To, co przedstawił min. Wild, to piękna idea, tyle, że całkowicie nierealna. PKP ze wszystkimi jej spółkami, agendami, etc. pozostaje jak dotąd reliktem realnego socjalizmu, który (z wyjątkiem nielicznych enklaw) zmarł śmiercią nieprzewidywaną a gwałtowną prawie 30 lat temu i jest, podobnie jak komunizm całkowicie niereformowalna, gdyż jakakolwiek głębsza reforma doprowadziłaby do implozji całego systemu. Kolej w Polsce nie jest przestarzała - ona jest po prostu zupełnie archaiczna, a przy tym brudna i śmierdząca stęchlizną 50-letnich wagonów z epoki wczesnego Gierka. Jej zacofanie pod względem technicznym oszacować można na co najmniej 80 lat. W latach 30-tych ekspres Berlin Hbf. - Hamburg Hbf. ciągniony przez parową lokomotywę serii 05 osiągał prędkość średnią około 170 km/h. To szybkość dla PKP nieosiągalna w dającej się przewidzieć przyszłości (średnia prędkość Pendolina na trasach Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice nieznacznie przekracza 100 km/h i nic nie wskazuje na jakąkolwiek poprawę w tej materii w najbliższych latach). W takiej sytuacji o kolejowych mżonkach min. Wilda można całkowicie zapomnieć, biorąc pod uwagę, że ostatnio spółka Polskie Tory Kolejowe podzieliła się podobno na spółki: Polskie Szyny Kolejowe, Polskie Podkłady Kolejowe, Polskie Śruby Kolejowe i Polskie Nakrętki Kolejowe. Pracownicy kolei (z których 2/3 to działacze związkowi) przy tej okazji już planują kolejny strajk, a Zarząd PKP będzie w najbliższym czasie zbyt zajęty obmyślaniem wymogów na Wszechświatowy Przetarg na Koleje Naddźwiękowe na Marsa.
gość_bc5a8
2018-07-24 13:55
@gość_07a4f Myślisz, że ich "trzódka" nie uwierzy, że to dzięki PiSowi za chwilę będzie otwarta S3 od A4 aż do Szczecina? W końcu to oni otwierają więc oni zrobili!
gość_07a4f
2018-07-24 12:08
PIS wymyślił kolej.!!! Będzie budował linie kolejowe, które już istnieją (nawet niektóre sa wyremontowanee i mają dobre parametry techniczne). Teraz czas na budowę "komponentu drogowego" zaczynając od Autostrad A4, A2 i A1
gość_ec29c
2018-07-23 22:19
@gość_e091d
Tu mamy dwa elementy: komponent lotniczy i kolejowy.
Jeśli chodzi o kolejowy, to w porównaniu do oryginalnej propozycji pana Patryka Wilda z 2015 rozrósł się i podrożał. Oryginalną koncepcję uważam za genialną, siłą rzeczy jej autora uważam za geniusza.
Tu macie link:
zobacz link
Obecna koncepcja likwidacji skutków zaborów jest generalnie słuszna, oczywiście pojawia się pytanie, czy trzeba budować oddzielnie tory do Gdańska i oddzielnie do Płocka/Włocławka/Torunia/Bydgoszczy. i w ogóle jest dużo pytań szczegółowych, ale rozbudowa sieci kolejowej jest potrzebna.
Bardzo brakuje łącznika CMK- Łódź-Poznań z pominięciem CPK.
gość_e091d
2018-07-23 20:26
Dobre sobie. Czy PiS będzie robił łapanki na ulicach do tych pociągów żeby ludzie latali przez CPK a nie z innych hubów w Europie? I żeby ceny biletów na połączenia do CPK były jak najniższe to też będą dokładać? Cyrk. Śmiać się czy płakać? Myślę że cała nadzieja w przyszłorocznych wyborach do Sejmu i że Polacy przejrzą na oczy i zaczną myśleć. Proszę mnie nie posądzać o stronniczość bo nie popieram ani PiSu ani PO.
gość_c9248
2018-07-23 19:02
Cytując klasyka: "ciemny lud to kupi". Ty wiesz, ja wiem, ale wyznawcy PiSu pomyślą: "ale ten rząd jest wspaniały! Inni kradli a oni tam wybudują 1300 km linii kolejowych".
gość_89b60
2018-07-23 16:09
Ale o co chodzi?
"Tym samym zapaliło się zielone światło przed inwestycjami, które mają sprawić, że polska sieć kolejowa powiększy się o przeszło 1300 km nowych linii kolejowych."
"Przyjęta koncepcja zakłada uruchomienie następujących relacji: Warszawa – Olsztyn, Warszawa – Ostrołęka – Pisz - Giżycko, Warszawa – Białystok – Suwałki (Rail Baltica), Warszawa – Terespol (Brześć), Warszawa – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów), CPK – Kielce – Tarnów – Nowy Sącz, Warszawa – Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK – Częstochowa – Opole – Nysa, Łódź – Sieradz – Wrocław, Łódź – Sieradz – Kalisz – Leszno – Głogów – Zielona Góra, Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin, CPK – Poznań – Gorzów Wlkp., CPK – Płock – Włocławek – Bydgoszcz -Koszalin/Kołobrzeg, CPK – Radom – Rzeszów oraz CPK – Gdańsk."
Przecież większość tych tras JUŻ ISTNIEJE. Mało tego - część z nich JEST/BYŁA w remoncie.
Może ktoś to wyjaśnić?