Rolls-Royce świętuje niezawodność silników Trent XWB

Rolls-Royce świętuje niezawodność silników Trent XWB Wynik dwóch milionów godzin lotów silników Trent XWB został osiągnięty kilka dni po tym, gdy brytyjski producent dostarczył 500 sztukę silnika Trent XWB do zakładów montażowych Airbusa w Tuluzie. Trenty XWB weszły do służby w styczniu 2015 r. Wynik miliona wylatanych godzin jednostki napędowe osiągnęły po prawie dwóch latach od pierwszego lotu. Granicę dwóch...
16/07/2018 11:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2e8ef 2018-09-08 02:41   
gość_2e8ef - Profil gość_2e8ef
no cóż RR świętuje z Airbusem i obiecuje zwiększenie produkcji, więc Franek pewnie jeszcze długo pozostanie uziemiony, no ale cóż w POlsce myślenie boli, zamiast zamówić GEnx-1B, mimo niezawodności użytkowanych wcześniej GE-CF6 wybrano RR TRENT 1000; ciekaw jestem czy TRENTY posiadają łożysko międzywałowe (CF6 nie posiadały), które okryło wątpliwą sławą D30KU (RB 211 takowe posiadały, dlatego RR odpadł w przedbiegach gdy kompletowano LOTowskie B767)
gość_daa10 2018-07-16 20:52   
gość_daa10 - Profil gość_daa10
gość_e083a, ulepszona wersja Trent 1000 "TEN" ma wiele rozwiązań przejętych z Trent XWB
gość_a5f25 2018-07-16 17:56   
gość_a5f25 - Profil gość_a5f25
Może by tak SP LRF Frankowi zamontować bo biedak nie lata :)
gość_8d9f5 2018-07-16 14:49   
gość_8d9f5 - Profil gość_8d9f5
jest montowana jedynie w Airbus A350

Tylko jedna osoba na tym forum tak pisze, bez odmiany przez przypadki, demar.
gość_e083a 2018-07-16 14:32   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_474af: nie ma czegoś takiego jak "XWB do 787"...

Trent XWB to 6 generacja silników Trent i jest montowana jedynie w Airbus A350.
W B787 jest montowana 5 generacja silników Trent i ma oznaczenie Trent 1000 (te dwie generacje dzieli jakieś 5 lat badań i rozwoju).

Jeśli ktoś zamawia całkiem nowy model samolotu (B787) i chce być pierwszym jego europejskim użytkownikiem to musi się liczyć z ryzykiem, np. uziemienia wielomiesięcznego samolotów (vide rok 2013), czy innych problemów wieku dziecięcego ujawniających się po latach (vide korozja elementów silnika Trent 1000). Ulepszona wersja Trent 1000 "TEN" (dostępna od roku 2017) nie cierpi już na takie problemy eksploatacyjne.

Natomiast dla Airbus i Rolls-Royce należą się gratulacje za udany model A350 z równie udanym silnikiem Trent XWB (co widać po parametrach przestawionych w artykule).
gość_474af 2018-07-16 13:24   
gość_474af - Profil gość_474af
Czemu zatem XWB do 787 tak się psują?!
scrillo 2018-07-16 13:18   
scrillo - Profil scrillo
A silniki do Dreamlinerów na okrągło się psują...
gość_4fa34 2018-07-16 12:34   
gość_4fa34 - Profil gość_4fa34
A o "niezawodności" Trent-1000 ani słowa?
Żenada...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy