×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Kampania wyborcza przywraca do życia port Chopina


Nie jest odkryciem, że pod wpływem kampanii wyborczej politycy potrafią nagle i radykalnie zmienić podglądy. Takie raptowne zwroty akcji nie powinny jednak dotyczyć największego projektu gospodarczego kraju.

08/06/2018 09:25
<>

gość_4486a - Profil
gość_4486a
  

gość_d8bbc - Profil
gość_d8bbc
  
Bardzo dobrze, krok w dobrym kierunku, by nie budować tego CPL, co jest głupotą! Dopiero co rozbudowano Terminal 1 dzięki czemu mamy znacznie więcej miejsca na stanowiska odprawy i dla pasażerów! Otwarto kilka lat temu kosztujący setki miliony złotych tunel i stację kolejową i po co? By za jakiś czas to zamykać? Należy rozbudowac lotnisko w Modlinie i dociągnąć do niego kolej i zbudowac tam stację, na to wydać kasę i na budowę kolei z Katowic do Pyrzowic, by szybko się dojeżdżało, a nie na chore pomysły typu CPL !!!!! W Kanadzie i w Niemczech było to bez sensu , to tym bardziej u nas.
11/06/2018 23:25  

gość_e87b8 - Profil
gość_e87b8
  
Bedzie jak z 500+ na kazde dziecko, po wyborach w Warszawie WAW bedzie do zamkniecia ;) mozna zmieniac wszystko co sie powie obecni politycy nie maja z tym najmniejszego oporu. A durni sa tylko wyborcy co wierza w takie zapewnienia.
11/06/2018 13:12  

  
Są lotniska w wielu stolicach państw które znajdują się w obrębie aglomeracji i nikt nie ma z tym problemu(poza Polską) . choć by Londyn czy Amsterdam,Paryż na dwa lotniska w mieście.Osaka, Hakata czy Tokyo też posiadają po jednym lotnisku czynnym w aglomeracji i one działają. Takich lotnisk jest bardzo dużo. Owszem są naciski na hałas, ale miasta mają swoje prawa. Zresztą samoloty obecnie są o wiele cichsze od tych z przed 30-40 lat, więc problem hałasu jest na bieżąco poprawiany

Okęcie jest lotniskiem rozwojowym i nie ma co wywalać kasy na jakieś mrzonkowe tematy CPK. Mówi się że Okęcie się dławi, racja ale to chyba wina zarządu obecnego spółki, gdyż plany rozbudowy pirsów miały być realizowane od końca 2016 i zostały pierw przesunięte na rok 2017 a obecnie już chyba trafiły do archiwum.
Przy rozbudowie pirsów Okęcie mogó by zwiększyć beż większego wysiłku operacje o ok 30%, a przy większych inwestycjach mocno je podnieść .
A porównywanie ilości pasażerów do aglomeracji 10-20 milionowej to chyba jest wielkie nieporozumienie. Warszawa ma ok 2 milionów mieszkańców więc Okęcie jest wystarczającym portem.
Zapasowym lotniskiem dla WAW jest Modlin.
Zalety Blisko i dość dobrze skomunikowany (można to poprawić zwłaszcza PKP)
z możliwościami rozwoju, teren i jest to lotnisko działające które nie ma ograniczeń nocnych.

A co do CPK
to poza protestami żyjących, trzeba przenieść kilka cmentarzy oraz zabytkowych budowli.Gdzieś przesiedlić ludzi. Dla dzieci szkoły i przedszkola zapewnić. Warunki środowiskowe ,nikt nic nie wie.
A to wszystko kosztuje i to sporo
Nie będę powtarzał tego co już zostało powiedziane w różnych telewizjach i stacjach radiowych.
Ale z pozycji osoby co czasem lata to :
Okęcie jest na dzień dzisiejszy najtańszą i najlepszą opcją i dajmy mu się spokojnie rozwijać bez idiotycznych obostrzeń.
Modlin jako zapasowe powinien być lotniskiem tanich linii lotniczych i nie powinno się jego blokować, gdyż za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat jego rola może być znacznie ważniejsza niż dziś nam się wydaje. Przy mądrej polityce będzie mógł on konkurować z większością portów europejskich.
Budowa CPK złe wpłynie na lotnictwo cywilne w Polsce, bo w promieniu 200 km od lotniska zostanie jeden port podporządkowany CPK i poza tym nic. Lotniska te będą zamknięte bo nie będzie sensu ich utrzymywać. Na czym również wyłoży się nasz narodowy przewoźnik, ale to jest do innego tematu

To tak tylko z grubsza, by się nie rozwijać za bardzo
Pozdrawiam J

09/06/2018 15:46  

gość_f562d - Profil
gość_f562d
  
adam7691
Okęcie czy CPK zawsze będzie głównie lotniskiem dla Warszawy. A mieszkańcy Warszawy nie potrzebują lotniska pod Łodzią.
CPK w zamyśle autorów to lotnisko dla ludzi z Ukrainy, Rumunii i kto tam wie skąd jeszcze. Wywalimy 50 mld w błoto a później się okaże że jakiś Norwegian będzie latał z Kijowa czy Bukaresztu do Newark bezpośrednio A321LR.
Na koniec padnie LOT, zostanie nam kawał betonu daleko od Warszawy a połączeń będzie miał tyle co kot napłakał. To oczywiście czarny scenariusz ale jego prawdopodobieństwo jest równie duże jak to że LOT będzie woził 30 mln pasażerów a z Baranowa będzie odlatywać 50 mln pasażerów.
Dlatego bezpieczną i realistyczną opcją jest rozbudowa Modlina, podwyżka opłat na Okęciu (co spowoduje wyprowadzenie się charterów i low costów z Okęcia) i uwloni sloty dla LOTu, których ten zresztą zbyt wielu już nie potrzebuje. Gdize niby jeszcze może (opłacalnie ) latać? Słyszę o Indiach i być może zagęszczenieu niektórych kierunków. Na tym koniec.
09/06/2018 10:08  

gość_74b86 - Profil
gość_74b86
  
@adam7691
Proponowałbym abyś wzniósł się ponad swoje kompleksy w stosunku do Warszawiaków i zaczął myśleć logicznie.
Tu nie chodzi o czyjąkolwiek wygodę tylko o interes ekonomiczny CAŁEGO KRAJU.
Lotnisko w Baranowie jest projektem stricte politycznym mającym na celu pacyfikacje Warszawy z gruntu przeciwnej PiS. I ten powód jest jedyny.
O bezsensie budowy CPL świadczą przykłady z całego świata, a koszty tej inwestycji są niewyobrażalne. PiS mówi o budowie lotniska, a o wszelkiej infrastrukturze dodatkowej cisza. Wylot A2 z Warszawy w kierunku Twojego Poznania jest permanentnie zakorkowany już dziś, trzeci pas na odcinku do Łodzi jest niezbędny już teraz, a PiS chce go budować dopiero gdy powstanie lotnisko. Wtedy będzie potrzebne 5 pasów na które nie ma miejsca.
Kolej? Buhaha. Remont kilku kilometrów torów w bulandzie trwa 3-4 lata, a PiS chce rzekomo wubudowac nowa 60km linie w 5 :)
Zamiast topić te niewyobrażalne pieniądze w podsochaczewskim błocie trzeba zrobić to co powinno być zrobione już dawno. Należy zakopać obwodnicę w tunelu i wybudować trzeci pas na Okęciu którego brak jest powodem dla którego lotnisko się dusi.

09/06/2018 09:18  

gość_01370 - Profil
gość_01370
  
Brak kompetencji a za to nieustajace polityczna gry rzadzacych . Moze w koncu prezes poczuje sie lepiej i zdecyduje co powinno byc z Okeciem i Baranowem
08/06/2018 21:01  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@adam7691

Widzę, że do Ciebie nie dociera. Jedną z głównych, i racjonalnych, przesłanek by budować CPK jest możliwość rezygnacji deficytowych z lotów krajowych.

Według moich szacunków POZ jest drugi na liście przynoszących największe straty lotów krajowych.

Tu masz mapy z rządowego dokumentu:

zobacz link

Co więcej, ja uważam, że Poznań, by bardzo dużo zyskał na likwidacji połączenia do Warszawy, bo zrobiłoby to miejsce dla innych, np. KLM lub SWISS-a.

08/06/2018 17:44  

  
niestety, ale wskazuje to na wycofanie się z realizacji CPL, a szkoda, bo moim zdaniem ma to sens i uzasadnienie. Że Warszawiacy będą (są) przeciwni to żadne novum (czego się można spodziewać od kogoś kto ceni sobie tylko SWOJĄ wygodę i nie widzi nic więcej, poza czubkiem własnego nosa), nie powinno też być powodem wycofania się z pomysłu.
Ale, warunkiem sukcesu (mówiłem to od początku) było zamknięcie Chopina, w dniu uruchomienia CPL i rezygnacja z Radomia, co do Modlina, niech sobie FR stamtąd lata, ale bez ładowania jakichkolwiek pieniędzy budżetowych (lotnisko i tak wkrótce się rozpadnie).
Równocześnie zawsze uważałem, że konieczne są loty z regionów do nowego hubu, PKP (czy jak to sobie nazwiemy) jeszcze długo nie będzie w stanie dowieść pasażerów z kraju. Myślę, że szybki dojazd z Warszawy jest możliwy, przecież to tylko 40 km.
Osobiście lecąc z POZ, i mając dolecieć do WAW, stamtąd pociągiem do CPL i dalej samolotem, wolę wybrać FRA, MUC, a może w przyszłości jeszcze czegoś się doczekamy,
chociaż do tej pory zawsze, gdy jest to możliwe wybieram LOT (i cena nie jest podstawowym kryterium wyboru).
08/06/2018 17:24  

gość_50a35 - Profil
gość_50a35
  
I to jest wlasnie swietny przyklad niekompetencji obecnej ignoranckiej wladzy ktora robi wszystko aby utrzymac sie u koryta i doic ile sie da a nie dla dobra kraju i przyszlosci. No i jeszccze jest sprawa maciupciego wodza (znanego demokraty i bojownika o wolnosc) bez ktorego ostatecznej decyzji nic sie nie moze stac. I to ma byc XXI wiek w kraju w srodku Europy. Zenada !
08/06/2018 15:50  

gość_074f1 - Profil
gość_074f1
  
gość_91000 nie zrozumiales calej finezji tego planu . na CPL ludzie z calej polski (z wyjatkiem szczecina i rzeszowa ) beda jezdzili pociagami innego raczkujacego narodowego czempiona ...PKP. wiec loty krajowe do baranowa z gdanska ,wroclawia czy poznania nie sa potrzebne ...genialne . a loty krajowe do okecia moga zostac
08/06/2018 14:59  

gość_074f1 - Profil
gość_074f1
  
bo większość przewoźników rywalizujących z naszym raczkującym gospodarczym czempionem narodowym, nie widziałoby uzasadnienia do przeprowadzki do Baranowa. lol

nikt normalny nie widzi powodu przeprowadzki do baranowa

po co nam jakies raczkujace cos ...przechowalnia dla misiewiczow i studnia bez dna ?i mamy w to wladowac 40 mld zeby sobie dalej raczkowalo ? i mamy wszyscy cierpiec dojazdy do baranowa zeby to dalej raczkowalo ?

chyba ktos zapomina ze zadaniem rzadu jest dostarczenie infrastruktury i zapewnienie konsumentom jak najlepszej dostepnosci komunikacyjnej a nie wspieranie jakiegos niedorobionego raczkujacego karakana (czempiona narodowego lol)..

zeby bylo jasne . fajnie by bylo jakby LOT dobra linia lotnicza przynoszaca zyski bez olbrzymich nakladow ze strony panstwa . druga alitalia raczej nam nie jest potrzebna ...
08/06/2018 13:00  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
CPK powinien powstać jako rozbudowa sieci kolejowej, zwłaszcza przedłużenie CMK na północ do Płocka/Włocławka/Torunia, co umożliwi połączenia kolejowe Płock - Kraków/Katowice w około 3 godziny, Toruń/Bydgoszcz - Katowice/Kraków w około 4 godziny. Nowe tory Warszawa - Łódź plus łącznik na trasie Wrocław - Łódź, co skróci podróż pomiędzy Warszawą, a Wrocławiem do jakiś 2,5 h i pomiędzy Łodzią, a Wrocławiem do 1,5 h. Nowe tory Warszawa - Łódź powinny również służyć jako dalekobieżny wyjazd z Warszawy do Bydgoszczy/Torunia - skrócenie czasu przejazdu o ponad 1 h i Szczecina/Poznania/Berlina/Katowic/Krakowa - skrócenie czasu o jakieś 15 minut.

Teren na skrzyżowaniu szlaków powinien zostać wykupiony, bo to jedyne takie miejsce w Polsce i służyć jako rezerwa gruntowa, by za 20, czy 50 lat możliwa była budowa CPL-u.

Warianty typu loty lokalne i międzynarodowe były już ćwiczone w Montrealu (Mirabel i Dorval).

Przy obecnym popycie zarząd LOT-u powinien bronić się przed pomysłami typu CPK rękami i nogami, bo to oznacza to utratę przewagi konkurencyjnej nad Ryanem operującym z odległego o 40 km Modlina.

Budowie CPL-u powinno być przeciwne Prawo i Sprawiedliwość, bo obiecywało równomierny rozwój kraju, a to projekt z kategorii "cały naród buduje swoją 15 milionową stolicę".

08/06/2018 10:53  

gość_91000 - Profil
gość_91000
  
Jeżeli na Okęciu pozostaną loty krajowe, to upadnie rola CPK jako hubu przesiadkowego dla LOT. Pasażer lecący załóżmy z Wrocławia wyląduje na Okęciu, a potem będzie przesiadał się na kolej i dojeżdżał do Baranowa? Wątpię.

Jeżeli pozostaną loty krajowe z regionów na Okęcie to chyba nie będzie ich obsługiwał LOT, tylko tani przewoźnicy. Nie sądzę, aby twórcy CPK chcieli robić taki prezent konkurencji i pozwoliliby aby zagraniczne linie zajęły dotychczasowe miejsce po LOT i uruchomiły trasy europejskie.
08/06/2018 10:47  

gość_71202 - Profil
gość_71202
  
Takich mamy właśnie polityków. Słowa mają za nic.
08/06/2018 10:15  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie