Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
polonista
2011-04-15 15:32
Z nartami do samolotu nie wejdziesz. A znakomita większość Polaków na Słowację udaje się w celach sportowych. Z tego co mi wiadomo to Bratysława w górach nie leży. Nie ma co płakać. Miasto brzydkie i małe.
Nie ma co wieszać psów na LO, BTS to jak widać trudny rynek i nawet LH się tam nie utrzymała. Loty z WAW do Koszyc czy nawet mniejszych miast na Słowacji to mrzonki. CSA utrzymuję się tam tylko dlatego, że jest spory ruch ze Słowacji do Pragi, gdzie pracuję/studiuję/ma rodzinę wielu Słowaków. Z samego tranzytu nikt się nie utrzyma na takich trasach. Nawet LH nie jest zainteresowana lataniem na Słowację, a przecież dysponują nieporównywalną siatką do LO.
jjemiolo
2011-04-14 15:24
wroord: absolutnie sie zgadzam. Na Slowacji nie mamy wyrobionej marki. Wchodzimy, po czym kasujemy szybko. W ten sposob malo kto traktuje LO jako powaznego partnera. Zwlaszcza jak sa alternatywy. W businesie z reguly trzeba zainwestowac by zarobic. Chyba ze ma sie monopol ale na to nie mozna liczyc w UE.
No bez przesady te puste samoloty to czesciowo wina LOTu, bo nic nie robi zeby zaistniec w swiadomosci pasazera. dziwne ze np. LH, BA czy nawet OS widac prawie na kazdym miejscu a o LO malo kto wie ze istnieje.
jjemiolo
2011-04-14 15:09
BTS nie jest latwym rynkiem bo sama nie jest wystarczajaco duzym miastem by utrzymac duze lotnisko przy konkurencji bliskiego VIE. Ponadto jest tam FR. Jednakowoz brak z samej BTS (bo z VIE sa) polaczen na wschod jest szansa dla LO bo ze Slowacji kierunki wschodnie wygladaly niezle i chyba nadal takimi sa (sasiedzi ze wschodu chetniej wybieraja sie do Czech i Slowacji niz do Polski). Osobiscie mam sporo sympatii do BTS, ale sama sympatia forsy nie przynosi. Mysle ze LO powinien nadal miec ja na wzgledzie nawet w polaczeniu z jakims innym "slabszym" punktem ktory moglby wejsc do sieci. Rozumiem ze jest lepiej miec tylko trasy non-stop ale dla potencjalnego wezla wazne sa tez "cienkie" trasy. Moze do VCE przez BTS, lub do ZAG, albo na noc do MXP bo LO ostatnio nocny MXP skasowal. Nie widze laczenia dwoch slowackich miast w jedna trase bo to wydluza podroz. KSC powinny byc dobre z powodow wspomnianych przez innych. Kiedys TAT reklamowal sie jako lotnisko dla Zakopanego. Nikt tam teraz nie lata wiec moznaby sprobowac. Problemem jest chyba brak sprzetu w LO. Obawiam sie ze to bylo tez powodem "zawieszenia" (?) BTS, a nie tylko nizszy LF .
Podobno BEG w LO sprzedaje się calkiem dobrze, przynajmniej tak bylo pół roku temu.
Pamietam ze byl taki pomysl , chyba Danube aby latac do BTS przez KSC , to mysle jest dobry pomysl , bo z doswiadczenia wiem iz pociag z Koszyc jedzie 6 h a Koszyczanie to wielka grupa pracujacych w BTS .
Jakby za ten odcinek dac dobra cene to moim zdaniem oplacalny CEL. Na Slowacji krazy zart co Robia wszyscy Bratyslawczanie w piatki wieczor ? odp. wszyscy siedza w pociagu do Koszyc .
No fakt, zapomniałem o Pekinie, ale tam może LOT jeszcze wróci? Co do blisko wschodnich kierunków to mam nadzieję, że wrócą bez problemów po zawieszeniu. A Belgrad? No cóż, nie byłom żadnej informacji odnośnie tego połączenia w sumie, więc nic nie wiadomo. Leciał ktoś może kiedyś? Zna ktoś średni LF?
mietek: więcej niż dwa niewypały: Pekin, Goeteborg, Bratysława, a teraz dochodzą po cichutku zawieszane Damaszek, Bejrut i Kair. Z nowych zostaje więc tylko Erewan, Tbilisi, Hanoi i Belgrad. O ile trzy pierwsze są całkiem niezłymi pomysłami, to Belgrad pójdzie według mnie jako kolejny do cięcia.
Dobrze, że zamykają skoro nie rentowne. Z kilku nowych połączeń z ostatnich lat nie wypaliły 2, więc nie jest źle. LOT ma jeszcze za małą flotę, żeby porównywać do LH jeśli chodzi o połaczenia regionalne;-)
Widzę, że znajomość georafii na forum jest niezwykła. Wymieńcie jeszcze kilka miast gdzi powinien na Słowacji latać LOT - śmiało. To że na pusto to nie ma zanaczenia. Przecież każdy wie lepiej co powinni robić.
Huhulesny - witaj na polskim forum pasazer.com. Masz racje LOT powinien latac do Koszyc. Powinien tez latac do Popradu i do Zyliny na Slowacji.
Welcome to Polish forum at pasazer.com.
Your are right LOT should fly to Kosice. They should also fly to Poprad and Zilina in Slovakia. Zdravim!
Według mnie LOT powinien latać i do Bratysławy i do Koszyc, ale co najmniej 6 razy w tygodniu!
huhulesny
2011-04-13 23:58
Zdravim polskych bratov,
LOT by mal lietat do Kosic (KSC) nie do Bratislavy, ktora je blizko Viedne a nikto tam nelieta. Kosice su 2. nejvacsie mesto Slovenska, daleko od velkych letisk, blizko Tatier a lieta sem Czech Air, Austrian aj Malev (bus). Len LOT chyba.
In English: LOT should start flying to Kosice (KSC) not to Bratislava (which is too close to Vienna and nobody flies there). Kosice is the 2nd largest town in Slovakia, far from major airports, near the Tatras, and served by Czech, Austrian and Hungarian airlines (Malev by bus). Only LOT is missing.
Greetings to polish friends!
Jesli LOT chce miec hub w WAW powinnien miec szereg regionalnych polaczen z ktorych pasazerowie beda sie przesiadac na inne rejsy. Tak ma LH latajaca do 7 polskich miast czy OS latajacy do szeregu miast na Ukrainie i Rumunii.
Mimo sentymentu do Słowacji uważam, że z punktu widzenia zwykłego pasażera nie ma co opłakiwać tego połączenia. Przecież tak blisko do Bratysławy jest z VIE. Chociaż brak bezpośredniego połączenia ze stolicą sąsiedniego państwa może źle wpłynąć na rozwój współpracy gospodarczej. Słowacja (o ile się orientuję) to dziesiąty rynek pod wzgledem polskiego eksportu.
pepe: BA razem z POZ zawieśił także NQY, SJJ i jeszcze jedną trasę. Jak podano z powodu małej rentowności. Ostatnio zawiesili BEG, też z powodu małej rentowności. Wydaje mi się, że potzebowali samoloty na inne trasy bardziej dochodowe. Zresztą nie chodzi o przyczyny, a raczej o sam fakt, że i wielkim linią jak BA zdarza się nietrafić z otwieraniem nowych połączeń. Plan planem, a rzeczywistość rzeczywistością. P.S. Ostatnio głośno było o zamknięciu trasy LHR-GLA-LHR przez BD. odkąd pamietam BD latał na tej trasie, nawet mieli cs z LO. Ale jak się okazało, była mało rentowna.
Podoba mi się że LOT nie kombinuje. Przekaz z firmy jest uczciwy. Barawo to znaczna róznica wobec czasów prezesa M, który głownie kocentrował się na lansowaniu samego siebie.
no właśnie taka powinna być różnica między LO a tanimi liniami, że pasażer powinien mieć pewność, że poleci, a nie że trasę sobie w dowolnym momencie zawieszają albo odwołują rejs bo za mało chętnych było albo samolotu zabrakło. W powodzenie Bratysławy i na przykład Goeteborga nikt poważny na tym forum nie wierzył, ale specjalistom z LO chciało się zabawić i wypróbować trasę. W poważnych liniach jest bardzo mało przykładów takich zabaw, bo cierpi na tym ich wizerunek.
mateusz26
2011-04-13 19:18
Dokładnie jak się nie opłaca to się nie lata, biznes to nie instytucja charytatywna tylko trzeba patrzeć gdzie trzeba przyciąć aby dać gdzieś więcej.