Pociąg Leo Express wyjedzie na polskie tory już w lipcu

Pociąg Leo Express wyjedzie na polskie tory już w lipcu Z Polski do Pragi będzie można pojechać już od 19 złotych i skorzystać aż z trzech klas podróży – Economy, Business aż po najwyższą klasę Premium. Przewoźnik oczekuje w najbliższych dniach wydania przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zezwolenia, dopuszczającego tabor Leo Express na polskie tory. - Piątek 20 lipca to historyczna chwila, nad którą długo...
25/06/2018 11:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cdafb 2018-06-28 02:11   
gość_cdafb - Profil gość_cdafb
gość_30a32: Rzeczywiście, nie ogarnąłem :D
gość_30a32 2018-06-27 21:08   
gość_30a32 - Profil gość_30a32
@gość_cdafb No wiesz LEO Express i LEO Messi.Heh
gość_cdafb 2018-06-27 19:08   
gość_cdafb - Profil gość_cdafb
gość_89b60: O co chodzi?
gość_89b60 2018-06-27 14:27   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Cóż, Messi ma kasę więc go stać na linię kolejową.
gość_5c10a 2018-06-26 19:18   
gość_5c10a - Profil gość_5c10a
W całym tym bałaganie zastanawia mnie fakt, że za bilet kolejowy zakupiony z Bohumina do Warszawy płaci się mniej niż za bilet tej samej trasy zakupiony w PKP po Polskiej stronie. Ale żeby było śmiesznie to całą trasę obsługuje czeski skład ten sam do którego zakupuje się tańszy bilet w czeskiej kasie. I jeszcze jedna różnica. W kasie czeskiej wiadomo jaki jest układ wagonów, przedziałów i kierunku jazdy, natomiast w polskim systemie PKP to tragedia - miejsca nie można wybrać a jak się zapytasz w okienku czy zgodnie z kierunkiem jazdy czy przeciwnie to pani robi wielkie oczy po czym dodaje "a mnie skąd to wiedzieć" na cóż zaścianek i totalna porażka informatyczna w systemie PKP za to cena powali Was z nóg 120 zł. w jedna stronę.
gość_be347 2018-06-26 11:58   
gość_be347 - Profil gość_be347
Niech się rozwija konkurencja kolejowa w Polsce. Czesi już niemal 10 lat temu zliberalizowali swój rynek przewozów kolejowych, po czym szybko pojawili się nowi przewoźnicy (Leo, Regiojet, Arriva). Nawet państwowe České dráhy na tym dobrze wychodzą: początkowo ponosili duże straty, ale w końcu dostosowali się do zasad wolnego rynku i zaczęli bardziej efektywnie gospodarować kapitałem, kupować tańszy w eksploatacji tabor (niegdyś też się bawili w wydawanie ogromnych pieniędzy na Pendolino mimo niedostosowanej infrastruktury). W efekcie mają dziś naprawdę dobre usługi w dobrych cenach, a wyniki finansowe ciągle się poprawiają. Dlatego czekam, aż u nas wreszcie do takiego czegoś dojdzie- to byłby dobry bat na PKP, który traktuje klienta raczej jak konieczność (nie zawsze ale często). Dobrze też, że we wchodzącym IV pakiecie kolejowym (czyli właśnie ta liberalizacja rynku) nie zapomnieli o liniach, na które mało kto chce wejść dając przewozy na podstawie przetargów.
gość_3ff2b 2018-06-26 10:14   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Czeskie koleje nie mają znaczących długów. Główne problemy SNCF są dwa. Po pierwsze, absurdalne przywileje pracownicze i przerosty zatrudnienia. Po drugie, niezwykle kosztowna budowa linii wielkich prędkości. Czesi pragmatycznie stwierdzili że przy wielkości ich kraju nie potrzebują takich inwestycji. Solidne 160 km/h, może miejscami 200 wystarczy.
gość_a3047 2018-06-26 08:16   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
Czy długi Czeskich Kolei są mniejsze czy większe od długów wynoszonego na piedestał SNCF? 47 mld E?
aguirre 2018-06-25 23:03   
aguirre - Profil aguirre
To prawda. Kolej jest w Czechach tania. A na odcinkach z prywatną konkurencją - jeszcze tańsza. I w odróżnieniu od Polski mają gest ą sieć kolejową.
gość_3ff2b 2018-06-25 17:54   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Dopóki Intercity dostaje ogromne dotacje bez żadnego konkursu, i ma de facto monopol, nic z tego nie będzie. W porównaniu do Czech bilety kolejowe w Polsce są absurdalnie drogie. Jest bezsensowny podział na niby-luksusowe "ekspresy" i zwykłe pociągi dla plebsu. Nic dobrego z tego nie wynika, statystyki liczby podróży na liczbę mieszkańców są żałosne.
jjemiolo 2018-06-25 16:26   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Doswiadczylem osobiscie LEO miedzy Olomuncem a Praga i bylo super. Poza tym, jesli ktos nie byl w Olomuncu to bardzo polecam. Piekne miasto ciagle bez turystow. Perelka.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy