Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@kitsune: pisałem wielokrotnie, że A380 jest modelem „niszowym” i ma swoją „niszę rynkową” (np. powyżej 550 miejsc).
Nie wiem jaki będzie popyt na A380 w przyszłości, na razie realne zamówienia pozwalają na jego produkcję ponad 7 lat, a to dużo.
Ale w tej "niszy rynkowej" A380 rynek wtórny jednak istnieje skoro jest transakcja z HiFly, co wcześniej odpowiedziałem do @lysypiotr76. Nawet jeśli to był jeden (pierwszy) taki klient. Trzeba pamiętać, że podaż używanych A380 to ledwie kilka sztuk, a potrzeby tanich części zamiennych są duże i opłacalność rozebrania starych maszyn na części całkiem spora.
usuniety
2018-08-29 10:51
@demar - Na razie mamy pojedynczego klienta. Trudno mówić, że nisza jest rynkiem. Osobiście zgadzam się z lysypiotr76 - nie wiedzę popytu na A380 w przyszłości.
@lysypiotr76: a czym jest A380 w HiFly jeśli nie kupionym na rynku wtórnym?
I świadczy usługi:
zobacz link
@gość_5faa9 nie wiedziałeś o tych planach? Dodatkowo KRK jest rozważany jako lądowisko awaryjne dla BFS, kto wie - może w przyszłości również baza dla BFR? Kto wie co Musk planuje...
lysypiotr76
2018-06-12 13:55
Nie ma rynku wtórnego dla A380. To wizerukowo nie wygląda dobrze również dla nowych samolotów. Ich właściciele będą mieli problemy z ich sprzedażą w przyszłości.
gość_5faa9
2018-06-11 22:11
Bądźmy poważni, żadnych 380 prędko w KRK nie będzie. To trolling.
gość_b7ff1
2018-06-11 11:37
Chciałbym widzieć miny niedowiarków, po uruchomieniu połączenia KRK - BKK (lub innego azjatyckiego lub australijskiego kierunku) samolotami typu A380.
Myślę, że takie połączenie takimi samolotami nie tylko byłoby rentowne ale i stanowiłoby atrakcję samą w sobie. A o brak pasażerów na pewno by nikt nie narzekał. Potencjał lotniska w Krakowie KRK jest olbrzymi. I myślę, że jeżeli tylko nie będzie w jakiś sztuczny sposób blokowane to ma szansę na olbrzymi rozwój.
gość_9e24e
2018-06-08 18:15
To najwygodniejszy samolot na dalekie trasy jakim kiedykolwiek lecialem.
Na pewno znajdzie jeszcze swoje miejsce, 747 (trup) przegrywa w tym segmencie pod kazdym wzgledem.
greg0303
2018-06-08 17:53
Cena katalogowa A380 to prawie 450 mln USD, więc jeśli 10-letnie samoloty są rozbierane na części to wizerunek programu nie wygląda dobrze. Airbus ma teraz trochę czasu na opracowanie nowej strategii dotyczącej sprzedaży i produkcji SuperJumbo. Wariant A380 Plus na razie nie znalazł chetnych.
Artykul wspomina ze pierwsze A380 byly mniej wydajne - chodzi o wieksza mase, ta mialy dwa pierwsze egz. ktore odebral SQ (odpowiednio 003 i 005 A380, 1, 2 i 4 to egz. testowe), dlatego nikt ich nie chcial...A380 - moj ulubiony samolot
gość_29954
2018-06-07 16:58
A380 jeszcze wrócą. Największe lotniska są już zapchane a będą jeszcze bardziej.
Ten model pojawił się trochę za wcześnie.
adam1987
2018-06-07 16:51
adam7691: Z twojej perspektywy może i tak, ale dla wielu osób, które latają rzadko lot a380 może być atrakcją ze względu na samą wielkość maszyny. Ekonomiczna jest niewygodna niemal wszędzie.
gość_942c9
2018-06-07 16:45
do gość_fb6ad. Fakt, to jest jakieś rozwiązanie. Można by od razu wejść na trasę KRK-KTW i wyleczyć wiele kompleksów
gość_942c9
2018-06-07 16:43
Wszyscy wiedzą , że SA planował latać nimi do KRK, tylko warszawskie linie zablokowały. Wystarczy poszperać forum sprzed kilku miesięcy
gość_94630
2018-06-07 16:26
Do Adam7691 - akurat z perspektywy A380 w LH i latania nimi kilka razy do USA za ocean w economy, to uważam że samolot wyróżniał się na plus swoją wygodą i przestrzenią. Jak sobie porównam to do ścisku oferowanego przez obecne Dreamlinery - miałem tą nieprzyjemność latać nowymi KLMowskimi AMS do Rio i LOTem kilka razy do USA - to A380 wyróżnia się na plus.
gość_31e52
2018-06-07 15:51
A ja mam rozwiazanie.Obydwa samoloty skierowac do Krakowa ( bo temu miastu wszystko sie nalezy)Dwa razy dziennie moga dowozic azjatyckich turystow,ktorzy marza o tym zeby zobaczyc smog w Krakowie
gość_fb6ad
2018-06-07 15:45
gość_d35b3 Bo co? Lufthansie zagrozi Niemcu jeden?! Bardzo dobrze jakby przejął i flota LOT-u wzbogaciła się o A380.
adam7691
2018-06-07 12:31
nie dziwi mnie to , samolot, z perspektywy pasażera, niczym pozytywnym się nie wyróżnia, lot w ścisku kilkanaście godzin : nie widzę rewelacji
gość_d35b3
2018-06-07 10:30
Żeby tylko prezes LOTu nie chciał przejąć używanych A380.
To całkiem rozsądne wyjście z sytuacji dla właściciela samolotów: z czterech sztuk dwa zostaną w użyciu (w Hi Fly), a dwa będą rozebrane na części, których na rynku A380 po prostu brakuje (czytaj: są drogie) - to jest zupełnie inaczej niż np. dla B747 gdzie liczba rozbieranych na części samolotów jest po prostu bardzo duża.
Nie dziwię się także, że ok. $40 mln na przebudowę wnętrza jest kosztem zaporowym. Hi Fly nie ma tego problemu, ale gdyby na używane A380 zdecydowały się np. BA to coś z wnętrzem musiałby zrobić...