gość_cdafb
2018-06-28 02:11
gość_30a32: Rzeczywiście, nie ogarnąłem :D
gość_30a32
2018-06-27 21:08
@gość_cdafb No wiesz LEO Express i LEO Messi.Heh
gość_89b60
2018-06-27 14:27
Cóż, Messi ma kasę więc go stać na linię kolejową.
gość_5c10a
2018-06-26 19:18
W całym tym bałaganie zastanawia mnie fakt, że za bilet kolejowy zakupiony z Bohumina do Warszawy płaci się mniej niż za bilet tej samej trasy zakupiony w PKP po Polskiej stronie. Ale żeby było śmiesznie to całą trasę obsługuje czeski skład ten sam do którego zakupuje się tańszy bilet w czeskiej kasie. I jeszcze jedna różnica. W kasie czeskiej wiadomo jaki jest układ wagonów, przedziałów i kierunku jazdy, natomiast w polskim systemie PKP to tragedia - miejsca nie można wybrać a jak się zapytasz w okienku czy zgodnie z kierunkiem jazdy czy przeciwnie to pani robi wielkie oczy po czym dodaje "a mnie skąd to wiedzieć" na cóż zaścianek i totalna porażka informatyczna w systemie PKP za to cena powali Was z nóg 120 zł. w jedna stronę.
gość_be347
2018-06-26 11:58
Niech się rozwija konkurencja kolejowa w Polsce. Czesi już niemal 10 lat temu zliberalizowali swój rynek przewozów kolejowych, po czym szybko pojawili się nowi przewoźnicy (Leo, Regiojet, Arriva). Nawet państwowe České dráhy na tym dobrze wychodzą: początkowo ponosili duże straty, ale w końcu dostosowali się do zasad wolnego rynku i zaczęli bardziej efektywnie gospodarować kapitałem, kupować tańszy w eksploatacji tabor (niegdyś też się bawili w wydawanie ogromnych pieniędzy na Pendolino mimo niedostosowanej infrastruktury). W efekcie mają dziś naprawdę dobre usługi w dobrych cenach, a wyniki finansowe ciągle się poprawiają. Dlatego czekam, aż u nas wreszcie do takiego czegoś dojdzie- to byłby dobry bat na PKP, który traktuje klienta raczej jak konieczność (nie zawsze ale często). Dobrze też, że we wchodzącym IV pakiecie kolejowym (czyli właśnie ta liberalizacja rynku) nie zapomnieli o liniach, na które mało kto chce wejść dając przewozy na podstawie przetargów.
gość_3ff2b
2018-06-26 10:14
Czeskie koleje nie mają znaczących długów. Główne problemy SNCF są dwa. Po pierwsze, absurdalne przywileje pracownicze i przerosty zatrudnienia. Po drugie, niezwykle kosztowna budowa linii wielkich prędkości. Czesi pragmatycznie stwierdzili że przy wielkości ich kraju nie potrzebują takich inwestycji. Solidne 160 km/h, może miejscami 200 wystarczy.
gość_a3047
2018-06-26 08:16
Czy długi Czeskich Kolei są mniejsze czy większe od długów wynoszonego na piedestał SNCF? 47 mld E?
To prawda. Kolej jest w Czechach tania. A na odcinkach z prywatną konkurencją - jeszcze tańsza. I w odróżnieniu od Polski mają gest ą sieć kolejową.
gość_3ff2b
2018-06-25 17:54
Dopóki Intercity dostaje ogromne dotacje bez żadnego konkursu, i ma de facto monopol, nic z tego nie będzie. W porównaniu do Czech bilety kolejowe w Polsce są absurdalnie drogie. Jest bezsensowny podział na niby-luksusowe "ekspresy" i zwykłe pociągi dla plebsu. Nic dobrego z tego nie wynika, statystyki liczby podróży na liczbę mieszkańców są żałosne.
jjemiolo
2018-06-25 16:26
Doswiadczylem osobiscie LEO miedzy Olomuncem a Praga i bylo super. Poza tym, jesli ktos nie byl w Olomuncu to bardzo polecam. Piekne miasto ciagle bez turystow. Perelka.