lysypiotr76
2018-10-14 19:25
PGL według prezesa Milczarskiego ma być w 2030 roku piątą pod względem ilości obsłużonych pasażerów grupą lotniczą w Europie. Nawet nowa strategia w planach które niedługo ujrzą światło dzienne LO maksymalnie określa, że za kilka lat być może będzie pasażerów w okolicy 15-20 mln. To nawet nie jest ,,średniak'' w Europie !!!
gość_c3b01
2018-10-11 19:31
Wszystkie najbardziej efektywne koporacje na świecie to molochy. Nie ma przedsiębiorstwa zarabiającego miliardy, które nie jest molochem. Nawet najlepiej zarabiający i sportowcy, aktorzy i muzycy maja całe zespoły ludzi wspierających ich organizacyjnie. Nam wmówiono, że moloch to coś złego. A tylko moloch może konkurować z molochem. Nie jesteś molochem to cię nie ma. A dotąd chodziło o to, żeby niczego nie było...
gość_f6662
2018-10-11 18:44
I bardzo dobrze, w Czechach też podobna grupa powstała.
gość_3ca55
2018-10-11 10:19
gość_ec29c --> obowiazkowa lektura, by uniknac na przyszlosc razacych wypowiedzi:
zobacz link
gość_fede1
2018-10-11 09:45
Najpierw dzielimy a potem łączymy, a potem znowu łączymy...
gość_624fe
2018-10-11 02:47
chciałem napisać, że coś takiego już istniało jakieś 30 lat temu, ale widzę że nie tylko ja mam takie same spostrzeżenia. good luck....
Problemem jest to, że taka "konsolidacja" tłumaczona biznesowymi przesłankami ma sens tylko kiedy dokonywana jest wobec podmiotów prywatnych rzeczywiście nastawionych na zysk i efektywność, niestety w tym przypadku (jak niemal w każdym innym, kiedy w grę wchodzi takie grupowanie państwowych spółek) chodzi głównie o podłączenie się do kurka z państwową kasą, która zasypie dziury powstałe w wyniku działalności dyletantów z politycznego nadania i zdejmie z nich ciężar silenia się na sprawne zarządzanie firmą.
gość_0aff2
2018-10-10 21:36
Pgl, ... a prezes jakby z prl
gość_ec29c
2018-10-10 20:22
Mi pomysł spółki leasingowej się podoba: nie wiem jakie dokładnie warunki proponowano LOT-owi, ale w publicznych raportach rata leasingowa to około 1/140 ceny samolotu i na koniec jest on własnością firmy leasingowej.
Jeśli spółce leasingowej uda się pozyskać finansowanie w EUR za 1.5%-3.0% to oszczędności będą znaczące.
Mi z grubszych szacunków wyszło, że rata w przeliczeniu na miejsce w ekonomicznej wyjdzie około 35 zł za siedzenie w jedną stronę za w 737 MAX i około 30 zł za siedzenie w jedną stronę za w CS300/E195-E2 przy sześciu lotach dziennie.
To powinno pozwolić na znaczną obniżkę cen biletów, bo te samoloty będą większe i zużywać, gdzieś 30-50% mniej paliwa na miejsce w porównaniu do dotychczasowej floty regionalnej.
gość_1e719
2018-10-10 18:15
A kto będzie pierwszym sekretarzem zakładowej organizacji partyjnej ? bo to jak żywo przypomina miniony okres komunizmu
gość_074f1
2018-10-10 18:11
poczekamy ja pojda ceny paliw w gore i miesiewicze zaczna krasc ...bedzie masakra
gość_db0d8
2018-10-10 15:13
pierw dzielili bo molochy.. a teraz sami je robią... a podatnik płaci