Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_61c5a
2018-09-24 18:54
No i jakie są ustalenia po Radzie nadzorczej? Od piątku czekam na informację i nic.
gość_fff03
2018-09-24 13:29
PIS nie zmieni zdania.
Modlin to duży konkurent dla CPK. Podobnie jak działające Okęcie. A Radom to włoście PISu.
Oni muszą skasować wszystko sensowne żeby pasażerowie z Warszawy nie mieli opcji i korzystali z CPK.
Nie dość że będą ogromne koszty budowy to jeszcze pasażerowie będą płacic fortunę za dojazd do lotniska. Przy okazji będzie totalna dezorganizacja ruchu lokalnego w Warszawie.
gość_5d36c
2018-09-23 21:09
Paradoksalnie, żeby rozwój Modlina ruszył z miejsca to trzeba głosować na PIS..
smolip67
2018-09-23 11:36
Ewentualna wygrana wyborów samorządowych w województwie Warszawskim przez PiS chyba zmieni podejście do Modlina i raczej zapomni o Radomiu. A może się mylę?
gość_074f1: Załatane, nie naprawione, i tylko nieliczne. Pasa startowego w centralnej części nikt nie dotykał. Zrobili absolutne minimum, żeby nie trzeba było zamknąć lotniska. Na więcej ich nie stać.
gość_074f1
2018-09-23 02:27
cantus plaszczyzny zostaly niedawno naprawione . 60 mln potrzebne jest na terminal.
gość_074f1: Czy nikogo z tych, którzy twierdzą, że za 60 mln zł można powiększyć przepustowość w Modlinie do 6 mln, nie zastanawia, że w przypadku wzrostu ruchu w Modlinie praktycznie wszystkie płaszczyzny, po których poruszają się samoloty, będzie należało wymienić, co bynajmniej nie kosztuje 60 mln. Temat słabej kondycji tych powierzchni był wałkowany aż do znudzenia, a tu wciąż się powtarza głosy, że wystarczy sama rozbudowa terminalu. Jak wielu jest impregnowanych na tą wiedzę.
adam7691
2018-09-22 17:22
jeszcze nie tak dawno czytałem na tym portalu, że FR chciałby finansować rozwój Modlina, czyżby już się wycofał
gość_1be67
2018-09-22 12:16
gość_074f1
Tak samo jest z Okęciem. Dobudowanie pasa równoległego do tego najdłuższego o długości 2,2km umożiwiłoby lądowanie wszystkich samolotów B373 oraz A320. Czyli wszystkich które dowożą, odwożą pasażerów tranzytowych.
To pozowoliłoby usunąć wąskie gardła.
Rozbudowa terminala (być może nowy od strony Al. Krakowskiej, połączony podziemną loejką) pus pas to pewnie max 3-4 mld. A nie 40.
Przepustowość Okęcia zwiększy się do 40 mln pasażerów. A i to będzie pewnie za dużo bo po rozbudowie Modlin jest w stanie przyjąć 15-20 mln. A zapewne i 40 mln skoro Gatwick tyle robi na jednym pasie.
Infrastruktura dojazdowa do Okęcia juz istnieje. Można ewentualnie puścić część pociągów z Kielc i Radomia pod Okęciem po dobudowaniu łącznika do trasy radomskiej.
Do Modlina trzeba dociągnąc kilkaset metrów. Dodatkowo byłoby odbrze skorygować ostatnią stację metra tak aby dochodziła do Warszawy Toruńskiej. Ustawić tam 2-3 składy które będą jeździć między Toruńską a Modlinem.
gość_074f1
2018-09-22 09:28
czy nikogo tu nie zastanawia ze za 60 mln zl mozna powiekszyc przepustowosc modlina do 6 mln a PPL chce na lotnisko w radomiu wydac 1 mld zeby osiagnac taka przepustowosc ? przeciez to jest chore . do modlina obecnie nikt nie doklada a do lotniska w radomiu metrpolia radom bedzie dokladala 13 mln rocznie .przeciez to chore . do tego warszawiacy beda musieli sie tulac do radomia ...
gość_1be67
2018-09-22 09:23
60 mln zł za dodatkowe 3 mln pasażerów rocznie. Załóżmy że inwestycja pozowoli na obsługę przez 10 lat (będzie to raczej 20 lat). Czyli 2 zł od pasażera.
Chętnie kupię obligacje, które zostaną wyemitowane pod tę inwestycję.
PPL w Radomu wyda 1 mld zł. Ciekawe ilu pasażerów obsłuży.
gość_ec29c
2018-09-22 08:53
@mppt
Jeśli dojdzie do zamknięcia Okęcia i budowy CPL to Modlin, jako lotnisko położone bliżej Warszawy będzie warte co najmniej miliard euro.
Poza tym taka infrastruktura nie powinna być prywatyzowana, prywatny monopol zagranicznych firm mamy w Budapeszcie to opłaty typu 150 zł za paxa (!). Prywatne lotniska to zmora Europy i to prawie zawsze kończy się drenowaniem linii lotniczych i pośrednio pasażerów.
FR niech kupi i zrobi drugie STN lub DUB
adam1987
2018-09-21 12:48
PPL chciał też kupić udziały w Modlinie, ale nie chciał przejąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne niespłacenie obligacji przez lotnisko. Teraz będzie "wynajmował" lotnisko w Radomiu, a miasto zapłaci po kilkanaście milionów każdego roku, bo przecież po zakończeniu dzierżawy Radom dostanie takie super działające lotnisko. Czyli standardowo nikt nie chce brać odpowiedzialności i próbuje mieć ciastko i je zjeść.
gość_c385f
2018-09-21 12:42
gość_a5d56: to proste. Żeby ukochana przez Polaków linia lotnicza mogła przynosić Krociowe zyski skądś musi brać pieniądze. Z biletów po 9€ zysków nigdy by nie osiągnęła.
gość_a3047
2018-09-21 12:40
PPl chciał sprzadać swoje udziały w Modlinie, samorząd chciał je DOSTAĆ, nie wiem czy nie argumentując że przeciez lotnisko... przynosi straty. Niezła logika i przykłasd brutalnosci w wykonaniu samorządowców.
gość_a5d56
2018-09-21 11:30
Jak to możliwe, że ten port obsługuje tak dużo połączeń a jednocześnie przynosi straty? Modlin to super biznes dla Ryanair!