×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Felieton: Udawane zdziwienie wiceministra Wilda irytacją O’Leary’ego?


Wiceminister Wild stwierdził, że nie rozumie irytacji prezesa Ryanaira budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. To jednak nie ten projekt denerwuje Michaela O’Leary’ego.

10/09/2018 12:30
<>

gość_d0c2e - Profil
gość_d0c2e
  

gość_40a1d - Profil
gość_40a1d
  
Troche moze nie do konca na temat tego artykulu, ale czy Redakcja moglaby sie zainteresowac dlaczego przy okazji przemalowywania Dashy, razem ze starym malowaniem Eurolotu (wyrazami "eurolot.com" oraz "Partner of") zostaje takze zamalowana flaga Unii Europejskiej? Oto malowanie SP-EQH, wersja Eurolotu https://www.jetphotos.com/photo/8517156 i z nowym malowaniem Lotu, jedynie z polska flaga: zobacz link
11/09/2018 16:58  

gość_29954 - Profil
gość_29954
  
Wild opowiada o betonowych skarpetach, którym byłaby inwestycja Ryanair w Modlin (może dołożyłby kilkadziesiąt 20 mln EUR)
To jak nazwać te 40-50 mld które wtopimy w CPK? Kiedy to się zwróci?
Zakładając 25 letni okres zwrotu co roku lotnisko musiałoby zarabiać 2 mld. Uwzględniając wartość pieniądza w czasie pewnie z 3 mld. Już widzę te zyski :-)

A Modlin nie zarabia ale też nie traci. W tej chwili jest na zero. Jeżeli zainwestują trochę kasy w terminal który powdoi im liczbę obsługiwanych pasażerów to nawet bez zmiany opłat zarobią. A obecna umowa z Ryanairem wygasa w 2023. Później po tym jak PPL zaoferuje liniom Radom z ograniczeniem lotów na Okęciu to więkoszść linii natychmiast wybierze Modlin.
Siła przetargowa lotniska znacznie wzrośnie i Ryanair nie będzie mógł dyktować warunków.

Jest jedank ównież ryzyko że po wyborach samorządowych PIS przejmie władzę w mazowieckim i Doprowadzi Modlin nawet do zamknięcia aby ratować CPK.


11/09/2018 09:18  

gość_9badd - Profil
gość_9badd
  
gość_074f1: Też latałem Rayanem,ale ostatnio przesiadłem się na LOT i bardzo się z tego cieszę. Po ostatnich zmianach opłat za bagaże w Ryanair musiałbym za nie dopłacić. W rezultacie LOT-em wyszło taniej.
11/09/2018 09:04  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
Niestety LOT ma błędną politykę cenową wysokich cen za p2p i niskich za przesiadki. Taka polityka może się udać tylko i wyłącznie przy rynku zbliżonym do monopolu. Jeśli tego nie zmienią, to muszą lobbować za monopolem. Stąd takie rycie pod Ryanem i Wizzem.

LOT powinien obniżyć ceny za p2p, zmniejszyć odsetek transferowych i zwiększyć LF do 90 - 95%.

CPL to oczywisty błąd, bo Warszawie w zupełności wystarczy obecne lotnisko, które po wymianie małych samolotów we flocie LOT-u na większe bez problemu obsłuży 30 - 35 mln.

Teoria o "zarabianiu" na przesiadkach, które sprzedaje się taniej, niż p2p jest delikatnie ujmując nie zrozumiała.

11/09/2018 00:30  

gość_6ce95 - Profil
gość_6ce95
  
Dziękuję za ten tekst. Merytoryczne i rzetelne podejście do tematu. Polityka, która chce decydować o tym, czy i jak możemy latać czy nie, to najgorsza rzecz, jaka może się nam przytrafić. Wypowiadam się jako zwykły pasażer, który zawsze głosuje kieszenią. Od stycznia 12 razy wylatywałem i wracałem z/do Warszawy. Ani razu nie leciałem LOT-em, choć miałem nadzieję, że choć raz znajdę tam bilety porównywalne cenowo z Wizzair/Ryanair. Różnica przy locie w 4 osoby do Nicei (bilety kupowane z wyprzedzeniem) wyglądała mniej więcej tak. W6 z Okęcia – w sumie około 500 złotych. LOT – więcej za jeden bilet. Lecieliśmy do Francji drugi raz, poprzednio było podobnie. Barcelona - to samo. Londyn – przepaść, choć oczywiście Luton to nie Heathrow z metrem za parę funtów. Jeśli chodzi o Ryanair z Modlina i innych miast, ceny w porównaniu z LOT-em kształtowały się podobnie. Nawiązuję, bo płn-wsch. Polsce zależy przede wszystkim na dobrym i tanim skomunikowaniu z Europą. Tam wielu z nas pracuje i lata na wakacje. O'Leary dobrze wie, że tu będą wzrosty i to wzrosty w oparciu o nas – o Polaków. Modlin to jest lotnisko dla przeciętnych paxów i trzeba w nie inwestować. Dla ludzi z okolic Warszawy, ale także w części dla Mazur i dla Podlasia. Do Łodzi czy Radomia nikt stamtąd nie pojedzie. Suwałki i okolice jeśli ruszą, to do Wilna czy Kowna. O'Leary, co by o nim nie mówić, bo też miałem z jego liniami trochę przebojów, myśli o zyskach, ale – jednak i mimo wszystko – myśli także o zwykłych pasażerach. Bez nich biznes mu padnie. Dlatego uważam, że infrastrukturalnie powinno się go wspierać a nie rzucać kłody pod nogi. Varadiego i Wizzair zresztą także. Dla naszego wspólnego dobra. Po co nam fory dla LOT, skoro przeciętnie oznacza to wyższe ceny – biletów, dojazdu (jeśli zamkną Modlin i wyrzucą wszystko do Radomia) i stratę czasu na podróż? Po to, żeby paru prezesów mogło biznesem polecieć 787 do Azji i zrobić sobie hub dla Węgrów czy Rumunów? Większość podróży wygląda zupełnie inaczej, potrzebujemy sprawnego dojazdu i przepustowości bez wodotrysków. Ludzie (piloci, cc, różnego rodzaju obsługa naziemna itp.), którzy mieliby tu swoją bazę/pracę, a byłoby ich przy rozwoju tanich linii więcej, też płaciliby w Polsce podatki. Modlin powinien zostać jak najszybciej odblokowany i rozbudowany. Koszty, gdy patrzy się choćby na szacunki dotyczące CPK, to przecież grosze. W tej chwili my cierpimy, a naszym kosztem paru panów załatwia swoje interesy. Dlaczego?
10/09/2018 23:22  

  
@MOL: zamiast bic sie o Modlin lepiej zainwestuj w Lodz i szybka linie autobusowa z Warszawy, Priszkowa, Grodziska tak jak to jest rozwiazane w Mediolanie za kilka Euro. Jestem pewien ze ruch sam sie rozeinoe bo ci co patrza tylko na cene zwykle maja extra 1-2 godziny czasu a takie rozwiazanie pozwoli ci latac i 10 mln paxow rocznie bez wiekszych problemow i to blisko CPK jakby co :-P PS - Obserwuj moj blog o lotnictwie na Instagram: zobacz link
10/09/2018 20:27  

gość_6e5ab - Profil
gość_6e5ab
  
Jeszcze pare lat wstecz MOL wysmiewal i dziwil sie ze kto by chcial latac do Polski. Jak widac jego zdanie zmienia sie wraz z pradami powietrza i dlatego nie traktuje jego wypowiedzi powaznie.
10/09/2018 19:46  

gość_51322 - Profil
gość_51322
  
MOL: "to pomysł nie zbyt mądry, który mogli wymyślić jedynie politycy. Dodał, że takie projekty są typowe dla dyktatur politycznych niemających szacunku dla pieniędzy podatników." Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%.

Krzysztof Loga Sowiński: "Tym razem na tapetę wziął projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) wyśmiewając go w swoim niezbyt wyszukanym stylu." Powiedział tak jak jest bez owijania w bawełnę i bardzo dobrze że ludzie biznesu zaczynają o tym mówić i to w ten sposób bo PiS i PPL z panem Wildem na czele myślą że ludzie są niedorozwinięci i zrobią im wodę z mózgu bo mają do dyspozycji media.

Krzysztof Loga Sowiński: "Oczywiście, nie można w żadnym razie stwierdzić, że robią to z premedytacją". Dobre sobie panie redaktorze, nie robią tego z premedytacją? To dlaczego to robią? Z troski o pasażerów? Komu te bajki panie redaktorze? PPL i PiS chcą budować CPK tylko i wyłącznie ze względu na osobisty i ich partii interes. CPK to kasa i stanowiska dla towarzyszy i dlatego chcą wykończyć całą konkurencję w postaci innych pobliskich lotnisk i innych linii lotniczych bo tylko w ten sposób CPK może będzie jako tako funkcjonować w przeciwnym wypadku to będzie totalna klapa. A jeśli by się to udało to biada pasażerom bo ceny będą szalone a poziom usług poniżej trzeciego świata.

Swoją drogą za każdym razem gdy pan Wild wypowiada się na temat CPK to odnoszę wrażenie że to jest fałsz i po prostu odgrywa swoją rolę powierzoną mu przez PiS.
A jeśli ktoś z rządu chciałby rzetelnie podejść do rozwoju transportu lotniczego w Polsce za stosunkowo niewielkie pieniądze bez nadmiernego szastania pieniędzmi podatnika to wziąłby pod uwagę rozbudowę WAW ale takie analizy muszą być wykonane przez niezależne agencje a nie takie jak Arup które dostarczają takich analiz na jakie PPL i PiS mają zapotrzebowanie. Pisałem szerzej na temat możliwej rozbudowy WAW w moim komentarzu przy okazji artykułu o centralnym lotnisku w Meksyku na tym portalu: zobacz link
10/09/2018 18:17  

gość_074f1 - Profil
gość_074f1
  
gość_9badd dzieki ryanowi i wizz bylem w dziesiatkach miejsc do ktorych LOTem bym nie polecial bo nie lata tam albo super drogie bilety .dlatego kibicuje ryanowi . zreszta LOT to dojna krowa pissowskich misiow .
10/09/2018 15:37  

gość_e0b4c - Profil
gość_e0b4c
  
MOL się niczym nie irytuje, a jeśli już to co najwyżej tym, ze jego marketingowy szum ktoś przejrzał. Na tym bowiem polega filozofia MOLa - rozbudujcie lotnisko, my wam trochę do tego dołożymy, żeby potem za darmo z tego lotniska korzystać i jeszcze wyciągać od was haracz za latanie, a wy będziecie finansować dla nas jego funkcjonowanie.
10/09/2018 15:12  

gość_39c5b - Profil
gość_39c5b
  
ależ śmieszki, skończy się jak O'Leary kupi nieLOT dla jaj i go zamknie jako studnię bez dna
10/09/2018 15:07  

  
Michaela O’Leary’ego niedługo otrzyma przydomek: wspaniałomyślny
10/09/2018 14:41  

gość_c78e3 - Profil
gość_c78e3
  
CPK to utopia pisowska
10/09/2018 14:05  

gość_c2244 - Profil
gość_c2244
  
Ale czy celem MPL jest umożliwienie zarabiania Ryanairowi? Nie.
Inwestycja w rozbudowę Modlina pochłonie znacznie więcej pieniędzy niż średnioterminowo przychody z opłat, które Ryanair wniesie.
10/09/2018 13:51  

gość_fb7dc - Profil
gość_fb7dc
  
Drogi Redaktorze
Mocny Ryan w Modlinie to jest zaprzeczenie zdrowej konkurencji, a co do cen biletów to sami je sobie obniżamy płacąc podatki na rzecz dotacji dla Modlina.
Może napiszecie wreszcie rzetelny artykuł na ten temat?
Coraz częściej mam wrażenie, że rzetelność dziennikarska jest Wam obca....
10/09/2018 13:20  

gość_9badd - Profil
gość_9badd
  
Udawana troska o dostęp Polaków do podróży.
10/09/2018 12:41  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie