JetBlue potwierdza plany lotów do Europy

JetBlue potwierdza plany lotów do Europy - Pewnego dnia JetBlue pojawi się w Europie, co powiecie na to? Europa to bardzo interesujący rynek. W tej chwili nie dysponujemy samolotami, które mogłyby nas tam zabrać. Będziemy musieli podjąć decyzję odnośnie odpowiedniego modelu samolotu - powiedziała Joanna Geraghty, prezydent i dyrektor ds. operacyjnych JetBlue. Jak wyjaśniła Geraghty, przewoźnik rozważa...
30/08/2018 08:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2018-08-31 21:33   
gość_00546 - Profil gość_00546
@Kelo
Dyskusja jest o ewentualnym A321XLR o zasięgu 4500 NM a nie LR o zasięgu 4000 NM. Tak więc nie ograniczaj możliwości tego samolotu bo to wygląda tak jakby Ci zależało na uwaleniu takiego połączenia. Nawet do Nowego Jorku z Krakowa jest 7000 km to "bufor" 1000 km będzie zachowany z nawiązką. Czy jeszcze widzisz jakieś problemy żeby A321XLR latały między KRK i NYC? Może się martwisz że CPK na tym ucierpi? Masz jakiś w tym interes?
Kelo 2018-08-31 17:56   
Kelo - Profil Kelo
A321LR- (7400km) zasięgu teoretycznie ma. Trzeba pamiętać, że musi być bufor zachowany, gdyby jakieś anomalie pogodowe- przekierowania miały być. Jak najbardziej nadaje się do latania z Gdańska [potencjalnie 5tras] do: Montrealu (6200km),Toronto (6660km), Bostonu (6300km) i Nowego Jorku (6610km) lub Newark (6620km) za zachowaniem 800-1000km buforu. W przypadku lotów z Krakowa dużo możliwości ten model niestety nie da [potencjalnie 2trasy]: Boston (6620km), Montreal (6530km) aby zachować podobny bufor w razie przekierowań i huraganów. Z Rzeszowa i Katowic można przyjąć wartości takie jak dla Krakowa. Południe pozostanie skazane na grubasy, gość_e091d od jesieni LOT na stale podmienia 787-8 na 787-9 KRK-ORD, więc teoretycznie największe co ma. Nie jest powiedziane, że w wakacyjne miesiące 787-10 by się nie wypełniło, przy niskiej częstotliwości jak jest proponowana.
gość_e083a 2018-08-31 17:51   
gość_e083a - Profil gość_e083a
W latach 2019-22 JetBlue ma odebrać ponad 60 sztuk A321neo, z czego pewnie spora część zostanie dostarczona jako wersja A321LR.
Dwa lotniska po stronie USA zostały już wskazane - to BOS i JFK.
Po europejskiej stronie to może być nawet 15-20 portów docelowych.

To dość oczywiste, że w Polsce w pierwszej kolejności największe szanse na A321LR ma GDN (w WAW i KRK jest jednak konkurencja LOT-u).

O konfigurację miejsc w samolocie A321LR nie ma się co martwić - pewnie to będzie jakieś rozwinięcie JetBlue Mint - bardzo rozsądna konfiguracja jak na tak długie loty.
gość_e091d 2018-08-31 17:04   
gość_e091d - Profil gość_e091d
@ gość_ae0fc
Co Ty piszesz człowieku? O jakiej konfiguracji biznesowej w A321XLR Ty piszesz? Układ siedzeń w samolocie możesz skonfigurować jak chcesz. A321XLR nie doleci przy zasięgu około 4500 NM? W linii prostej z KRK do NY jest około 7000 km czyli niecałe 3800 NM. Na B797 możesz czekać nawet i 10 lat o ile powstanie i jeszcze cena bo samolot trzeba zaprojektować od początku. Czy ty pracujesz dla Boeinga albo LOT który ma obowiązek kupować tylko od nich? Podajesz nieprawdziwe informacje i wprowadzasz ludzi w błąd.
Z regionów chcesz latać 787-10? Po to żeby później powiedzieć że nie mają wypełnienia i trzeba połączenie zlikwidować? Twój komentarz to jest czysta manipulacja w celu zdyskredytowania połączeń z regionów przy użyciu A321XLR bo to jest zagrożenie dla waszego CPK.
gość_ae0fc 2018-08-31 11:44   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
@gość_00546

I jeszcze jedno: z regionów, zwłaszcza z Krakowa, potrzebny jest niski udział klas wyższych.

A A321XLR to konfiguracja wybitnie biznesowa.

Dlatego dla Krakowa optymalnym samolotem byłby 787-10 w konfiguracji na 370 - 400 pasażerów i niewielką klasą biznes lub e. premium ALBO 797 też w konfiguracji głownie ekonomicznej. Nie znamy szczegółów projektu 797, ale wiadomo, że jedną z przyczyn jego powstania jest fakt, że A321LR nie doleci do naszego regionu.

A321LR być może byłby dobrym wyborem dla Gdańska...

Nie wiem, czy A321LR doleci z Rzeszowa do Newark, zwłaszcza, że na tej trasie ważne jest cargo. Obstawiam, że skończy się na 797 z bazy warszawskiej latający raz w tygodniu cały rok plus dodatkowe loty w lecie.
gość_6a329 2018-08-31 10:33   
gość_6a329 - Profil gość_6a329
Katowice bendom! My tu czekamy w Katowicach najlepszym miesicie w tym kraju od dawna już nie możemy się doczekać.
gość_ae0fc 2018-08-31 09:59   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
@gość_00546

Nieprawda. Dla LOT-u wystarczyłby A321LR po to by:

1) w zimie codziennie latać Toronto, JKF i EWR
2) latać co najmniej raz dziennie do Delhi (do Delhi doleci też 737 MAX 8 i 9)
3) otworzyć połączenie z Nairobi
4) można też rozważyć połączenia sezonowe z WAW

Problemem są wysokie koszty 787-8 w przeliczeniu na miejsce. 787-9 i 787-10 mają niższe, więc 787-8 powinien wylecieć z floty.

Prawdopodobnie idealnym samolotem dla LOT-u będzie 797.
adam1987 2018-08-31 08:21   
adam1987 - Profil adam1987
@kelo tylko warto przypomnieć, że wszystkie te linie latają sezonowo
gość_c0cf6 2018-08-30 23:51   
gość_c0cf6 - Profil gość_c0cf6
Nastapi niedlugo wiecej takich przewoznikow na transatlantykach.
Nie alej jak wczoraj, Primera Air oglosili stacjonowanie 2 samolotow na
lotnisku Berlin Tegel i lataniu stamtad od przyszlego roku do Nowego Jorku,
Bostonu i Toronto.
Wszystko na 737 MAX.
W sumie ok, tyle lat lataly 707 czy IL62 na dalekie trasy, wiec waskie kadluby
wroca na transatlantyckie trasy.
Kelo 2018-08-30 23:31   
Kelo - Profil Kelo
Amerykański hat trick Pragi- do Delty i AA dołącza United, wliczając obie linie kanadyjskie to już 5 zza oceanu.
gość_00546 2018-08-30 22:28   
gość_00546 - Profil gość_00546
LOT powinien skończyć z zamówieniami B787 i zamówić 20-30 sztuk Airbus A321XLR o ile to jest prawda że taka wersja powstanie w przyszłym roku. LOT miałby wtedy szansę przejąć dużą część pasażerów z dużych lotnisk regionalnych latając P2P do Ameryki Północnej i Azji. W przeciwnym wypadku żaden CPK nie skłoni Polaków do latania przez CPK a nie przez inne huby europejskie. Jedyną szansą LOTu są loty P2P z regionów. Jeśli LOT tego nie zrobi to w końcu jakieś linie się znajdą które to zrobią. Czekanie natomiast na ewentualny B797 jest ryzykowne bo może nigdy nie powstać albo za 10 lat i koszt jego na pewno będzie wyższy niż A321XL bo muszą go stworzyć od początku co może kosztować do 15 mld dolarów a więc muszą później to sobie odbić.
Chyba że to politycy decydują co LOT zamawia a wiadomo że obecna ekipa bierze tylko od Boeinga.
gość_e9048 2018-08-30 22:18   
gość_e9048 - Profil gość_e9048
do gość_d96bb. Ale na 100% będzie KRK! Przy takim potencjale na bank nie odpuszczą
gość_a0c3e 2018-08-30 20:48   
gość_a0c3e - Profil gość_a0c3e
Na pewno będzie Poznań. Wreszcie!
gość_d96bb 2018-08-30 17:02   
gość_d96bb - Profil gość_d96bb
Wyprzedzam pytania.
Nie, nie będzie: RZE i POZ, skończcie już te gadki, bo to nudneeeeeee już jest.

Pozdro z WAW!
gość_effef 2018-08-30 12:23   
gość_effef - Profil gość_effef
Jak oni chcą latać z Nowego Jorku do Londynu a220?
gość_076a3 2018-08-30 12:10   
gość_076a3 - Profil gość_076a3
Będzie Rzeszów?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy