Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_063ac
2018-09-02 18:25
A wszystko to jest dowodem na to,że Wizz Air nie rozumie polskiego rynku lotniczego i porusza się na nim jak ślepy we mgle,skoro zbyt często wybiera złe trasy i złe lotniska,które w krótkim czasie musi zamykać.
gość_3524b
2018-09-02 08:23
i pada POZ-KEF od listopada
adam1987
2018-09-02 08:21
gość_263f2: na swojej stronie w portfolio nie wymieniają, ani wizzaira, ani ryanaira.
gość_263f2
2018-09-02 00:21
A teraz wszyscy 'znafcy' branży i fanatycy konfliktu Wizzair-Ryanair, poczytają sobie w necie czym jest TPG. Czyli Texas Pacific Group. A jak już poczytają, to niech przestaną pisać farmazony o rzekomej konkurencji Wizzair-Ryanair. Pozdrawiam!
gość_3440b
2018-09-01 13:46
Całe szczęście,że na razie z KRK nic nie kasują. Oby tak dalej:)
gość_e467c
2018-09-01 12:36
W tej chwili trwa bitwa o Wiedeń i wszyscy tam wchodzą aby zgarnąć jak najwięcej tego rynku bo Austrian czy Eurowings które mają 60-70% rynku są łatwe do "wysadzenia z siodła".
Na Ukrainie i Wizz i Ryanair szykują się do walki. Duży rynek, słaba konkurencja.
Te linie starają się nie konkurować bezpośrednio bo wtedy wszyscy tracą.
Ryanair ma teraz trochę problemów i musi je ogarnąć. Z kolej Wizzair ma ogromną liczbę zamówionych airbusów i będzie je musiał gdzieś bazować.
Każda z tych linii będzie się starała przede wszystkim rozbudować te rynki na których jest już największa. W Polsce to będzie Ryanair.
W Warszawie Wizzair wypchnięty do Radomia w ogóle prawdopodobnie zrezygnuje.
Wizzair pilnuje Węgier czy Rumunii a teraz próbuje też zdobyć kawałek Wiednia.
@gość_ae0fc: jaka walka FR vs W6 we Wrocławiu? Jedyna trasa która się dubluje to Oslo. Jest jeszcze Londyn i Kijów, ale tam latają na różne lotniska. FR ma rozbudowana siatkę do UK, podczas gdy W6 odpuścił ten rynek z Wro i skupia się na krajach gdzie Ryanair nie lata (Szwecja, Islandia, Gruzja, Holandia) lub ma mało połączeń (Ukraina). Jak juz piszemy o kasowaniu połączeń przez Wizzair to warto dodać jeszcze Poznań - Dormund.
gość_8d97e
2018-09-01 00:49
A od czerwca 2019 LOT wchodzi 4 razy w tygodniu do Miami
gość_a6ebb
2018-08-31 19:54
gość_d755a: Kolega coś przespał, Ukraińcy od czerwca ub. roku nie potrzebują wiz do UE. Stąd też inwestycje Wizza na Ukrainie.
gość_3891c
2018-08-31 18:41
W Katowicach Wizz znacznie wygrywa z Ryanem Z miast aglomeracji slaskiej jest blizej do Pyrzowic niz do Krakowa nawet komunikacja miejska
gość_f93f3
2018-08-31 18:05
do gość_ae0fc ! Ot filozof od lotnictwa - Ty raczej zmień lekarza i środki które zażywasz bo wizje masz niesamowite !
gość_ae0fc
2018-08-31 16:52
@POZer
1) W Warszawie rośnie LOT i ze względu na specyfikę rynku jest w stanie wygrać z Wizz-em latając dwa razy dziennie na koszmarnie drogich i paliwożernych E170/175 czy CRJ900.
Po prostu biznes akceptuje ceny typu 1 500 zł - 2 000 zł za lot, tylko chce tych dwóch lotów dziennie.
2) W aglomeracji śląsko-małopolskiej zaczyna wygrywać Ryan latający głównie do KRK. Być może z Katowic Wizz utrzyma tylko Londyn i Dortmund plus jakieś kierunki turystyczne. To wynika z tego, że Balice (15 km do Krakowa i 68 km [30 min autostradą] do Katowic) są dużo lepiej położone od Pyrzowic (31 km do Katowic i 92 km [1,5 godziny drogami lokalnymi] do Krakowa).
3) W Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu mamy walkę Ryan - Wizz.
Ja myślę, że Wizz chce zdominować Rynek ukraiński zanim Ryan wejdzie tam na większą skalę. Bo w Polsce prowadzi tylko w Gdańsku. A według teorii (praktyki najczęściej też) w oligopolu najwięcej zarabia lider.
gość_83da4
2018-08-31 16:46
dobrze, że Lublin zapłaci bo pewnie już W6 całkowicie by im odleciało....
gość_80627
2018-08-31 16:00
Nie wiem czy to ma znaczenie w tym przypadku, ale Polska nie jest latwym rynkiem dla zagranicznych linii lotniczych. Rozbudowana biurokracja, obowiazek skladania niezliczonych dokumentow przetlumaczonych przysiegle na jezyk polski i ogolna niechec ULCu moze wplywac na obecnosc W6 w Polsce. Byc moze szukaja krajow, w ktorym beda cieplej przyjeci i nie beda musieli walczyc z przeszkodami, ktore docelowo maja pomoc LOTowi.
gość_5783d
2018-08-31 15:35
Nic nie przenoszą. Połączenia te po prostu były z niskią częstotliwością, a wyniki słabe to i też zostaną zastąpione czymś innym. Na Ukrainie będzie nowy samolot i zakładam, ze nowe trasy z PL.
gość_ce7ca
2018-08-31 15:28
Skąd takie cięcia? WAW, GDN, WRO, KTW i POZ. Przecież samoloty na większości tras były pełne
gość_d755a
2018-08-31 14:50
Tylko ze ukraincy potrzebuja wiz by poleciec na teren Uni.Przewoznik nie moze wiec liczyc na dobre wypelnienie samolotow.Wizz stawia raczej na Balkany i Wieden i Rumunie
gość_fede1
2018-08-31 13:28
Przenoszą maszyny na Ukrainę!
gość_ef831
2018-08-31 12:54
Będzie wojna. Przed poprzednią też Węgrzy uciekali z Polski.
gość_2f495
2018-08-31 12:48
Zapewne brak załóg