UOKiK dał zielone światło dla przejęcia LOT-u przez PGL

UOKiK dał zielone światło dla przejęcia LOT-u przez PGL W skład Polskiej Grupy Lotniczej wejdą najważniejsze firmy z branży lotniczej znajdujące się w portfelu Skarbu Państwa. Są to m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT AMS - zajmujący się obsługą techniczną samolotów oraz LS Airport Services, odpowiedzialny za obsługę naziemną pasażerów i ładunków. Decyzja o stworzeniu nowej struktury została ogłoszona na początku tego...
16/08/2018 12:11   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0c3cb 2018-08-18 14:11   
gość_0c3cb - Profil gość_0c3cb
Jeśli dobrze zrozumiałem to te 1 2 mld PLN ma posłużyć tylko PLL LOT. Więc w moim przekonaniu tyle wyniesie nowe dofinansowanie LOT. Więc te informacje o zyskach LOT to jakaś lipa. Zwlaszcza że dane dotyczą zysku operacyjnego a nie bilansu rocznego. Druga sprawa, : wygląda że LOT będzie właścicielem Ls AS. Czyli każdy inny przewoźnik będzie czekał na płycie aż łaskawie LOT odleci. SUPER!!!!
scrillo 2018-08-17 10:37   
scrillo - Profil scrillo
Te 1.2mld PLN starczy tylko na 6 Embraerów 175 E2. Poza tym LOT ma jeszcze opcję wybrania Cs100 lub 300 zwanych od niedawna A220-100 i 300.
gość_35f05 2018-08-17 09:53   
gość_35f05 - Profil gość_35f05
Szczerze to dziwie się, że jeszcze nie zmodyfikowano prawa by firmy leasingowe nie przenosiły się do Polski, wszak idą za tym potężne pieniądze, rejestracje, ubezpieczenia czy przeglądy.
Pewnie wkrótce się to zmieni ":-)

W pierwszej kolejności LOT powinien się skupić na skupowaniu małych linii, dysponujących jakimś majątkiem, później je restrukturyzować, ujednolicać flotę, otwierać spółki córki w tych bazach LOT AMS, LOT Catering, LOT Załogi itp itd następnie za poręczeniem PKO, PeKaO i PZU i zastawem grupy zamówić 100 samolotów regionalnych powiedzmy E2 dla całej grupy
gość_ae0fc 2018-08-16 22:34   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
Jeżeli celem PGL ma być zakup na własność 30 - 60 E195-E2 lub CS300 przez spółkę leasingową i wypożyczenie ich LOT-owi na zasadzie leasingu operacyjnego to jest to dobra transakcja dla Polski.

Po 12 - 15 latach Polska będzie właścicielem tych samolotów i zyski zostaną w Polsce.

LOT jeszcze powinien kupić w ten sposób 30 - 60 B737 MAX 10 lub A321 neo.
gość_963d4 2018-08-16 19:35   
gość_963d4 - Profil gość_963d4
kolejka misiewiczów już czeka :-)
gość_5a321 2018-08-16 17:21   
gość_5a321 - Profil gość_5a321
@adam7691: z ciekawości - na podstawie czego tak zrozumiałeś wypowiedź @gość_e083a?

Moim zdaniem te 1,2 mld trzeba dodać do wcześniejszych ponad 0,5 mld, a to już całkiem ładna sumka.
Nie rozumiem też dlaczego tak duży nacisk PGL na własną firmę leasingową?
Przecież też państwowy PKO BP (przez PKO Leasing) leasinguje samoloty np. dla Enter Air?
Nie może tego robić dla LOT-u?
adam7691 2018-08-16 16:51   
adam7691 - Profil adam7691
gość_e083a: rozumiem, że wolałbyś dać każdemu, tylko nie LOT
styrian 2018-08-16 15:49   
styrian - Profil styrian
Mam nadzieję, że rozważą też dołączenie „grupy” do innej. Miało by to większy sens niż tworzenie kolejnego państwowego molocha
gość_b7ff1 2018-08-16 13:07   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Brawo dla Prezesa Milczarskiego, za rozwój LOTu i długosiężne plany. Tak trzymać. Oby więcej spółek państwowych miało takich wizjonerów i ludzi jak ma w tej chwili LOT.
gość_89b60 2018-08-16 12:40   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Czyli kolejna instytucja to zatrudniania krewnych i znajomych
gość_e083a 2018-08-16 12:30   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Kolejne 1,2 mld zł dla narodowego przewoźnika...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy