Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c
2018-07-24 23:00
LUZ 429 tys. pax i SZZ 578 tys. pax są potrzebne i należy je dotować, nawet gdyby przynosiły straty.
Rozwoju Polski nie należy ograniczać do 6 metropolii (Warszawa, Kraków, Aglomeracja Śląska, Łódź, Trójmiasto i Poznań). To prawda, że porty przy nich położone to około 95% ruchu pasażerskiego w Polsce.
Oczywiście IEG 17 tys. pax, RDO 10 tys. pax nie mają racji bytu i powinny być zamknięte.
Szymany wymagają analiz, pod kątem wpływu na rozwój całego regionu.
gość_4e2cc
2018-07-24 17:54
Obecnie w Niemczech jest wiele lotnisk zamkniętych. I tak skończą IEG, LUZ, SZZ, SZY i RDO (już skończył). To są wyrzucone pieniądze w błoto. Jeżeli jeszcze LUZ i SZZ ok, coś tam lata, ale jaki jest sens budować lotnisko oddalone o 50 km od miasta (IEG, SZY0 czy od innego lotniska (RDO, LUZ). Czy mieskzańcowi Zielonej Góry robi znaczącą róznice czy przejedzie na lotnisko 40 minut, czy półtorej godziny? Te małe lotniska generują tylko straty i zero pożytku
gość_cb3f6
2018-07-23 16:24
Luz będzie z Waw do czasu otwarcia ekspresówki,jak ktoś mieszka w północnych dzielnicach to zanim dojedzie do Swidnika ,odprawa itd to będzie w Wawie
gość_32a17
2018-07-20 11:04
do gość_16e0b: LOT powinien latać na IEG, BZG, LUZ 2 razy dziennie czyli 1 lot z nocowaniem, loty powinny się odbywać najbardziej ekonomicznymi samolotami, niestety najmniejsze LOTowskie samoloty są za duże i nawet przy dopłatach "szkoda" maszyny (im większa maszyna tym większa opłaty)
gość_ae045
2018-07-20 10:51
A zarząd Lublinka POszedł na dłuugie wakacje? Jakie statystyki za II kw 2018 r i jakie nowe kierunki?
gość_3a794
2018-07-20 10:48
gość_f50d5; Na Zachodzie prawie każde miasteczko powyżej 50 tyś mieszkańców ma własne lotnisko. W Polsce jeszcze nie jest to możliwe. Ale wkrótce się zmieni. Burzenie tego co jest a potem ponowne budowanie to czyste szaleństwo, nieprawdaż? O wyrzucaniu pieniędzy w błoto nie wspomnę. Może by tak trochę zastanowić się co się napisze?
gość_1bc3b
2018-07-20 10:19
Chyba w tym wyścigu kto ma większego zapominamy o jednej rzeczy. Lotniska regionalne mają swoją określoną rolę do spełnienia i nie jest to zarabianie pieniędzy. Mają służyć swoim mieszkańcom. 60% lotnisk w Europie jest nierentownych. 80% lotnisk w USA nie ma więcej niż 1 mln pasażerów. To znaczy, ze wszystkie trzeba zamknąć? W stanach na takich lotniskach pokroju SZY, RDO czy IEG jest dosłownie kilka lotów dziennie do różnych hubów małymi samolotami - często nawet E145 (49 pax) i to wystarcza. Nikt nie płacze. Ważne żeby do takiej Zielonej Góry mógł ktoś dolecieć i z tego miasta polecieć czy to jest biznesmen czy turysta. Nikt nie wymaga bezpośrednich połączeń w liczbie 40. Jeżeli z jakiegoś regionu jest duże zapotrzebowanie na loty do Londynu, Holandii czy Skandynawii i liniom będzie opłacało się otwierać bezpośrednie połączenie to dobrze. Jeżeli nie to ważne żeby było połączenie do hubu jednego czy drugiego i to regionom wystarczy.
gość_89b60
2018-07-20 09:35
gość_f50d5: zapomniałeś o LCJ. Wszystkie lotniska, które nie są w stanine obsłużyć 2000000 rocznie - do zamknięcia! RZE też stoi w miejscu od 10 lat. Gdyby nie lot (śmierdzi polityką), byłyby katastrofalne spadki.
gość_b1367
2018-07-20 09:28
gość_f50d5: W ogóle to niedługo będzie nowe lotnisko w Berlinie i w zasadzie będziemy mogli już wszystko w Polsce zamknąć.
gość_f50d5
2018-07-19 23:05
Pozamykać te wszystkie IEG, BZG, SZY, RDO i LUZ! Mamy 5 lotnisk. Wszystkie pieniądze, które na nie poszły to pieniądze wyrzucone w błoto. Lubuskie lata z POZ/TXL/SXF. Kujawsko-pomorskie może z GDN, POZ, WAW, WMI. Warmińsko-mazurskie z WAW, WMI i GDN i obsługuje poniżej 100 000 rocznie. RDO chyba nie wymaga komentarza, mogą lecieć z WAW lub RZE. Lublin też mało pasażerów, po co drugie lotnisko na południowym wschodzie. RZE sie rozwija stabilnie w przeciwieństwie do LUZ.
gość_16e0b
2018-07-19 21:00
Do gość_32a17 - teoretycznie masz rację . Lecz nie zapominaj o polityce. Płacić 10 mln dla LOT czy ta samą kwotę dla Sprint który siedzibę ma na Litwie i chciałby zarabiać na pasażerach tyle samo co na cargo.
gość_f97c5
2018-07-19 15:57
Czy jest szansa na drugie połączenie dziennie? Bo z samolotu korzystają nie tylko pasażerowie tzw. " przesiadkowi " ale również latający point to point. Tym bardziej, że z uwagi na remont linii kolejowej dojazd do Zielonej Góry pociągiem trwa ok 6 godzin!!!
adam7691
2018-07-19 13:42
i co z tego wynika, że to lotnisko o ciągle prawie żadnym potencjale, na którym jedyny lot odbywa się z gigantyczną dopłatą władz województwa
Cytuję: "Przez lokalny terminal przewinęło się ponad 2,3 tys. pasażerów, a od początku roku - niespełna 12 tys. pasażerów." oraz: "Łącznie, w pierwszym półroczu 2018 r., port lotniczy Zielona Góra-Babimost obsłużył 12047 pasażerów." To w końcu niespełna, czy ponad?
gość_32a17
2018-07-19 10:50
z tych liczb wynika, że pasażerów jest aż tylu ile dokładnie wynosi pojemność SAAB340 Sprint Aira i wydaje się sensowniejszym by to połączenie obsługiwała właśnie taka maszyna, sensowniejszym wydaje się też latać 2 razy dziennie