Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Kocham jak się tak kisi :(
Najgorsze, że Bejrut to tylko przystanek w podróży. No cóż... zobaczymy jak to będzie.
marqoos_pl
2011-06-15 15:24
a380 - zalezy, z kim bedziesz rozmawial. Jak GRAL wspomnial, moga tylko oddac pieniadze, ale dla pasazera to zazwyczaj najgorsze rozwiazanie...
moze tez przerzucic na LH przez FRA lub MUC. Mi tak swego czasu zrobili - wyprzedzenie w info 3 miesieczne
nic nie zrobi zapewne. jesli do 2 tygodni przed odlotem poinformuje o odwolaniu lotu, to musi jedynie zwrocic pieniadze.
Pytanie do kogoś, kto się zna: co zrobi LOT z pasażerami, którzy maja wykupione bilety na odwołane rejsy (a sprzedaż na zimę 2011/2012 ciągle jest dostępna)? Przebukuje na Lufthansę?
b747400er
2011-06-14 23:20
marqoos_pl: tak LOTowska sprzedaz agencyjna nie ma sie za dobrze, a szczegolnie jesli o chodzi o agentow etnicznych. 4Tech: obecnie na BEY glowny segment ruchu to tranzyty ze Skandynawii (wakacyjny ruch etniczny: w jedna strone w czerwcu, z powrotem we wrzesniu). Ruch lokalny nie jest zbyt duzy.
marqoos_pl, tuuuuu się z Toba zgadzam;)))))
marqoos_pl
2011-06-14 22:26
Ja wiem, że pozostałe linie mają rynek lokalny pod ręką również, ale właśnie dlatego LO powinien o tych klientów zawalczyć. Wielu z nich i tak nie ma dostępnych bezpośrednich lotów (albo są, ale w bardzo wysokich cenach), więc wybiorą jakąkolwiek (znaną) opcję. Całkowicie się zgadzam z red2010, który wspomniał, że tam, gdzie są pieniądze nikt o LOT nie słyszał... I LO nic z tym nie robił, więc skąd niby miał brać klientów na nowe trasy? Po raz kolejny wspomnę o całkowitym niezainteresowaniu LOT-u agentami zagranicznymi - to właśnie oni w większości przypadków decydują, czym ich lokalny klient poleci. A sami nie będą sprzedawać czegoś, co nie jest im znane lub zaufane. Szczególnie takie kierunki jak CAI/BEY/DAM - klient często jest związany ze swoją społecznością w danym kraju przebywania i polega na przekazie innych (czy to osoba, która leciała linią czy agent sprzedający ten bilet). Ale tutaj LO nigdy się nie popisywał, wliczając rynek polski...
b747, wiem ze miedzyladowania są kosztowniej w obsłudze ale z pozycji paxa nie było większego wyboru w dostaniu się do BEY. Albo lecialo się LO ze stopem na LCA albo via BUD/ PRG. Tak jak napisałem wcześniej, chodziło mi tylko o to aby przypomnieć ze LO miał w swojej historii taki rozkład lotów. Czy dziś byłby on optymalny? Nie wiem. Wszystko zależy jaki przeważa ruch na tej trasie ( WAWBEYWAW) czy tranzyt czy direct. Przy możliwie optymalnym zestawieniu lotów i skróceniu stopie LCA/BEY do 30 minut jest to mozliwe, tak mi się wydaje.
AF nie ma się czemu dziwić, Liban były protektorat Francji. BA/LH liczna "libanska kolonia" w UK i DE. To tak na marginesie jak chodzi o BEY. ///b747 o ile pamietam to start LCA był godzinę później niż LCA/BEY, natomiast ruch tranzytowy był znikomy i raczej bardziej direct niż via WAW. Tak przynajmniej tak ja to pamietam. W tamtym czasie spora grupę paxow stanowili żołnierze misji ONZ w Libanie, ich rodziny oraz małżeństwa libansko-polskie. Jak jest dziś nie mam pojęcia.
b747400er
2011-06-14 21:23
4Tech: no tak, ale wylot o 2130 automatycznie kasuje mozliwosci tranzytowe na wszystkich rejsach zachodnioeuropejskich przylatujacych po 2050, a tych jest relatywnie duzo. Nawet przesuniecie o pol godziny, by wracac na 700 bedzie powodowac, ze nie bedzie tranzytow z rejsow od 2120, co tez nie jest optymalne. Po za tym wszystkie 'tzw. tramwaje' sa kosztowniejsze, a rejsy z dodatkowym miedzyladowaniem nie sa z checia wybierane przez pax. Mysle, ze w LO zrobiono rozne biznes case'y i wybrano to co jest optymalne. marqoos_pl: LH, AF, BD, BA i kilka innych linii ma sporo ruchu lokalnego w tamtym kierunku. Po za tym majac duzo wieksza siatke niz LO moga sobie dopychac samolot ruchem tranzytowym, ktory nie jest dla nich podstawowym ruchem jak dla LO na tej trasie, a dodatkiem i jest to czesto wysokoplatny biznesowy ruch biznesowy.
Bo w Polsce zawsze musi byc pod prad a zwlaszcza w Locie. Paradoksalnie 10 lat temu siatka polaczen byla o niebo lepsza i wielu pasazerów wolalo doplacic za bilet w zamian za polskie linie i polska obsluge. W cywilizowanym swiecie (a tam sa duze pieniadze) nikt o Locie nie slyszal, pomijajac brak marketingu i reklamy beznadziejna siatka. Powtórze sie raz jeszcze kazda szanujaca sie linia lata za rodakami czy to na wkacje w sezonie czy do pracy caly rok równiez z lotnisk regionalnych.
marqoos_pl
2011-06-14 20:46
Bo tam jest NIEBEZPIECZNIE! A LH/BD/BA i kilkanascie innych linii sie nie boi i lata. I zarabia duza kase, a LO ma to calkowicie gdzies (gleboko)... Slabe oblozenie. A kto bedzie chcial leciec linia, gdzie prawie jest pewne, ze ten lot nie bedzie o czasie albo w ogole bedzie skasowany. Poza tym, skad niektorzy klienci maja o tym wiedziec. Szczerze mowiac bajka o slabym oblozeniu jest raczej bzdura, bo jakos LH/AF/BA/BD ma bardzo dobre wyniki. Ale... Firma sie rozwija i ma sie lepiej i lepiej...
b747, mogę się mylić ale to było chyba tak;) WAW2130/0150LCA0220/0300BEY0345/0630WAW. O ile mnie pamięć nie myli to LCA było wtedy 4xtydzien, w tym 2x tydzień LCA/BEY na tym samym nr lotu. Później to jeszcze speawdze dokładnie ale chyba tak własnie wtedy LO latał. Wracalem Libanu via TLV wylot z WAW był chyba 23:15 ( ostatni wowczac wylot z Okecia) na TLV 3:45?
b747, to były rozkladowe rejsy ( 2x tydzień) końcówka maja początek czerwca do końca października.
No to byłby rozkład niegłupi (maszyna pracuje w nocy), z supportem czarterowym (LCA), ale chyba raczej też sezonowym.
b747400er
2011-06-14 19:10
4Tech: Ale czy te rejsy polaczono przez przypadek czy tak lataly rozkladowo. Przeanalizowalem obie mozliwosci i wyglada to tak: WAW2230/0255LCA0335/0415BEY0455/735WAW i WAW2230/300BEY340/420LCA500/725WAW. wszystkie czasy lokalne.
b747, samolot z BEY wylatywał o 3:30 ( 2:30 PL) lot trwał 3:30/45 o ile dobrze pamietam także na WAW ladowaliśmy krótko po 6 rano. Nie twierdze ze dziś mogłoby być podobnie, moja intencją było przypomnienie tylko że LO już kiedyś operował na takiej trasie ( BEY był wtedy sezonowo, do końca października)
b747400er
2011-06-14 18:30
4Tech: Optymalne godziny dla nocnych rejsow zakladajac w WAW 40 min MCT to wylot o 2240, powrot przed 700. Dzis BEY wylatuje o 2230, wraca o 640, dolozenie 40 min odcinka LCABEY lub BEYLCA i dodatkowego nawrotu (nawet skroconego) w LCA spowoduje wydluzenie rotacji o ok godzine i odetnie tranzyty.
b747, nie położenie teraz głowy o której ladowalem z BEY na WAW ale było to miedzy 6 a 7 rano. Lot latał już na trasie WAW-LCA-BEY-WAW. Samolot był wypeniony w ok.90 procentach a była to połowa października.