Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
b747400er
2011-03-18 23:56
Madej: co do ich rejsow atlantyckich to nie bylo to zrobione pod dyktando BA, ale oni nie mieli szans, mieli 2x762 i koszmarne wyniki i brak rynku 'bazowego', jaki ma np. LO w postaci Polonii. Byl to zbieg okolicznosci, ze stalo sie to za czasow wspolpracy z BA. Co do wyjscia z LHR to prawda BA zmusil ich do tego, choc teraz sytuacja nie musialaby sie powtorzyc, z uwagi na to, ze BA na LGW jest bardzo niewiele. Po za tym MA oddalo sloty na LHR kiedy BA musialo oddawac je, aby dostac zgode na sojusz z AA (ktorej nawet nie dostali), jaki byl to dla nich tez sposob na ratowanie budzetu - dostali za to spore pieniadze i na to poszli.
b747400er: ale to tylko jedna strona medalu, BA kazało by zamykać nam połączenia do USA, wynosic sie z LHR i ograniczyć swoją siatke do Europy i bliskiego wschodu. Już podobne podchody w przeszłości BA robiło, m.in. z tego typu warunkami jako jeden z warunków członkostwa w OW i dalszej integracji z BA. M.in. dlatego LO wybrał stara w 2003 roku. Dlatego OW skupia głównie duże linie jak wspomniałeś i preferuje raczej system hubowy niż mniejsze i lokalne lotniska. Dlatego LO nie ma miejsca w OW. Malev sobie ładnie strzelił w kolano swoim członkostwem w OW, duzo lepiej wyszedłby w Sky Teamie czy w Starze. A tak nie mają nic nawet na LHR nie latają. Wszystko za ocean skasowane i wlasciwie są w roli petenta w OW a nie członka.
b747400er
2011-03-18 17:29
Madej: LH pewno by nie ograniczyla lub nie zamknela, ale by nie rozwinela, a LO aby przetrwac musi sie rozwinac, aby osiagac korzysci skali. A po za tym jesli LH rozwinela juz siebie i tyle innych linii, to po co jej kolejna. Kilka mozna rozwijac, ale w pewnym momencie jak sie robi tego za duzo, to zaczyna sie pojawiac wewnetrzna konkurencja, ktora siebie wycina. LO bylby w Grupie LH najmniejszy, wiec zapewne na wiele by nie mogl liczyc. Jesli chodzi o BA to mankamentem tego rozwiazania jest koniecznosc zmiany aliansu: przejscia z duzego silnego aliansu, ktory ma wielu partnerow po za Europa w oparciu o ktorych huby moznaby rozwijac polaczenia dalekiego zasiegu na oneworld czyli klubik wzajemnej adoracji. To oznacza przeorientowanie siatki, olbrzymie koszty wyjscia ze Star i wejscia do oneworld, wielce prawdopodobnej zmiany systemow. Dodatkowo owa nie ma wielu partnerow po za Europa z hubami, gdzie LO moglby liczyc na feeding/defeeding swoich rejsow. No i kolejna kwestia, ze bysmy mieli inwazje Star (LH, OS, SK, LX) na wszystkie wieksze lotniska w PL, co by raczej tez LO nie wzmocnilo, tylko dalo po glowie.
Najlepszy byłby TK, ale nawet gdyby była to LH to tez nic złego by sie nie stało. Wszystkim liniom do tej pory kupionymi przez LH jakoś wielka krzywda się nie stała, zarówno Austrian, Swiss czy British Midland mają się całkiem dobrze. Austrian otworzył nawet dużo połączeń nowych na blisko wschód. Swiss po przejęciu przez LH skasował tylko jedno dosłownie jedno połączenie mianowicie do SIN. Wszystkie inne połączenia ostały sie do dziś. Natomiast połączenia do SIN by Swiss wcale mi nie żal, ponieważ odbywało się z miedzyladowaniem w BKK i było długie i męczące prawie 17 godzin. Także snucie przez niektórych teorii ze przejecie LOTu przez LH to będzie jakieś złe i będzie sie wiązać z dużym ograniczeniem przez LOT siatki połączeń jest moim zdaniem nieprawdziwe. Jeżeli tylko OW i BA będą trzymać łapy z daleka od lotu to każda inna linia ze stara może być potencjalnych nabywcą LOTu łącznie z LH i przyniesie to więcej korzyści niż szkód
b747400er
2011-03-18 15:15
Dzisiejszy Financial Times przytacza slowa ich prezesa Christopha Franza na temat wlasnie co ogloszonych wynikow finansowych. Franz mowi tam, ze LH zajmie sie teraz poprawa wynikow swoich 'dzieci' i nie jest obecnie zbytnio zainteresowana kolejnymi akwizycjami. W artykule mowi sie o tym w aspekcie LO i SK. Jest to o tyle ciekawe, ze Franz kiedy zostal namaszczony na przyszlego prezesa rzucil, ze widzi LO i SK jako kolejne nabytki LH. Chwile pozniej LH w press release poinformowala, ze LH nie prowadzi zadnych rozmow na temat zakupu LO i SK i stanowczo zaprzeczyla, by byla zainteresowana takie prowadzic. Ciekawe zatem, czy to kolejny blew LH, jak z zakupem A320neo, kiedy kilka dni temu cytowano ich VP ds. floty, ze za wczesnie na zakup tego samolotu, po czym wczoraj poinformowali o tym, ze biora 30xA320neo. Gdyby jednak rzeczywiscie LH nie byla zainteresowana LO, to pewno zwieksza to szanse, iz TK moze stac sie wlascicielem LO, co powinno wyjsc LO na zdrowie i prowadzic do rozwoju.
A komentarze szydercze zresztą zarezerwowane są dla kogoś innego. I przestańcie już tak forteszka atakować, to w końcu nie Szu (do bicia). Akurat ostatni post Tomasza jest stosunkowo trafny, jeśli chodzi o ocenę tej błyskotliwej dysputy. O dziwo ;p
humbak, swoimi mało trafionymi i jakże infantylnymi komentarzami potwierdzasz tylko że diagnoza postawiona przez znanego również Tobie jak i innym czytelnikom tegoż portalu forumowicza jest w pełni słuszna i adekwatna do obecnego Twojego stanu umysłu. Może zamiast komentowania w dość szyderczy sposób innych zabrałbyś się ochoczo do pracy i zwrócił to coś pożyczył? A w temacie, tę listę "4" chętnych można równie dobrze wydłużyć o dwóch kolejnych chętnych jak i również skrócić o dwóch zainteresowanych wymienionych na tej "liście". I dobrze wiesz że nie ma nigdzie oficjalnej listy chętnych do zakupu LO, dlatego są "przecieki" i " mało potwierdzone" informacje z różnych źródeł. I wcale nie jesteś ani śmieszny ani żartobliwy ze swoimi komentarzami, powoli stajesz się żenujący.
4techu: Przy Tobie to na sam widok rozmiana na drobne jest wręcz obowiązkowa. O, Ostojo Błyskotliwości i Krynico Wiedzy! Mały humbaczek korzy się przed składając pokorny ukłon. Na brudnym dywanie.
Jerzy, widzę że dalej nie potrafisz "czytać" i sam interpretujesz czyjeś wypowiedzi w przedziwny, tylko dla siebie znany sposób./// Humbak, coraz bardziej rozmieniasz się na drobne, a szkoda.
Ieży: W sumie chyba lepiej podroczyć się z 4techem. :o)
humbak: no bo o czym tu gadać ? Opowiastki o kolejce chętnych wkładam między PR bajki resortu skarbu. Przed prywatyzacją jakiejś (wciąż balansującej na krawędzi bankructwa firmy ) to normalne sprawy.
Dosyć "szeroko", jak widzę, omawiamy tę prywatyzację LOTu. :o) Jak stado dzieci w piaskownicy.
Bo ja jestem na żetony, zatem drobne się przydają. Zaś błyskotliwy pręt jest dosyć oporny na wszelkie sugestie.
Lepiej być zakręconym od urodzenia niż prostym do końca życia jak trzonek cepa :O)
nie humbaku, natomiast Ty już swoja błyskotliwość rozmieniłeś na drobne./// Jerzy, czyli dalej " zakręcony od urodzenia".
Lepiej być "najmądrzejszym" niźli "błyskotliwym inaczej". :o)
humbak: nie czepiaj się. Niech się chłopak cieszy jakie ma genialne przecieki. / a ja się zastanawiam nad ta dziwaczną figurą słowną "najmądrzejszy i jeszcze bardziej mądrzejszy" czyli mądrzejszy od najmądrzejszego ? Czyli jaki ? Genialny ?
najmądrzejszy, wraz z innym "mundrym" inaczej.
4techu: Ale, że co ja jestem? Autorem wypowiedzi, które podajesz? Nie sądzę, abyś cytował cokolwiek mojego. :o)
humbak, za to Ty jesteś :P