euroLOT rozpoczyna sprzedaż biletów

euroLOT rozpoczyna sprzedaż biletów Eurolot już jutro (1.06) rozpoczyna sprzedaż biletów na połączenia pomiędzy Gdańskiem a Wrocławiem i Krakowem. Regularne połączenia Eurolotu startują 1 lipca. Gdańsk - Kraków (1234567) Gdańsk - Wrocław (1234567) Rejsy odbywać się będą codziennie w obu kierunkach, w niektóre dni dwa razy dziennie. W poniedziałki, środy i piątki będą to dwa połączenia pomiędzy...
31/05/2011 12:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adamlubin 2011-06-06 09:14   
adamlubin - Profil adamlubin
To oni nie wiedzą przez jaki system sprzedaja bilety? powodzenia
rafalpd 2011-06-03 16:16   
rafalpd - Profil rafalpd
@siudamak przeciez to ten sam system rezerwacyjny :) ten sam link jest teraz wlasciwym systemem i dalej nie jest na domenie eurolotu... (jest tylko pod nia podpiety) a wiec dalej bilety sie rezerwuje na stronie airkiosku :)
siudamac 2011-06-03 15:27   
siudamac - Profil siudamac
Poniżej cytat z mailowej odpowiedzi - nie udało, nie żałuję tej zabawy, ale szkoda że nie dali przynajmniej jakiegoś symbolicznego rabatu na "prawdziwe" zakupy...

"Szanowny Panie,

Firma Eurolot uprzejmie informuje, iż połączenia między Gdańskiem a
Wrocławiem oraz Gdańskiem a Krakowem rozpoczną się 1 lipca br. Dlatego też
nie mógł Pan kupić na naszej stronie biletu na połączenie realizowane w
czerwcu, gdyż nigdy takich połączeń nie było. Jedyną platformą zakupu
biletów na rejsy własne Eurolot (poza siatką PLL LOT) jest nasza strona
internetowa eurolot.com
Nie możemy brać odpowiedzialności za zakup biletów dokonanych poza tą
stroną. Nadesłany przez Pana załącznik sugeruje, że wszedł Pan na stronę
testową naszego systemu, która nie jest platformą (jak wspominaliśmy
wcześniej) do zakupu biletów.W związku z tym nie możemy potraktować
Pańskiego pisma jako reklamacji, a ewentualne roszczenia prosimy kierować
do Właściciela strony, na której dokonał Pan rezerwacji..."
piotrek737 2011-06-03 00:24   
piotrek737 - Profil piotrek737
Sądziłem, że jednak Ty jesteś lepszym znawcą 17 Stycznia 39 w WAW. No ale chyba też nie bo parę postów poniżej inaczej twierdziłeś o RN ;) A ja no cóż tłumaczyć się nie mam zamiaru co miałem na myśl.
2011-06-03 00:16   
 - Profil
Piotrek: No zamotałeś i to solidnie. Rada Nadzorcza jest od nadzorowania zarządu więc nie może w niej zasiadać ani prezes, ani wiceprezes ;p Nie miałeś napisać "zarząd, zamiast RN", bo nie mowa o zarządzie była, a o RN :) Jeśli K2 jest S.A., to RN jest rzeczywiście obowiązkowa.
ftlmm 2011-06-02 18:29   
ftlmm - Profil ftlmm
Biuro własne LOT oraz dwóch agentów LOT, których dziś odwiedziłem, nie miało żadnej informacji na temat sprzedaży biletów Eurolotu. Co więcej, ponieważ połączenia te reklamowane były na stronie zobacz link, bardzo wielu pasażerów pyta w biurach o ceny i inne szczegóły połączeń. A obsługa biur nie ma wiedzy na ten temat. Abstrahując od struktury własnościowej (nie jestem ekspertem od prawa handlowego) po prostu szkoda, że informacja ta nie dotarła do istniejącego, tradycyjnego kanału dystrybucji. Nawet prosta informacja "tak, połączenia są, proszę oto ulotka, do zakupu tylko w internecie" - ile przyjemniej i efektywniej dla wszystkich!
irkolo 2011-06-02 18:09   
irkolo - Profil irkolo
Ministerstwo Skarbu Państwa - Serwis Nadzór Właścicielski
zobacz link
irkolo 2011-06-02 17:59   
irkolo - Profil irkolo
ma też RN ale ciężko znaleźć informacje kto w niej zasiada, trochę komunikatów w linku
zobacz link
piotrek737 2011-06-02 17:42   
piotrek737 - Profil piotrek737
No fakt zamotałem i zamiast napisać zarząd spółki napisałem RN. Firma posiada "oficjalnie" na stronie zarząd spółki w skład, którego wchodzą prezes i wiceprezes. O RN nie było tam słowa.
irkolo 2011-06-02 17:36   
irkolo - Profil irkolo
prezes i wiceprezes to zarząd a nie RN
piotrek737 2011-06-02 17:13   
piotrek737 - Profil piotrek737
EuroLOT oczywiście, że ma RN. Firma posiada dwuosobową radę nadzorczą w skład której wchodzą prezes i wiceprezes.
robinson65 2011-06-02 16:55   
robinson65 - Profil robinson65
@driver800 Eurolot jest S.A. a nie sp. z o.o. wiec Rada Nadzorcza musi być.
b747400er 2011-06-02 16:43   
b747400er - Profil b747400er
Sam pomysl latania po kraju na trasach KRKGDN i WROGDN moze sie sprawdzic (co do innych tras jestem sceptyczny), ale aby to mialo rece i nogi powinno poza wygodnym rozkladem dostosowanym do potrzeb ruchu biznesowego (dwa rejsy dziennie w obu kierunkach odloty ok 7 i 19 na kazdej trasie) rejsy musza byc dostepne przez jak najwieksza liczbe kanalow dystrybucji. Sprzedaz przez wlasna strone i po za kanalami sprzedazy LO jest pomyslem wielce nietrafionym i nie pomoze zapelnic samolotow i utrzymac polaczen. Ten sam problem mial directFly i jetAir. Ich bilety byly slabo dostepne. Po za tym biorac pod uwage, ze ELO jest powiazane z LO, rejsy K2 powinny przebukowywalne na rejsy LO po kraju, tak by dac pasazerom wiecej mozliwosci. Obecnie LO i ELO beda konkurowac ze soba, co ani jednemu ani drugiemu na zdrowie nie wyjdzie, tylko moze sie negatywnie odbic na ich wynikach finansowych i tym, ze owe polaczenia przygotowywane troche 'na lapu-capu' szybko znikna z rozkladu. Warto przypomniec sobie, ze jednym z gwozdzi do trumny C0 byl tez brak koordynacji dzialan miedzy LO i C0 - poniekad obecnie wyglada na cos podobnego miedzy LO i ELO. Nie tedy droga do rozwoju ELO, ktory moglby sie doskonale rozwijac wspolpracujac z LO niekoniecznie tylko jako jego operator. ELO moze z jednej strony dzialac jako operator LO, a z drugiej wykonujac rejsy pod wlasnym kodem wspolpracowac z LO dowozac mu ruch do WAW jak i rozwijajac siatke w regionach, ktora bedzie skoordynowana w jakims stopniu z siatka LO z/do WAW.
LO i K2 mogliby wspolpracowac na podobnych zasadach jak przed laty Swissair (SR) i Crossair (LX). LX wykonywal czesc rejsow jako operator dla SR (np. do WAW), a czesc pod swoim kodem, ale wszystkie polaczenia z punktu pasazera funkcjonowaly identycznie (bukowalne przez te same systemy rezerwacji, wspolna flota, jeden FFP, obsluga lotniskowa etc). I jeszcze jedno: trudno tez z operatora stac sie przewoznikiem, to wymaga poteznych nakladow kosztowych i organizacyjnych i to spowoduje, ze ELO przestanie byc tani zarowno jako operator jak i jako przewoznik.
2011-06-02 16:31   
 - Profil
A skład RN nie jest podany, bo może... jej wcale nie ma. Nie jest obowiązkowa (no chyba że kapitał wynosi więcej jak 500 tys, a wspólników jest co najmniej 25). A tak w tym przypadku nie jest (i w sumie nie wiem, czy K2 ma RN).
2011-06-02 16:29   
 - Profil
Robinson: Dokładnie tak. No prawie dokładnie. Nawet co do strategii "poleceń wydawać" za bardzo nie mogą ale oczywistym było, że natchnienie przyszło "z góry". I jak zauważyłeś, jeden z dwóch właścicieli ma większość wśród zgromadzenia wspólników, zatem wystarczy zgoda lub "polecenie" tego silniejszego właśnie...
robinson65 2011-06-02 16:25   
robinson65 - Profil robinson65
Masz rację, tylko że dotychczas, tj. od kilkunastu lat eurolot wykonywał rejsy dla lot nie sprzedając indywidualnie biletów na te rejsy. Eurolot jest w grupie kapitałowej LOT i nie bez przyczyny uruchamia własny kanał sprzedaży dla części (krajówki pomijające WAW) rejsów. Nie sądzę aby taka decyzja została podjęta bez zgody właścicieli (tj. 62,1% Skarb Państwa i w 37,9% LOT S.A.). Nie mogą oni wydawać poleceń Zarządowi Eurolot w zakresie bieżącego zarządzania spółką, ale już w zakresie strategii (np. uruchomienie własnego kanału sprzedaży) jak najbardziej. Oczywiście za pośrednictwem dyspozycji zgromadzenia akcjonariuszy i rady nadzorczej, której skład nawet nie jest podany na zobacz link
rafalpd 2011-06-02 16:25   
rafalpd - Profil rafalpd
@ftlmm - PLL nie ma nic do tej strategii i wbrew pozorom jest ona chyba dobrze przemyslana zeby sie calkowicie odciac od staromodnej i kosztownej sieci sprzedazy przez agentow. 100% e-service, e-ticketing etc mala rewolucja ale jak sie uda to bedzie wielki sukces
2011-06-02 16:13   
 - Profil
ftlmm: A dlaczego zarząd PLL ma wybierać jakąkolwiek strategię dla Eurolotu? Polecam zaznajomić się choć odrobinę z działalnością spółek prawa handlowego, a dopiero potem udzielać rad. Ludzie mylnie myślą, uważają, że zarząd LOTu jest zwierzchnikiem zarządu Eurolotu. A tak, mimo, że jest współwłaścicielem "osoby prawnej", jaką jest eurolot, to zarząd eurolotu nie jest "podwładnym" zarządu czy prezesa LOTu. I tak się składa, że nic tu nikomu (z LO) do tego, pod względem przepisów na rzecz spoglądając ;)
ftlmm 2011-06-02 15:45   
ftlmm - Profil ftlmm
Sieć dystrybucyjna LOT, biura własne i agenci, nie mają możliwości sprzedaży biletów na te połączenia. Za te loty nie są naliczane mile Miles and More. Ktoś zna wyjaśnienie? Jaką strategię dla tej oferty wybrał aktualny zarząd PLL?
rafalpd 2011-06-02 15:42   
rafalpd - Profil rafalpd
systemy sa rozne.... eurolot ma Sutre airkiosk, a LOT bezposrednio korzysta z Amadeusa
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy