nonsensem jest pasiadanie wielu modeli samolotów różnych producentów gdyż to podnosi koszty. Reasumujac, gdyby moja flota samolotów składała się z Benkow to szukalbym możliwości zastąpienia wyeksploatowanych maszyn nowszymi Benkami, i odwrotnie w przypadku floty Arbuzow:)))
zap140 2011-06-27 20:58   
zap140 - Profil zap140
Ja tylko mam nadzieję że w przyszłym roku jeszcze będzie LOT, bo nie jest to takie oczywiste...
voyageur 2011-06-27 20:40   
voyageur - Profil voyageur
chodzi mi oto, że LOT tak samo 10 lat temu i teraz nie ma pomysłu jaką chce być linią, jaki model linii chce przyjąć.
zap140 2011-06-27 20:36   
zap140 - Profil zap140
Czyli tak jak mi się wydawało, ponad 10 lat. I teraz powiedz, jakbyś był właścicielem linii otniczej i użtkował np. 733/734 które są z początku lat dziewięćdziesiątych to wstrzymałbyś się z zakupem do 2022-2023 roku w międzyczasie latając starym i nieekonomicznym z powodu częstszej konieczności napraw sprzętem czy ratowałbyś się krótkoterminowymi leasingami do czasu finalizacji programu czy też zamówiłbyś po prostu 737/738 lub A320/A319neo z terminem dostawy znacznie krótszym?
flybe 2011-06-27 20:14   
flybe - Profil flybe
@zap140, gdybym słuchał PR Amerykanów to latałbym już min. od 3 lat B787:) Moja wiedza ma ten temat opiera się na rozmowach " z bardziej mondrymi" z zakresu wiedzy. Dla mnie realne dostawy to termin 2022/23. Madrzejsi twierdza ze o dwa lata krótszy a to dzięki opoznieniom B787.
voyageur 2011-06-27 20:09   
voyageur - Profil voyageur
Po Polsce :P
zap140 2011-06-27 20:07   
zap140 - Profil zap140
Voyageur, wydaje mi się że jak w przyszłym roku otworzą BBI to marzenia o budowie hubu w PL prysną. Oby wtedy Dreamlinery miały gdzie latać...
voyageur 2011-06-27 20:01   
voyageur - Profil voyageur
Tylko za 10 lat będą. Bo taki jest trend, że siatkę połączeń się powiększa a nie zmniejsza (są także wyjątki od reguły). To prawda, że LOT nie wie jaką chce być linią. I tak samo było 7 lat temu kiedy na polskie niebo zaczęli zlatywać się nowi przewoźnicy z którymi polski przewoźnik za bardzo nie wiedział jak konkurować.
zap140 2011-06-27 20:00   
zap140 - Profil zap140
Wiesz flybe, wydaje mi się że tłumaczenie niskiego wyniku 737 oczekiwaniem na 797 to kaki PR Boeinga. Bo tak jak wcześniej pisałem, nie wyobrażam sobie, żeby linia lotnicza która odczuwa że za 2-3 lata będzie potrzeba odnowy floty wstrzymała się i latała na gruchotach przez kolejne dziesięć lat (bo niemal pewien jestem, że będą opóźnienia, tak jak były z A380, 787 czy nowym ATRem, a ze względów marketingowych korzystniej jest podać termin wcześniejszy) np. na samolotach dochodzących do trzydziestki. I mówię tu o renomowanych liniach lotniczych, bo wiadomo, w krajach takich jak Angola, Iran czy Kuba rządzą inne prawa...
flybe 2011-06-27 19:48   
flybe - Profil flybe
Caly problem w tym ze LO nie wie jaka linia chce być. Podzielam zdanie kolegi " b747" ze LO nie są wcale potrzebne większe maszyny, do obsługi istniejących jak i przyszłych tras w zupełności wystarcza E70/90/95. A do obsługi WaW-TLV wystarczy B734. Zaznaczam na chwile obecna.
voyageur 2011-06-27 19:34   
voyageur - Profil voyageur
Tak naprawdę LOT mógłby zacząć się przymierzać do kupna następcy B737. Wiem, że to wszystko jest jeszcze na etapie planów, jednak im wcześniej byśmy zamówili tym wcześniej byśmy dostali nowe maszyny. A międzyczasie w miarę potrzeby wyleasingować kilka sztuk B736 lub B737-700.
flybe 2011-06-27 19:25   
flybe - Profil flybe
@zap140 własnie w tym "sęk" że większość znaczących graczy na lotniczym rynku czeka na następcę B737.
usuniety 2011-06-27 19:19   
usuniety - Profil usuniety
Rzeczywiście. O Dash-u zapomniałem napisać ale CRJ-y są fajne na krótkie trasy.
flybe 2011-06-27 19:13   
flybe - Profil flybe
@kubab222, w krajowych realich najbardziej opłacalnym samolotem na loty krajowe ale również na krótkie regionalne trasy jest turboproper czyli coś z ATR lub Dash-a. Q400 jest ciut drozszym samolotem w eksploatacji od ATR ale za to przyjemniejszym w obsłudze i dla pasażera.>---> @ zap140, program B797 ma ruszyć jeszcze w tym roku, pierwsze samoloty z seryjnie produkowanych maja pojawić się na przełomie 2019/20. Do tego czasu Benek nic nie zaproponuje jak chodzi o "wąskie", a u Arbuza oprócz A320neo tez nic widać o jego nastepcy, chociaż tu i ówdzie "słyszy" się różne plotki o nowym całkowicie nowym modelu z serii A36x który ma być następcą A32x.
flybe 2011-06-27 19:01   
flybe - Profil flybe
@zap140, tu się chyba trochę jednak mylisz. A340 przeszedł modernizację. W pierwszej wersji produkowane były modele 200 i 300 a poźniej 500 i 600. Produkcje i wdrażanie modeli 500/600 rozpoczęto pod koniec lat 90' czyli w momencie kiedy na rynku był już B777 który jest odpowiednkiem modelu A340. Zreszta A340 to nic innego jak A330, tylko o większym zasięgu, pojemności oraz większa ilością silników. Eksploaracja tego samolotu jest dość droga co sam zauwazyles. Wracając do "wąskich", wieść niesie że nowy B797 ma mieć te samą technologie produkcji kadluba co B787, nowe silniki RR/PW, liczba miejsc w zależności od konfiguracji klasowej do 225. Od samego początku maja być produkowane trzy wersje samolotu 200/300/400 rozniace się od siebie zasięgiem i pojemnością. Minimalny zasięg przy max pojemności ma wynosić do 4000 km, a max. do 9000 km. Samolot ma być od razu certyfikowany na przeloty transatlantyckie. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy.
usuniety 2011-06-27 18:34   
usuniety - Profil usuniety
zap140: zrobią nowe wersje b 727:)
zap140 2011-06-27 18:30   
zap140 - Profil zap140
Zaś co do zamówień na A350- wydaje mi się że linie lotnicze sparzone opóźnieniami Superjumbo i Dreamlinera wolą zamawiać coś co jest bardziej realne. Sami zwróciliście uwage że zamówienia na 787 też nie powalają. Dla linii lotniczej przecież kazde takie opóźnienie oznacza straty.
Dlatego nie uważałbym że taki słaby wynik zamówień 737 wynika z oczekiwania na następcę. A kiedy on się pojawi? Przecież ma to być zupełnie nowy samolot, a rogram jeszcze nie ruszył, więc jak do momentu dostarczenia takiego letadła linii lotniczej minie z 8-10 lat. Myslicie, ze któryś przewoźnik mając w zanadrzu problemy taborowe decydował się tyle czekać aż zrobią nowy projekt?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy