Pierwsze airbusy A380 kończą żywot dekadę po swym debiucie

Pierwsze airbusy A380 kończą żywot dekadę po swym debiucie Pierwszy airbus A380 rozpoczął swą służbę w barwach Singapore Airlines pod koniec 2007 roku. Dwupokładowiec jawił się wówczas jako symbol europejskich ambicji. Tym większym zaskoczeniem może być dla wielu decyzja mieszczącej się w Dortmundzie Dr. Peters Group, na mocy której dwa pierwsze superjumbo pójdą na "żyletki".- Z psychologicznego punktu widzenia decyzja ta nie jest...
07/06/2018 10:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-08-29 22:34   
demar - Profil demar
@kitsune: pisałem wielokrotnie, że A380 jest modelem „niszowym” i ma swoją „niszę rynkową” (np. powyżej 550 miejsc).
Nie wiem jaki będzie popyt na A380 w przyszłości, na razie realne zamówienia pozwalają na jego produkcję ponad 7 lat, a to dużo.

Ale w tej "niszy rynkowej" A380 rynek wtórny jednak istnieje skoro jest transakcja z HiFly, co wcześniej odpowiedziałem do @lysypiotr76. Nawet jeśli to był jeden (pierwszy) taki klient. Trzeba pamiętać, że podaż używanych A380 to ledwie kilka sztuk, a potrzeby tanich części zamiennych są duże i opłacalność rozebrania starych maszyn na części całkiem spora.
usuniety 2018-08-29 10:51   
usuniety - Profil usuniety
@demar - Na razie mamy pojedynczego klienta. Trudno mówić, że nisza jest rynkiem. Osobiście zgadzam się z lysypiotr76 - nie wiedzę popytu na A380 w przyszłości.
demar 2018-08-29 10:26   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: a czym jest A380 w HiFly jeśli nie kupionym na rynku wtórnym?
I świadczy usługi:
zobacz link
pengos 2018-06-22 17:25   
pengos - Profil pengos
@gość_5faa9 nie wiedziałeś o tych planach? Dodatkowo KRK jest rozważany jako lądowisko awaryjne dla BFS, kto wie - może w przyszłości również baza dla BFR? Kto wie co Musk planuje...
lysypiotr76 2018-06-12 13:55   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Nie ma rynku wtórnego dla A380. To wizerukowo nie wygląda dobrze również dla nowych samolotów. Ich właściciele będą mieli problemy z ich sprzedażą w przyszłości.
gość_5faa9 2018-06-11 22:11   
gość_5faa9 - Profil gość_5faa9
Bądźmy poważni, żadnych 380 prędko w KRK nie będzie. To trolling.
gość_b7ff1 2018-06-11 11:37   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Chciałbym widzieć miny niedowiarków, po uruchomieniu połączenia KRK - BKK (lub innego azjatyckiego lub australijskiego kierunku) samolotami typu A380.
Myślę, że takie połączenie takimi samolotami nie tylko byłoby rentowne ale i stanowiłoby atrakcję samą w sobie. A o brak pasażerów na pewno by nikt nie narzekał. Potencjał lotniska w Krakowie KRK jest olbrzymi. I myślę, że jeżeli tylko nie będzie w jakiś sztuczny sposób blokowane to ma szansę na olbrzymi rozwój.
gość_9e24e 2018-06-08 18:15   
gość_9e24e - Profil gość_9e24e
To najwygodniejszy samolot na dalekie trasy jakim kiedykolwiek lecialem.
Na pewno znajdzie jeszcze swoje miejsce, 747 (trup) przegrywa w tym segmencie pod kazdym wzgledem.
greg0303 2018-06-08 17:53   
greg0303 - Profil greg0303
Cena katalogowa A380 to prawie 450 mln USD, więc jeśli 10-letnie samoloty są rozbierane na części to wizerunek programu nie wygląda dobrze. Airbus ma teraz trochę czasu na opracowanie nowej strategii dotyczącej sprzedaży i produkcji SuperJumbo. Wariant A380 Plus na razie nie znalazł chetnych.
mmsyd 2018-06-08 08:46   
mmsyd - Profil mmsyd
Artykul wspomina ze pierwsze A380 byly mniej wydajne - chodzi o wieksza mase, ta mialy dwa pierwsze egz. ktore odebral SQ (odpowiednio 003 i 005 A380, 1, 2 i 4 to egz. testowe), dlatego nikt ich nie chcial...A380 - moj ulubiony samolot
gość_29954 2018-06-07 16:58   
gość_29954 - Profil gość_29954
A380 jeszcze wrócą. Największe lotniska są już zapchane a będą jeszcze bardziej.
Ten model pojawił się trochę za wcześnie.
adam1987 2018-06-07 16:51   
adam1987 - Profil adam1987
adam7691: Z twojej perspektywy może i tak, ale dla wielu osób, które latają rzadko lot a380 może być atrakcją ze względu na samą wielkość maszyny. Ekonomiczna jest niewygodna niemal wszędzie.
gość_942c9 2018-06-07 16:45   
gość_942c9 - Profil gość_942c9
do gość_fb6ad. Fakt, to jest jakieś rozwiązanie. Można by od razu wejść na trasę KRK-KTW i wyleczyć wiele kompleksów
gość_942c9 2018-06-07 16:43   
gość_942c9 - Profil gość_942c9
Wszyscy wiedzą , że SA planował latać nimi do KRK, tylko warszawskie linie zablokowały. Wystarczy poszperać forum sprzed kilku miesięcy
gość_94630 2018-06-07 16:26   
gość_94630 - Profil gość_94630
Do Adam7691 - akurat z perspektywy A380 w LH i latania nimi kilka razy do USA za ocean w economy, to uważam że samolot wyróżniał się na plus swoją wygodą i przestrzenią. Jak sobie porównam to do ścisku oferowanego przez obecne Dreamlinery - miałem tą nieprzyjemność latać nowymi KLMowskimi AMS do Rio i LOTem kilka razy do USA - to A380 wyróżnia się na plus.
gość_31e52 2018-06-07 15:51   
gość_31e52 - Profil gość_31e52
A ja mam rozwiazanie.Obydwa samoloty skierowac do Krakowa ( bo temu miastu wszystko sie nalezy)Dwa razy dziennie moga dowozic azjatyckich turystow,ktorzy marza o tym zeby zobaczyc smog w Krakowie
gość_fb6ad 2018-06-07 15:45   
gość_fb6ad - Profil gość_fb6ad
gość_d35b3 Bo co? Lufthansie zagrozi Niemcu jeden?! Bardzo dobrze jakby przejął i flota LOT-u wzbogaciła się o A380.
adam7691 2018-06-07 12:31   
adam7691 - Profil adam7691
nie dziwi mnie to , samolot, z perspektywy pasażera, niczym pozytywnym się nie wyróżnia, lot w ścisku kilkanaście godzin : nie widzę rewelacji
gość_d35b3 2018-06-07 10:30   
gość_d35b3 - Profil gość_d35b3
Żeby tylko prezes LOTu nie chciał przejąć używanych A380.
demar 2018-06-07 10:14   
demar - Profil demar
To całkiem rozsądne wyjście z sytuacji dla właściciela samolotów: z czterech sztuk dwa zostaną w użyciu (w Hi Fly), a dwa będą rozebrane na części, których na rynku A380 po prostu brakuje (czytaj: są drogie) - to jest zupełnie inaczej niż np. dla B747 gdzie liczba rozbieranych na części samolotów jest po prostu bardzo duża.

Nie dziwię się także, że ok. $40 mln na przebudowę wnętrza jest kosztem zaporowym. Hi Fly nie ma tego problemu, ale gdyby na używane A380 zdecydowały się np. BA to coś z wnętrzem musiałby zrobić...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy