Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
hops: przypuszczam, że dobrze wiesz , że jak jest dolot JetAir lub SprintAir to nie ma możliwości zakupu biletu na inne loty z WAW. Czyli trzeba kupować osobne bilety. A to z różnych wzgledów jest bez sensu. Urzędnicy lubuscy kupili sobie za publiczne pieniądze drogą zabawkę i tyle :P
domos, ale nie mieli obowiązku wybierać SprintAira, tym bardziej, ze firma zaoferowała cenę o 1,5 mln zł wyższą niż oczekiwana. Wtedy można unieważnić przetarg i przystąpić do negocjacji z wolnej ręki np. z LOT-em.
usuniety
2011-06-26 19:11
Jestem mieszkańcem Kujawsko - pomorskiego i uważam, że samorządowcy dobrze robią płacąc taniej linii za rejsy.
@hops: Możesz mieć rację, moje info pochodzi od pilota Wizza, który latał na tych trasach wtedy. @broker i jurek: Zwróćcie uwagę, że lubuskie nie mogło wybrać LOT-u, bo ten nie zgłosił się do przetargu.
jurek, uważam dokładnie tak samo. Pamiętam, że kiedyś było tak, że mogłeś zabukować bilet na trasie np. Zielona Góra-Chicago i wtedy sam dolot do WAW miałeś zupełnie za darmo. Teraz wybór prywatnego przewoźnika za tak kosmiczną cenę, to jakieś mega nieporozumienie.
@domos tak było, kiedy nie byliśmy w Schengen teraz nie ma takich barier.
@jurek czyli gdyby LOT dowoził to byłoby OK ale już JetAir czy SprintAir to źle :>
Mam na myśli nowe połączenie Sprint Air. Gdyby to był LOT umożliwiłoby to pasażerom podróż dalej.
Uważam, że jest to marnotrawienie publicznych pieniędzy na urzędnicze podróże do stolicy.
Loty łączone w Polsce nie mają większego sensu z uwagi na antyczne przepisy prawa, które wymagają, by pasażerowie odprawiali się w ostatnim lotnisku na terytorium Polski, przez które lecą. Dlatego Wizz, który próbował lotów KTW-GDN-Skandynawia musiał z nich zrezygnować, bo paxy musiały w GDN wysiadać i przechodzić kontrolę. Tak przynajmniej było wtedy; nie wiem, czy prawo nie uległo poprawie w tym aspekcie.
Ta umowa ze SprintAirem nadaje się do szczegółowej kontroli NIK-u. To jest mega niegospodarność ze strony Urzędu Marszałkowskiego.
usuniety
2011-06-26 15:13
kubik, już miały być loty KTW-GDN-Europa Płn i nic z tego nie wyszło.
dziwne że W!ZZ nie pokusi się na takie dopłaty, zwłaszcza że mając 5 baz w Polsce śmiało mógłby zrobić loty łączone (GDN-WRO/KTW-Europa). może coś na E2012 wykombinują ;)
Polskie lotniska czy samorządy nie są jedynymi w Europie które dopłacają przewoźnikom lotniczym. Lotniska w Hiszpanii, Portugali czy nawet na tak rozwinietym rynku jaki jest w UK regionalne porty płaca "haracz".
robertswi
2011-06-26 13:42
Czekamy na FR i loty krajowe.
Zapowiedzi otwarcia bazy operacyjnej słuchamy juz od 2005 roku.
A autostrad i szybkiej kolei jak nie było tak nie ma :(