Wild: Zatwierdzono koncepcję linii kolejowych do CPK

Wild: Zatwierdzono koncepcję linii kolejowych do CPK Propozycję zatwierdził Komitet Sterujący Komponentu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego, w skład którego wchodzi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel i prezes grupy PKP Krzysztof Mamiński. Tym samym zapaliło się zielone światło przed inwestycjami,...
23/07/2018 16:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2f13b 2018-07-25 20:35   
gość_2f13b - Profil gość_2f13b
CPK czy CPL?
ortler 2018-07-24 14:39   
ortler - Profil ortler
To, co przedstawił min. Wild, to piękna idea, tyle, że całkowicie nierealna. PKP ze wszystkimi jej spółkami, agendami, etc. pozostaje jak dotąd reliktem realnego socjalizmu, który (z wyjątkiem nielicznych enklaw) zmarł śmiercią nieprzewidywaną a gwałtowną prawie 30 lat temu i jest, podobnie jak komunizm całkowicie niereformowalna, gdyż jakakolwiek głębsza reforma doprowadziłaby do implozji całego systemu. Kolej w Polsce nie jest przestarzała - ona jest po prostu zupełnie archaiczna, a przy tym brudna i śmierdząca stęchlizną 50-letnich wagonów z epoki wczesnego Gierka. Jej zacofanie pod względem technicznym oszacować można na co najmniej 80 lat. W latach 30-tych ekspres Berlin Hbf. - Hamburg Hbf. ciągniony przez parową lokomotywę serii 05 osiągał prędkość średnią około 170 km/h. To szybkość dla PKP nieosiągalna w dającej się przewidzieć przyszłości (średnia prędkość Pendolina na trasach Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice nieznacznie przekracza 100 km/h i nic nie wskazuje na jakąkolwiek poprawę w tej materii w najbliższych latach). W takiej sytuacji o kolejowych mżonkach min. Wilda można całkowicie zapomnieć, biorąc pod uwagę, że ostatnio spółka Polskie Tory Kolejowe podzieliła się podobno na spółki: Polskie Szyny Kolejowe, Polskie Podkłady Kolejowe, Polskie Śruby Kolejowe i Polskie Nakrętki Kolejowe. Pracownicy kolei (z których 2/3 to działacze związkowi) przy tej okazji już planują kolejny strajk, a Zarząd PKP będzie w najbliższym czasie zbyt zajęty obmyślaniem wymogów na Wszechświatowy Przetarg na Koleje Naddźwiękowe na Marsa.
gość_bc5a8 2018-07-24 13:55   
gość_bc5a8 - Profil gość_bc5a8
@gość_07a4f Myślisz, że ich "trzódka" nie uwierzy, że to dzięki PiSowi za chwilę będzie otwarta S3 od A4 aż do Szczecina? W końcu to oni otwierają więc oni zrobili!
gość_07a4f 2018-07-24 12:08   
gość_07a4f - Profil gość_07a4f
PIS wymyślił kolej.!!! Będzie budował linie kolejowe, które już istnieją (nawet niektóre sa wyremontowanee i mają dobre parametry techniczne). Teraz czas na budowę "komponentu drogowego" zaczynając od Autostrad A4, A2 i A1
gość_ec29c 2018-07-23 22:19   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_e091d

Tu mamy dwa elementy: komponent lotniczy i kolejowy.

Jeśli chodzi o kolejowy, to w porównaniu do oryginalnej propozycji pana Patryka Wilda z 2015 rozrósł się i podrożał. Oryginalną koncepcję uważam za genialną, siłą rzeczy jej autora uważam za geniusza.

Tu macie link: zobacz link

Obecna koncepcja likwidacji skutków zaborów jest generalnie słuszna, oczywiście pojawia się pytanie, czy trzeba budować oddzielnie tory do Gdańska i oddzielnie do Płocka/Włocławka/Torunia/Bydgoszczy. i w ogóle jest dużo pytań szczegółowych, ale rozbudowa sieci kolejowej jest potrzebna.

Bardzo brakuje łącznika CMK- Łódź-Poznań z pominięciem CPK.
gość_e091d 2018-07-23 20:26   
gość_e091d - Profil gość_e091d
Dobre sobie. Czy PiS będzie robił łapanki na ulicach do tych pociągów żeby ludzie latali przez CPK a nie z innych hubów w Europie? I żeby ceny biletów na połączenia do CPK były jak najniższe to też będą dokładać? Cyrk. Śmiać się czy płakać? Myślę że cała nadzieja w przyszłorocznych wyborach do Sejmu i że Polacy przejrzą na oczy i zaczną myśleć. Proszę mnie nie posądzać o stronniczość bo nie popieram ani PiSu ani PO.
gość_c9248 2018-07-23 19:02   
gość_c9248 - Profil gość_c9248
Cytując klasyka: "ciemny lud to kupi". Ty wiesz, ja wiem, ale wyznawcy PiSu pomyślą: "ale ten rząd jest wspaniały! Inni kradli a oni tam wybudują 1300 km linii kolejowych".
gość_89b60 2018-07-23 16:09   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Ale o co chodzi?
"Tym samym zapaliło się zielone światło przed inwestycjami, które mają sprawić, że polska sieć kolejowa powiększy się o przeszło 1300 km nowych linii kolejowych."
"Przyjęta koncepcja zakłada uruchomienie następujących relacji: Warszawa – Olsztyn, Warszawa – Ostrołęka – Pisz - Giżycko, Warszawa – Białystok – Suwałki (Rail Baltica), Warszawa – Terespol (Brześć), Warszawa – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów), CPK – Kielce – Tarnów – Nowy Sącz, Warszawa – Katowice/Kraków/Bielsko-Biała, CPK – Częstochowa – Opole – Nysa, Łódź – Sieradz – Wrocław, Łódź – Sieradz – Kalisz – Leszno – Głogów – Zielona Góra, Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin, CPK – Poznań – Gorzów Wlkp., CPK – Płock – Włocławek – Bydgoszcz -Koszalin/Kołobrzeg, CPK – Radom – Rzeszów oraz CPK – Gdańsk."
Przecież większość tych tras JUŻ ISTNIEJE. Mało tego - część z nich JEST/BYŁA w remoncie.
Może ktoś to wyjaśnić?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy