Raport: Problemy z f-LOT-ą

Raport: Problemy z f-LOT-ą Flota samolotów to kręgosłup każdej linii lotniczej. Niezbędny do funkcjonowania, określający funkcje i kierunek rozwoju. Flota maszyn wpływa na rozwój linii również na rozmaite sposoby. To samoloty, ich typ i liczba, określają dokąd przewoźnik może latać, wpływają na planowanie siatki połączeń, na wybór strategii rozwoju, a nawet na marketing i promocję przewoźnika....
03/06/2011 22:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2011-06-07 10:23   
humbak - Profil humbak
driwerze, dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. Nie wiedziałem, że Skarb Państwa "dał zielone światło". Przyjąłem do wiadomości w formie takiego fajnego wywodu. :o)
2011-06-07 10:15   
 - Profil
No niedokładnie o to Ci chodziło, ale przywykliśmy, że odwracasz tak sprawę, aby wyszło, że chodziło. Bo ja jeszcze ślepy nie jestem i widzę, jak odrzucałeś tezę, że MSP dało zielone światło. Właściciel LO miał dosyć czekania (bo robi to blisko 3 lata) na realizację projektu LotBUS, polegającego na lotach między miastami z pominięciem WAW. I zrobił prawidłowy ruch, oddając to w ręce Eurolot. Wolę, aby ktoś spróbował i sprawdził, czy się uda, czy nie, niż ktoś inny w kółko co pół sezonu zapowiadał coś, za co tak naprawdę brać się nie zamierza.
humbak 2011-06-07 10:07   
humbak - Profil humbak
4techu, driverze - dokładnie o to mi chodziło. To nie wiecie, że kolesiostwo to są właśnie "polityczne puzzle"? antyszolom ładnie to nam przedstawił...
antyoszolom 2011-06-07 09:59   
antyoszolom - Profil antyoszolom
driver800: Z całym szacunkiem, ale to co piszesz to takie nie fajne jest.
W ELO jest teraz ktoś, kto był kiedyś w LO. Tak więc teraz będziesz bronił całym
sercem K2. To, że LOT szlag trafia nie jest niczym nienormalnym, a wręcz przeciwnie,
Rzadko przyznaję im rację, ale teraz mają 100% rację bo panowie z ELO zrobili to bez kompletnego porozumienia. Chcą też pokazać co potrafią i mają wrażenie, że im się uda. Nie od dziś wiadomo, że Pan Dąbrowski od pewnego czasu szykował sobie posadkę w ELO będąc jeszcze w MSP. W MSP był wicedyrektorem Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji. Z nieoficjalnego info jakie posiadam wysyłał zapytania do ELO dotyczące różnych kwestii, które nadzoru właścicielskiego nie dotyczą lub nie powinny nawet interesować. Chciał mieć w CV prezesa no to ma tylko nie da mu to namaszczenia na mędrca biznesowego bo się na lotnictwie niestety nie zna. Dla zainteresowanych pewien link :)
zobacz link
2011-06-07 09:27   
 - Profil
Humbak: Mylisz się, a 4tech ma rację, po części. K2 robi to wszystko za pełną zgodą, być może także inspiracją, MSP. A LO szlag trafia i podkładają kłodę za kłodą - w te stronę to działa, nie w drugą.
4tech 2011-06-07 03:34   
4tech - Profil 4tech
humbaku, nic bardziej mylnego. Usamodzielnienie się K2 nie wynika z kolesiostwa i chęci dowalenia komuś w LO. Wynika z czysto politycznych puzli jakie zostały rozrzucone po krajowym i nie tylko niebie. Myślałem że o tym wiesz.
bison 2011-06-07 02:09   
bison - Profil bison
i to jest legalne:)
bison 2011-06-07 02:04   
bison - Profil bison
aha
humbak 2011-06-07 02:02   
humbak - Profil humbak
Znaczy Skarb Państwa zapłacił eurolotowi za konkretną liczbę miejsc, aby rejsy były zyskowne?
bison 2011-06-07 01:54   
bison - Profil bison
no właśnie, sam tego nie rozumiałem jak to usłyszałem, ale... nowe połączenia są gwarantowane aby EUROLOT miał "pokrycie" na loty.
humbak 2011-06-07 01:49   
humbak - Profil humbak
Skarb Państwa "dał zielone światło"? A to ciekawa koncepcja. Decyzja eurolotu to decyzja kolesiostwa, aby przyfasolić komuś w LO i zrobić na złość. Ot tyle. Albo aż tyle.
bison 2011-06-07 01:47   
bison - Profil bison
Oczywiście masz rację, te procenty to nie większość a Skarb Państwa, a ten dał zielone światło na nowe połączenia z GDN, WRO i KRK. Jest to zmiana i w pewnym sensie nadzieja na rozwój.
humbak 2011-06-07 01:32   
humbak - Profil humbak
bisonie, 37% to już nie jest większość, która zapewnia decydowanie o tym, co w spółce się dzieje. Jest to dosyć istotne. Zauważ, że już nie ma euroLOT. Jest eurolot.com. Niby mała subtelna zmiana, ale jakże znacząca.
bison 2011-06-07 01:28   
bison - Profil bison
humbak, EUROLOT jest cały czas w 37% własnością LOTu(moje ostatnie wiadomości) ale to nie jest aż tak istotne. Bardziej dotkliwe będzie działanie sobie "na złość". Jedna firma jest zależna od drugiej: Eurolot wozi paxów LOTu z atlantyków po kraju i na np. Ukrainę. Zamiast pężyć muskuły, potrzeba współdziałania. LOT nie chce wypuścić EUROLOTu na własny "garnuszek" przez głupie ego: "niech nie podskakują"(zasłyszane od LOTowskiego związkowca). jurek: najgorsze jest to, że możemy być świadkami polskiego grajdołka!
humbak 2011-06-07 01:19   
humbak - Profil humbak
Ieży, eurolot tworzy swój program rejsów krajowych BEZ WAW BEZ LO, bowiem to jest projekt eurolotu będący w opozycji do LO. Trudno tutaj zatem o współpracę. Taki ot eurolot ma "nowy" pomysł na siebie. LOTu w tym "pomyśle" nie ma.
jurek 2011-06-07 00:59   
jurek - Profil jurek
Uważam, że bison ma rację. Eurolot tworzy nowe krajowe połączenia (bez codeshare z LOT i bez wspólnego programu lojalnościowego) z własnym systemem sprzedaży co tylko podnosi koszty. W planach słyszeliśmy także o międzynarodowych 'własnych' połaczeniach eurolotu. Zamiast się dogadać robią sobie konkurencję. Wygląda to na typowy polski grajdołek. Na dodatek przy tych leciwych ATR-ach ? Czarno to widzę ...
humbak 2011-06-07 00:49   
humbak - Profil humbak
bisonie, eurolot już nie jest "córką" LOTu. LO nie ma w niej większości udziałów i nie podejmuje decyzji o działaniach eurolotu. Czego przykładem są obecne eurolotowskie poczynania.
jurek 2011-06-07 00:17   
jurek - Profil jurek
bison: zdaje się, że masz rację :)
bison 2011-06-06 23:48   
bison - Profil bison
Powiedzmy sobie tak: LOT to mały przewoźnik, który na rynku światowym to maleństwo. Megalomania LOTu polega na tym, że przy walce o swoją wielkość zadusi swoją córkę EOROLOT pomimo,że córka przynosi zysk. Zbyt wiele w tym polityki i nieporadności. Zamiast się rozwijać i konkurować z innymi przewoźnikami, mamy przed sobą bratobójczą walkę o... to kto jest cwańszy. Przelatują obok samoloty wypełnione pasażerami innych flot, a na rodzimym rynku przewoźnicy będą trzymali się za "klapy" po to, by udowodnić kto i gdzie ma miejsce w szeregu. Paranoja!
jurek 2011-06-05 20:44   
jurek - Profil jurek
Tomaszu nie skomentuję Twojego postu / moderatorze wiem że mnie uwielbiasz :D
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy