gość_0c3cb
2018-08-18 14:11
Jeśli dobrze zrozumiałem to te 1 2 mld PLN ma posłużyć tylko PLL LOT. Więc w moim przekonaniu tyle wyniesie nowe dofinansowanie LOT. Więc te informacje o zyskach LOT to jakaś lipa. Zwlaszcza że dane dotyczą zysku operacyjnego a nie bilansu rocznego. Druga sprawa, : wygląda że LOT będzie właścicielem Ls AS. Czyli każdy inny przewoźnik będzie czekał na płycie aż łaskawie LOT odleci. SUPER!!!!
Te 1.2mld PLN starczy tylko na 6 Embraerów 175 E2. Poza tym LOT ma jeszcze opcję wybrania Cs100 lub 300 zwanych od niedawna A220-100 i 300.
gość_35f05
2018-08-17 09:53
Szczerze to dziwie się, że jeszcze nie zmodyfikowano prawa by firmy leasingowe nie przenosiły się do Polski, wszak idą za tym potężne pieniądze, rejestracje, ubezpieczenia czy przeglądy.
Pewnie wkrótce się to zmieni ":-)
W pierwszej kolejności LOT powinien się skupić na skupowaniu małych linii, dysponujących jakimś majątkiem, później je restrukturyzować, ujednolicać flotę, otwierać spółki córki w tych bazach LOT AMS, LOT Catering, LOT Załogi itp itd następnie za poręczeniem PKO, PeKaO i PZU i zastawem grupy zamówić 100 samolotów regionalnych powiedzmy E2 dla całej grupy
gość_ae0fc
2018-08-16 22:34
Jeżeli celem PGL ma być zakup na własność 30 - 60 E195-E2 lub CS300 przez spółkę leasingową i wypożyczenie ich LOT-owi na zasadzie leasingu operacyjnego to jest to dobra transakcja dla Polski.
Po 12 - 15 latach Polska będzie właścicielem tych samolotów i zyski zostaną w Polsce.
LOT jeszcze powinien kupić w ten sposób 30 - 60 B737 MAX 10 lub A321 neo.
gość_963d4
2018-08-16 19:35
kolejka misiewiczów już czeka :-)
gość_5a321
2018-08-16 17:21
@adam7691: z ciekawości - na podstawie czego tak zrozumiałeś wypowiedź @gość_e083a?
Moim zdaniem te 1,2 mld trzeba dodać do wcześniejszych ponad 0,5 mld, a to już całkiem ładna sumka.
Nie rozumiem też dlaczego tak duży nacisk PGL na własną firmę leasingową?
Przecież też państwowy PKO BP (przez PKO Leasing) leasinguje samoloty np. dla Enter Air?
Nie może tego robić dla LOT-u?
adam7691
2018-08-16 16:51
gość_e083a: rozumiem, że wolałbyś dać każdemu, tylko nie LOT
Mam nadzieję, że rozważą też dołączenie „grupy” do innej. Miało by to większy sens niż tworzenie kolejnego państwowego molocha
gość_b7ff1
2018-08-16 13:07
Brawo dla Prezesa Milczarskiego, za rozwój LOTu i długosiężne plany. Tak trzymać. Oby więcej spółek państwowych miało takich wizjonerów i ludzi jak ma w tej chwili LOT.
gość_89b60
2018-08-16 12:40
Czyli kolejna instytucja to zatrudniania krewnych i znajomych
gość_e083a
2018-08-16 12:30
Kolejne 1,2 mld zł dla narodowego przewoźnika...