Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4d89b
2018-08-31 12:25
Dzisiaj mamy taką sytuację, że już wszystko jest upolitycznione. Osoba popierająca PO ma poczucie, że musi zwalczać wszystko co się dzieje za rządów PiS w tym polskie firmy. Spotkałem się już z niechęcią i wieloma gwałtownymi atakami na LOT, Orlen czy PKP. To jest jakaś autoagresja. LOT żeby się utrzymać potrzebuje jeszcze z 5 lat rentownego wzrostu. Na razie radzi sobie lepiej niż można się było spodziewać. I powinniśmy w tym wspierać firmę. Czy pracownicy mają prawo domagać się większych wynagrodzeń? Oczywiście! Ale strajk niszczy podstawy finansowe firmy i zaufanie pasażerów. Czy inny pracodawca zapewni lepsze warunki i perspektywy? Na tym rynku nic nie jest pewne, ale jeśli ktoś lubi przygody niech się sprawdzi gdzie indziej. Nie lepiej rozgrywać to na zasadzie polubownej? To nie zamknie drogi do powrotu, gdyby się komuś noga powinęła u konkurencji. Rozwalenie LOT nie jest korzystne dla nikogo w Polsce.
gość_77178
2018-08-30 20:33
No to teraz uwaga. Cpt Embraera w PLL LOT miesięcznie dostaje ok 4tys € i to pod warunkiem ze nie ma urlopu i wylata ok 70 h w powietrzu czyli w pracy spędzi ok 180h do 220h w miesiacu. Jeśli pójdzie na urlop to zostanie ukarany za to i jego pensja to ok 3tys €
Rocznie to wychodzi 50 tys €
Wiec nie dziwi fakt ze większość tych cpt z PLL LOT ma poskładane papiery w innych firmach. Tak i oto wielkość PLL LOT może rozpaść i to niemal z dnia na dzień.
Gratulacje dla Pana Prezesa Milczarskiego... brawo
gość_7c2db
2018-08-26 07:39
spotter1000
Nie bądź naiwny. Gdyby znaleźli pilotów to by dalej nie szukali. Albo wśród tego tysiąca było 30 sensownych i muszą szukać dalej albo czują że ludzie im będą uciekać i uruchamiają stałą rekrutację. Być może duża liczba aplikacji była związana z tym "błędem" z zakresem zarobków.
Wystarczy że Ryanair przesunie te 5-6 B737 do Polski i LOT może stracić połowę swoich załóg.
Jest też pytanie o jakość tych aplikacji. Czy to nie są goście którzy za różne błędy i "złe prowadzenie się" nie wylecieli już z kilku linii.
gość_b4ace
2018-08-25 19:08
@salesmanpolska - chyba nie potrafisz czytać między wierszami
skoro jak twierdzi LOT na 300 miejsc zgłosiło się ok 1000 chętnych to PO CO mają ogłosić nowy nabór?
czyżby nie mieli z czego wybierać?
najzwyklej rzecz ujmując - albo rzucane liczny to zwykła ściema ze strony zarządu albo kandydaci nie spełniają podstawowych kryteriów
zgłoś się i Ty, będzie już 1001 chętnych:)
gość_35f05
2018-08-25 07:05
Obecnie LOT zatrudnia sporo pilotów i ma bardzo duży zapas, znaczy się musi go mieć, ze względu na bardzo zróżnicowaną flotę
wliczając Nordicę
ATR7
CRJ7 CRJ9
Q400
E70 E75 E95 E95bis
E90
B734
B738
B7M8
B788 B789
E90 będzie latało tylko do LCY gdzie szkolenie specjalne mieć trzeba.
Upraszczając flotę do 3-4 typów samolotów z automatu liczba pilotów będzie mogła obsłużyć więcej maszyn.
Artykuł ma pewnie tylko i wyłącznie pokazanie ZZ jak i opinii publicznej, że skoro są chętni to w LOTcie chyba nie jest tak źle finansowo, pytanie ilu skusiło się ze względu na "błąd" w wynagrodzeniu.
LOT powinien prężnie rozwijać swoją szkołę lotniczą, która gwarantowała by mu cały czas spory zapas jak i przywiązanie przez kilka lat świeżaków
salesmenpolska
2018-08-24 17:43
Hahaha no to teraz panowie i panie z ZZ przy okazji podmienia i was na cale szczescie i wreszcie przestaniecie niszzyc LOT i psioczyc jak to wam zle a faktycznie to jedna z najlepszych firm na rynku w obecnym modelu pracy dla tych co sie staraja - skoro wam sie zarobki nie zgadzaja to widocznie wy sie nie staracie... :) Tak trzymac zarzad!
gość_ae0fc
2018-08-24 13:22
LOT nie potrzebuje zbyt wielu pilotów, gdyż jego rozwój powinien przede wszystkim polegać na zamianie liliputów E170 (70 m.), Q400 (78 m.), E175 (84 m.), CRJ90 (88- 90 m.), E190 (106 m.), E195 (112 - 118 m.), 47 sztuk plus 5 zamówionych na większe. Zresztą Milczarski w jednym z wywiadów mówił, że najmniejszym samolotem we flocie powinien być E195-E2 lub CS300 (nie do pogodzenia z lataniem na LCY).
Na pewno można łatwo obiecywać awans na B737, bo LOT ma ich teraz tylko 13, a powinny (lub A320/321 neo) stanowić 40 - 70% floty wąskokadłubowej.
usuniety
2018-08-24 11:49
@spotter10 - LOT oferuje pilotom możliwość zdobycia uprawnień na nowy dla nich typ samolotu, szkolenie to jest bardzo atrakcyjne. Pytanie, ilu z tych nowych pilotów po zdobyciu nowego typu i nalocie 1,5 tys. h zdecyduje się pozostać w Locie. Ogólnie dla linii lotniczej bardziej dotkliwa jest strata doświadczonego pilota, szczególnie kapitana, gdyż mał który przewoźnik pozyskuje kapitanów, raczej do tego stopnia trzeba dojść w ramach struktur linii.
Co do ruchów zarządu - fakt jest agresywnie, pytanie jednak czy ma się na uwadze długookresowy rozwój.
gość_a5d56
2018-08-24 11:46
spotter10
szefowie związków bardzo często robią zamieszanie i akcje strajkowe aby pokazać członkom, że są im potrzebni, chodzi o stołeczki, przywileje i kasę. Pamiętam jeden ze strajków na PKP, gdy jeden ze strajkujących nie wiedział po co strajkuje, robili to tylko dla samej akcji, bo szefowie związków kazali.
gość_a932b
2018-08-24 10:24
@gość_89b60 powinno wystarczyć, ale najlepiej zrób tak jak ja i przed wylotem poinformuj stewardesę, że masz krótką przesiadkę to ona już przekaże tę informację dalej i albo wylecicie wcześniej albo będą czekać na ciebie na Chopina.
gość_89b60
2018-08-24 09:55
Sorry, że lekko OT. Czy 40 min wystarczy na przesiadkę na Chopina? Krajówka z podręcznym.
spotter10
2018-08-24 08:35
Wytłumaczcie mi coś, bo chyba jestem za mało rozgarnięty i czegoś tutaj nie rozumiem. Skoro w LOT jest tak źle i tragicznie, że pracodawca wręcz "znęca się" nad pracownika, jak twierdzą związki zawodowe, z Żelazik na czele, to czemu na 300 miejsc pracy, zgłasza się aż 1000 osób? Czy oni nie są świadomi jak źle i tragicznie jest w LOT? Że to wyzyskiwacz, że dostaną niegodziwe pieniądze i co najgorsze: będą musieli pracować! Czy nikt im tego nie wyjaśnił?
A może jednak to jest potwierdzenie tego, że ZZ LOT'u plotą głupoty i domagają się starych, "dobrych" czasów dla nich! Gdzie niewiele robili, a kokosy zgarniali. Że nie wystarczyło dobrze pracować, tylko być wiernym linii, aby otrzymać awans.
Kurcze, tak jak nie cierpię PiS'u i tego co robi, tak muszę stwierdzić że podobają mi się ruchy jakie są podejmowane w LOT przez zarząd. W końcu ktoś agresywnie podszedł do rozwoju. Bo na rynku tak dynamicznym jak transport lotniczy, trzeba być agresywnym. Zachowawczość nie spowoduje znacznego rozwoju. A stagnacja to tak naprawdę powolna śmierć.
Skoro lepiej jest nowym i rynek ma takie ssanie to niech się zwolnią i zatrudnią ponownie.
A teraz powiedz proszę dlaczego tego nie zrobią?
gość_10bda
2018-08-24 00:17
Mamy kolejny dowód na nierówne traktowanie obecnie zatrudnionych pilotów i nowo przyjmowanych!
Obecnie pracujący pilot samolotu Dash czy EMB nie ma możliwości po określonym czasie pracy zmiany typu na B-737
Nowo przyjmowani mają takie prawo mieć jak wynika z ogłoszenia...
brooks88
2018-08-23 14:00
Stary Makula nudzi się na emeryturze że został prezesem LOT Crew. Po co tworzyli tą spółkę żeby praca była dla kolegów w zarządzie i kierownictwie.