Pierwsze półrocze na stołecznych lotniskach Europy Środkowej - Pasazer.com



×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Pierwsze półrocze na stołecznych lotniskach Europy Środkowej


Największe lotniska w Europie Środkowej pierwsze półrocze zamknęły z rekordowymi rezultatami.

5 dni, 4 godziny temu
<>

gość_7106d - Profil
gość_7106d
  

gość_3366e - Profil
gość_3366e
  
BEG tez nalezy do regionu i ma wiekszy ruch od ZAG czy VNO.
3 dni, 21 godzin temu  

  
gość_b2539 Zgadzam się dodałbym może jeszcze do twojej wypowiedzi Słowację.
4 dni temu  

gość_edf2d - Profil
gość_edf2d
  
Ale już blado wypadamy na tle sąsiednich TXL i ARN.
4 dni, 2 godziny temu  

gość_b2539 - Profil
gość_b2539
  
najlepiej zrobic rankin calej europy srodkowo wchodzniej z PL lotniskami na tle regionaych lotnisk w Rumunii, Wegie czy Ukrainy
4 dni, 3 godziny temu  

gość_c3876 - Profil
gość_c3876
  
Rumunię warto odwiedzić. Jeszcze niezadeptana przez turystów.Dynamika wzrostu ruchu lotniczego przekraczała wzrosty w Polsce.Szczególnie w Jassach, Sibiu Suczawie i w Kluż Napoka.Na otwarcie czeka lotnisko w przepięknym Braszowie i po remoncie w Baia Mare.
4 dni, 4 godziny temu  

gość_6897c - Profil
gość_6897c
  
Jeżeli chodzi o Otopeni, to chyba dawno nie byłeś na tym lotnisku...
4 dni, 17 godzin temu  

gość_e091d - Profil
gość_e091d
  
Powtórzę to po raz kolejny, żeby istotnie zwiększyć przepustowość WAW należy zlikwidować krótszy pas i postawić po drugiej stronie dłuższego pasa terminal na 25 mln. pasażerów i rozbudować istniejący na miejsce likwidowanego krótszego pasa. Gatwick wyciska z jednego pasa ponad 45 mln. Połączenie obu terminali kolejką pod pasem nie powinno być jakimś większym problemem. WAW ma problem przepustowości na terminalach dla pasażerów i brak stanowisk dla samolotów. To można zmienić tylko trzeba na to terenów a takie są tylko niewłaściwie wykorzystane i to bez szukania dodatkowych. WAW może osiągnąć przepustowość pierwszego etapu CPK (około 45 mln) w ciągu 3-4 lat za 1/10 ceny CPK. Takie rozwiązanie byłoby korzystne nie tylko dla WAW ale i dla CPK który można by budować na spokojnie bez pośpiechu a ewentualny poślizg w terminie nie byłby aż taki groźny. LOT też by skorzystał bo mógłby się rozwijać bez ograniczeń o ile oczywiście będzie w stanie.

Pytanie tylko jest takie czy obecny rząd chce prawdziwego rozwoju WAW czy też chce na Polakach wymusić akceptację jak najszybszej budowy CPK bo za kilka lat mogą już nie być u władzy i wszelkie korzyści nie trafią do nich tylko do następnej ekipy o ile nadal będzie chciała budować CPK bo moim zdaniem duoport WAW-WMI w zupełności by zaspokoił potrzeby Polski na centralne lotnisko tym bardziej że każdy z nich może mieć przepustowość około 45 mln.

Swoją drogą uważam że CPK ma sens i może się stać prawdziwym lotniskiem dla większości Polaków tylko wtedy gdy Hyperloop wyjdzie poza sferę fantazji i teorii a Polskę będzie stać na połączenie dużych miast z CPK przy pomocy szybkiej rury a nie KDP. Ale to okaże się dopiero za kilka lat i z tego względu rozbudowa WAW do 45 mln. też byłaby korzystna bo dałaby czas żeby się przekonać czy Hyperloop jest realny i czy w takim układzie budowa dużej sieci KDP to nie wyrzucone pieniądze?
4 dni, 19 godzin temu  

gość_ae0fc - Profil
gość_ae0fc
  
Bardzo ciekawy i dobrze napisany artykuł. Gratuluję, Panie Redaktorze!
5 dni, 2 godziny temu  

gość_d96bb - Profil
gość_d96bb
  
Super artykuł! Następnym razem możecie uwzględniać lotniska z Europy Środkowowschodniej i dołączyć KBP, SOF, VNO i ZAG, zwłaszcza w KBP i SOF te statystyki wydają się być interesujące
5 dni, 2 godziny temu  

gość_ecf07 - Profil
gość_ecf07
  
Gdyby nie nieszczęsne wizy do USA, Okęcie mogłoby rozwijać się jeszcze szybciej.
5 dni, 2 godziny temu  

gość_bb0b1 - Profil
gość_bb0b1
  
Niewiarygodne, że Otopeni naprawdę odprawia tylu pasażerów. To najbrudniejszy kurnik w jakim byłem. W dodatku ceny jak w Norwegii a nieporządek panuje tam totalny.
5 dni, 3 godziny temu  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie