Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18306
2018-09-17 22:29
ortler: dzięki wielkie za rzeczowe naświetlenie sytuacji!!!
Nowe polaczenie Krakow-Turyn przyjmuje z pewna ostroznoscia i podchodze do niego ze spora rezerwa. Jest to zdecydowanie polaczenie bardziej turystyczne niz businessowe, przeznaczone w znacznym stopniu dla narciarzy udajacych sie do Via Lattea (Drogi Mecznej) lub osrodkow w Val d'Aosta, jak Cervinia czy La Thuille. Biorac dodatkowo pod uwage licznych Wlochow odwiedzajacych Krakow i jego okolice w celach turystycznych polaczenie moze odniesc ograniczony sukces.
Wbrew temu co niektorzy sadza nie jest to natomiast polaczenie businessowe. Milionowy Turyn, stolica Piemontu zawdziecza swoja pozycje w duzej mierze temu, ze region ten w polowie XIX wieku byl inicjatorem ruchu Risogrimento (zjednoczenia Wloch), co zreszta udalo sie osiagnac po bolesnych i kosztownych niemal 30-letnich politycznych i militarnych
przpychankach. Rzadzaca Piemontem dynastia sabaudzka stala sie ogolnowloska dynastia krolewska (panowala do 1945 roku).
Wbrew temu, co napisano w artykule Turyn nie jast ani centrum businessowym, ani glownym gospodarczym osrodkiem polnocnych Wloch (traktuje to jako blad redaktora). Te role pelni Mediolan - nieoficjalna gospodarcza stolica calego kraju. Pod wzgledem zamoznosci Piemont to obecnie typowy wloski sredniak - wyprzedzaja go kolejno Poludniowy Tyrol (najbogatsza prowincja kraju), Dolina Aosty (Val d'Aosta), Lombardia (z Mediolanem), Emiglia-Romagna, Lazio (z Rzymem), Veneto, Liguria (z Genua), nawet Toskania (z Florencja) i Friuli-Venezia Giulia, ktore nigdy nie uchodzily za zbyt zamozne. Piemont nie jest regionem specjalnie uprzemyslowionym - jest to raczej typowa monokultura, uzalezniona od aktualnej pozycji firmy Fiat. Pole dla robienia wiekszego businessu jest tu wiec ograniczone.
Wszystkie wymienione tu czynniki powoduja moje nieco sceptyczne podejscie do nowo ogloszonego polaczenia lotniczego. Oby nie byl to niewypal (jak w przypadku niefortunnej Odessy), a polaczenie utrzymalo sie jak najdluzej.
gość_18306
2018-09-17 17:14
gość_ea72c: osobiście wolałbym aby Rumuni latali z Krakowa do Bukaresztu, a latem do Constancy nad Morzem Czarnym. A nie na rynki trzecie!
gość_29862
2018-09-17 12:16
@gość_0adaf Mamy Sprintair i mieliśmy kiedyś Eurolot, ale zbankrutował.
gość_0adaf
2018-09-17 11:34
Swoją drogą, jak to możliwe że takie mniejsze i biedniejsze kraje od Polski (np. Ukraina, Rumunia) mają jakieś inne linie lotnicze poza państwowymi, a my tylko LOT i nic. W ten sposób jesteśmy skazani tylko na łaskę Wizza i Ryana w portach regionalnych.
gość_28052
2018-09-17 07:38
gość_c910f: jak dobrze, że mamy na forum strażników warszawskiej stołeczności. Z taką stolycą od razu czuję się bezpieczniej.
gość_ea72c
2018-09-16 18:39
gość_18306: Nie porównuj Blue Air do slabych lini z Ukrainy moze poza UIA. Blue Air jest dzis wiekszy niz narodowy Rumunski Tarom. Ma wiecej o 10 maszyn niz nasz nie maly Enter. To przewoznik ktory specjalizuje sie w lotach z portow rumunskich, ale takze posiada mini bazy we wloszech. Trzyma kciuki za to polaczenie, a tym bardzje ze jest to mix turystyczno-businessowy.
gość_18306
2018-09-16 14:07
Mam rezerwę do niskokosztowych linii z biednych krajów, które na zasadzie "diabełka z pudełka" otwierają nagle połączenia. W maju uszczęśliwili nas swoimi połączeniami Ukraińcy na trasie Kraków_Odessa. Smaku narobili, a potem tak nagle jak przyszyli, tak nagle zwinęli połączeniu. Tu może być tak samo!
gość_15d2e
2018-09-15 17:16
arahja - chyba Alpy z Tatrami pomyliłeś...
gość_9769d
2018-09-15 13:32
arahja - Większej bzdury na temat sezonu nie czytałem. Jeśli pisać aby zaistnieć to się udało.
lysypiotr76
2018-09-15 12:57
arahja - Sezon a Alpach zwłaszcza włoskich nie zaczyna się w grudniu. Ogólnie jest tak że sezon zaczyna się wtedy kiedy jest .......śnieg. Byłem na nartach w Austrii gdzie sezon trwa cały rok, we Włoszech są ośrodki które w listopadzie a nawet pod koniec września zaczynają sezon.
Start połączenia wyznaczony dokładnie na początek sezonu narciarskiego w Alpach. Dobra alternatywa dla samochodu jeśli ktoś chce udać się w Alpy francuskie
@scrillo: kiedyś latali na trasie WAW-LCA. Nie było żadnej reklamy i dość szybko ją zlikwidowali.
To pierwsze połączenie Blue Air a do Polski?
gość_17429
2018-09-15 00:52
Wyglada na to ze Blue Air bedzie tez oferowal polaczenie z KRK do LTN z przesiadka w TRN. Taka opcja jest bez sensu, leciec na dol, przesiadac sie po to aby leciec do gory...
gość_79b79
2018-09-14 23:26
Brawo KRK, nowa linia, nowe możliwości. Tak trzymać, a na Krakowskim lotnisku pojawią się i Emirates i Qatar i inne światowe linie.
Linie lotnicze również dostrzegają olbrzymi potencjał i prestiż latania z Krakowa.
Trzymam kciuki za rozwój tego lotniska.
adam7691
2018-09-14 22:42
a to ci niespodzianka
adam7691
2018-09-14 22:42
a to ci niespodzianka
gość_c910f
2018-09-14 22:38
@Kelo od kiedy stolica jest w Krakowie? Stołeczny znaczy dotyczący stolicy, a ta oficjalnie od 100 lat, a mniej oficjalnie od przeszło czterech wieków jest w Warszawie.
gość_ce770
2018-09-14 22:19
Ależ drodzy Państwo, to jest połączenie dla Włochów, a nie dla Polaków. Włochy to obecnie 3 rynek turystyczny Krakowa (po Niemczech i UK), latać będą turyści.