Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
driwerze, dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. Nie wiedziałem, że Skarb Państwa "dał zielone światło". Przyjąłem do wiadomości w formie takiego fajnego wywodu. :o)
No niedokładnie o to Ci chodziło, ale przywykliśmy, że odwracasz tak sprawę, aby wyszło, że chodziło. Bo ja jeszcze ślepy nie jestem i widzę, jak odrzucałeś tezę, że MSP dało zielone światło. Właściciel LO miał dosyć czekania (bo robi to blisko 3 lata) na realizację projektu LotBUS, polegającego na lotach między miastami z pominięciem WAW. I zrobił prawidłowy ruch, oddając to w ręce Eurolot. Wolę, aby ktoś spróbował i sprawdził, czy się uda, czy nie, niż ktoś inny w kółko co pół sezonu zapowiadał coś, za co tak naprawdę brać się nie zamierza.
4techu, driverze - dokładnie o to mi chodziło. To nie wiecie, że kolesiostwo to są właśnie "polityczne puzzle"? antyszolom ładnie to nam przedstawił...
antyoszolom
2011-06-07 09:59
driver800: Z całym szacunkiem, ale to co piszesz to takie nie fajne jest.
W ELO jest teraz ktoś, kto był kiedyś w LO. Tak więc teraz będziesz bronił całym
sercem K2. To, że LOT szlag trafia nie jest niczym nienormalnym, a wręcz przeciwnie,
Rzadko przyznaję im rację, ale teraz mają 100% rację bo panowie z ELO zrobili to bez kompletnego porozumienia. Chcą też pokazać co potrafią i mają wrażenie, że im się uda. Nie od dziś wiadomo, że Pan Dąbrowski od pewnego czasu szykował sobie posadkę w ELO będąc jeszcze w MSP. W MSP był wicedyrektorem Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji. Z nieoficjalnego info jakie posiadam wysyłał zapytania do ELO dotyczące różnych kwestii, które nadzoru właścicielskiego nie dotyczą lub nie powinny nawet interesować. Chciał mieć w CV prezesa no to ma tylko nie da mu to namaszczenia na mędrca biznesowego bo się na lotnictwie niestety nie zna. Dla zainteresowanych pewien link :)
zobacz link
Humbak: Mylisz się, a 4tech ma rację, po części. K2 robi to wszystko za pełną zgodą, być może także inspiracją, MSP. A LO szlag trafia i podkładają kłodę za kłodą - w te stronę to działa, nie w drugą.
humbaku, nic bardziej mylnego. Usamodzielnienie się K2 nie wynika z kolesiostwa i chęci dowalenia komuś w LO. Wynika z czysto politycznych puzli jakie zostały rozrzucone po krajowym i nie tylko niebie. Myślałem że o tym wiesz.
Znaczy Skarb Państwa zapłacił eurolotowi za konkretną liczbę miejsc, aby rejsy były zyskowne?
no właśnie, sam tego nie rozumiałem jak to usłyszałem, ale... nowe połączenia są gwarantowane aby EUROLOT miał "pokrycie" na loty.
Skarb Państwa "dał zielone światło"? A to ciekawa koncepcja. Decyzja eurolotu to decyzja kolesiostwa, aby przyfasolić komuś w LO i zrobić na złość. Ot tyle. Albo aż tyle.
Oczywiście masz rację, te procenty to nie większość a Skarb Państwa, a ten dał zielone światło na nowe połączenia z GDN, WRO i KRK. Jest to zmiana i w pewnym sensie nadzieja na rozwój.
bisonie, 37% to już nie jest większość, która zapewnia decydowanie o tym, co w spółce się dzieje. Jest to dosyć istotne. Zauważ, że już nie ma euroLOT. Jest eurolot.com. Niby mała subtelna zmiana, ale jakże znacząca.
humbak, EUROLOT jest cały czas w 37% własnością LOTu(moje ostatnie wiadomości) ale to nie jest aż tak istotne. Bardziej dotkliwe będzie działanie sobie "na złość". Jedna firma jest zależna od drugiej: Eurolot wozi paxów LOTu z atlantyków po kraju i na np. Ukrainę. Zamiast pężyć muskuły, potrzeba współdziałania. LOT nie chce wypuścić EUROLOTu na własny "garnuszek" przez głupie ego: "niech nie podskakują"(zasłyszane od LOTowskiego związkowca). jurek: najgorsze jest to, że możemy być świadkami polskiego grajdołka!
Ieży, eurolot tworzy swój program rejsów krajowych BEZ WAW BEZ LO, bowiem to jest projekt eurolotu będący w opozycji do LO. Trudno tutaj zatem o współpracę. Taki ot eurolot ma "nowy" pomysł na siebie. LOTu w tym "pomyśle" nie ma.
Uważam, że bison ma rację. Eurolot tworzy nowe krajowe połączenia (bez codeshare z LOT i bez wspólnego programu lojalnościowego) z własnym systemem sprzedaży co tylko podnosi koszty. W planach słyszeliśmy także o międzynarodowych 'własnych' połaczeniach eurolotu. Zamiast się dogadać robią sobie konkurencję. Wygląda to na typowy polski grajdołek. Na dodatek przy tych leciwych ATR-ach ? Czarno to widzę ...
bisonie, eurolot już nie jest "córką" LOTu. LO nie ma w niej większości udziałów i nie podejmuje decyzji o działaniach eurolotu. Czego przykładem są obecne eurolotowskie poczynania.
bison: zdaje się, że masz rację :)
Powiedzmy sobie tak: LOT to mały przewoźnik, który na rynku światowym to maleństwo. Megalomania LOTu polega na tym, że przy walce o swoją wielkość zadusi swoją córkę EOROLOT pomimo,że córka przynosi zysk. Zbyt wiele w tym polityki i nieporadności. Zamiast się rozwijać i konkurować z innymi przewoźnikami, mamy przed sobą bratobójczą walkę o... to kto jest cwańszy. Przelatują obok samoloty wypełnione pasażerami innych flot, a na rodzimym rynku przewoźnicy będą trzymali się za "klapy" po to, by udowodnić kto i gdzie ma miejsce w szeregu. Paranoja!
Tomaszu nie skomentuję Twojego postu / moderatorze wiem że mnie uwielbiasz :D