Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9e24e
2018-06-12 09:35
To ja latam "inna" LH, bo zadnych rzeczy powodujacych zgagi nie mialem, a latam sluzbowo i prywatnie Lufa przynajmniej 4-6 razy w m-cu.
Na krotkich trasach czy to w eco, czy to w C jest solidny i porzadny serwis, personel i caly produkt jest nienagannej jakosci.
Mialem okazje kilka razy leciec first i po prostu nie ma tam niczego, absolutnie niczego, co bym mogl reklamowac, serwis bez dwoch zdan 5 stars.
Nie wiem czy TK ma 1 klase, nie mam porownania.
I jest to zawsze dla mnie linia pierwszego wyboru, bo siec polaczen o oferta jest bardzo bogata, samoloty zawsze czyste i nawet prawie 20 letnie maszyny w nienagannym stanie.
Natomiast TK - tu mam dwa bardzo zle doswiadczenia, raz w powodu ich nieuwagi, stracilem polaczenie w IST i musialem oplacic wlasny karta kredytowa dalszy lot, a innym razem zgubili mi bagaz.
W obydwu wypadkach byla to konfrontacja z kompletnym brakiem profesjonalizmu, chamstwem i bezczelnoscia pracownikow tureckiego przewoznika, dlatego niechetnie z tym latam.
Wystarczy popatrzec sobie na SkyTrax co pisza w starannie weryfikowanych komentarzach ludzie na temat linii jak TK, LO czy LH i widac jak jest.
Natomiast same te "gwiazdki" to po prostu zalosny marketing i czesto nie ma to pokrycia sie z rzeczywistoscia.
I nie dam sobie wcisnac kitu, ze LH jest taka zla, a TK taki boski. Bo wiem jak jest.
usuniety
2018-06-12 01:33
@JSG. BA I LO to oczywiscie inna liga niż Turkish Airlines. Czy Lufthansa jest od nich lepsza? Wątpię. Każdy mój lot Lufthansą w ostatnich latach to duże rozczarowanie. Niezależnie od tego czy krótko- czy długodystansowy. Jest tak, że ich po prostu unikam. To, że serwują ciepły posiłek na trasach do Aten, czy Lizbony to trochę mało w porównaniu do Turkish Airlines które serwuje taki posiłek na wszystkich trasach. Nawet na tak krótkiej jak ze Stambułu do Aten.
@gosc... "Niektórzy", czyli ja nie robią z Lufthansy dziadowskiej linii - ona sama robi z siebie takową. To już nie ta sama linia co jeszcze 5 lat temu. Miles and Less możnaby rzec parafrazując nazwę ich programu lojalnościowego. Nie pomogą ŻADNE zaklęcia, wyciąganie do porównań LOTu, czy kasowanie komentarzy do artykułów w których brak peanów w jej kierunku.
Jeżeli już koniecznie chcecie porównań z LOTem, to moje odczucie jest takie, że w LOT nigdy nie spotkalem chamskiej stewardessy, płatną bułkę w ekonomicznej jest dobra i nie powoduje zgagi, a jedzenie w biznesie jest swiezsze i smaczniejsze. Idealnym LOT nie jest, ale zmienia się na lepsze. Na połączeniach dlugodystansowych jego klasa biznes i ekonomiczna premium są lepsze niż Lufthansy. Ale ta opinia jest niestety nadal traktowana jako głoszenie herezji.
Czy LH w klasie business to 5* oceńcie sami
zobacz link
gość_9e24e
2018-06-11 17:56
prawdziwe 5 gwiazdek w LH ma ich pierwsza klasa, ale na tym sie konczy.
Choc trzeba przyznac, ze LH na lotach krajowych ma darmowy serwis, nawet piwo, wina i jest to na pewno wiecej niz jak to ktos tu pisze "max 3 gwiazdki", bo to bzdura oczywiscie.
Lecialem ostatnio LH na europejskiej trasie, w eco, do Lizbony byl cieply posilek.
Wiec nie robcie tu co niektorzy z Lufy "dziadowskiej" linii na sile, bo w gdzie jest wtedy LOT, 2 gwiazdki w porownaniu???
A sam SkyTrax to wielki pic na wode i nikt myslacy nie wierzy w to.
TK madrze zrobili.
TK oferuje bardzo dobry serwis zarowno na lotach krótko- jak i długodystansowych. I bardzo dobrze, że się wycofali z Skytrax-u, bo te ich ocenianie jest raczej wątpilwe szczególnie po ogłoszeniu LH jako linii 5*. Do niedawna (do czasu wprowadzenia taryfy z bagażem podręcznym) oceniałem na dobrą czwórkę, teraz 4 z minusem, tym bardziej, że linia zapowiedziała wprowadzenie taryfy bez bagażu rejstrowanego na rejsach do Ameryki Północnej. To troche tak jakby 5-gwiazdkowy hotel wprowadzili opłatę za korzystanie z klimatyzacji...
@DOMZUK: Na dłuzszych rejsach europejskich (np. ATH-MUC, MUC-LIS) LH nadal oferuje ciepłe posiłki zamiast chemicznej kanapki, która nie jest aż tak zła (zdanie autora). Wybór napoi jest ograniczony, ale i tak lepszy niż w innych liniach np. B2, LO czy BA, w ktorym nawet na 4-godzinnym rejsie LHR-IST trzeba płacić za wodę.
usuniety
2018-06-11 15:02
Turkish Airlines są nieporownywalnie lepszym przewoźnikiem niż Lufthansa pod każdym względem w każdej klasie podróży. Skytrax dając Lufthansie 5 gwiazdek po prostu się zbłaźnił. Lufthansa nie reprezentuje nawet poziomu 4 gwiazdek. Turkish był reprezentantem mocnych 4 gwiazdek. Lufthansa to max 3 gwiazdki. Ich klasa ekonomiczna w Europie to w kwestii komfortu poziom Ryanaira. Niewielka ilość napojów i chemiczna "kanapka" lub inna "przekąska" nie są warte nawet 1 Euro a co dopiero mówić różnicy ceny biletu między nimi a Ryanairem.
Saloniki lotniskowe Lufthansy są istną kpiną w porównaniu do tego co oferują prawdziwe linie 5-gwiazdkowe. Salonik Turkish Airlimes w Stambule jest kilka klas wyżej niż to co oferuje Lufthansa w Monachium i Frankfurcie. Salonik LOT w Warszawie jest również o niebo lepszy od dziadowstwa Lufthansy.
Nie dziwię się że Turkish Airlines dały sobie spokój z tym oszukańczym Skytraxem. Nie tylko w porównaniu z Lufthansą ich ocena była zaniżona.
gość_f22d9
2018-06-11 13:06
Niech Turkish dolaczy do otwartego nieba w Europie, to bedzie mogl latac gdzie chce i ile chce. Dolaczyc jednak nie chce, bo boi sie konkurencji low-costow z Europy.
gość_8ed38
2018-06-11 10:14
LOT na pewno nie dopusci do zmiany umowy bilateralnej wiec TK poza WAW nie wyjdzie
gość_64a9d
2018-06-11 09:37
To może LOT awansuje ?
gość_84e97
2018-06-11 09:01
Zaufanie do tego serwisu straciłem kilka lat temu, jak LOT wprowadził nowe 787 jak i diametralnie polepszył swój twardy produkt jak i miękki a opinie przez wiele lat nawet nie drgnęły o włos, za to brylują linie, które przeznaczają dużą kasę na marketing.
Turkish ma tak niesamowicie dobry marketing, że nikt nawet tego nie zauważy
Patrząc na to, że TK jest w wielu miastach na Ukrainie, u nas pewnie byłoby podobnie. Szkoda.
gość_5df76
2018-06-11 00:00
gość_aec6c w takich forumowiczach nie ma potencjału. TK gdyby nie umowa ograniczająca ich rozwój w Polsce już dawno fruwał by do Polski i to zapewne nie tylko do Krakowa ale także do innych miast.
gość_c0cf6
2018-06-10 23:15
Artykul nie jest o jakims tam Krakowie, tylko o SkyTrax
gość_aec6c
2018-06-10 22:37
KRK? przecież tam nie ma potencjału
gość_d2915
2018-06-10 21:35
Turkish był od dawna zainteresowany lotami do polskich portów regionalnych w tym do Krakowa, Gdańska czy Poznania.
gość_03ed0
2018-06-10 19:32
A w Krakowie kiedy? Ostatnio pojawiły się informacje, że Turkish jest zainteresowany lotami