Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Najpierw niech LS zacznie odpowiednio wynagradzac pracownikow, bo z dnia na dzien ich ubywa.. Nie ma komu kierunkow robic, bo kto bedzie rypal za grosze? Zatrudnili firme do wycenienia pracy Agentow (12k pln), a ile rzeczywiscie zarabiaja? 2300 pln na reke, robiac po 8 kierunkow dziennie, z pelna odpowiedzialnoscia.. Smiech!
na razie niech zaczną w ogóle sensownie latać. Ilość odwołanych rejsów to jakaś masakra w ostatnim czasie
gość_88aa6
2018-06-04 13:40
LOT Adria ? TarLOT ? A czemu by nie LOT Lufthansa, LOT BA, a może i LOT American Airlines ? ;) Widać są ta tacy, jak za Gierka, którzy uwierzyli w propagandę sukcesu partii rządzącej. :P Miejmy nadzieję jednak, że UE zablokuje pompowanie publicznych pieniędzy w PGL. I nie ma się co burzyć że takie są zasady bo te zasady powstały po to żeby chronić mniejszych: bo co np. jeśli rząd Niemiec zdecydował by się na stworzenie Niemieckiej Grupy Lotniczej ? Przy ich zasobach LOT i PGL zostałyby czapkami nakryte. Więc pomysł na PGL może nie byłby zły, ale gdyby fundusze na niego wyłożył prywatny kapitał
gość_10e19
2018-06-03 20:42
lysypiotr76
Duzi europejscy gracze nie rozbudowują kierunków azjatyckich bo są one mało zyskowne i jest tam ogromna konkurencja. Trzy linie zatokowe, Turkish, całkiem konkurencyjny Aeroflot i cała grupa chińskich linii. Do tego jakieś low costy z Korei czy Scoot.
BA zupełnie sobie odpuścił Azję (poza Indiami) a część ruchu przekierowuje przez Finnair.
Linie europejskie koncentrują się tam gdzie są konfitury czyli Ameryka Północna.
Iberia ma ze dwa połączenia do Azji. Aer France/KLM ma więcej ale i tak myśłi o ich przerzuceniu do tej nowej "młodziezowej" linii bo nie jest konkurencyjny.
Low costowy Norwegian ma tylko jedno połączenie do Tajlandii a cała moc idzie na połączenia transatlantyckie.
LOT zresztą działa podobnie i stawia na USA/Kanada. Te kilka azjatyckich destynacji to już raczej wszystko co ma sens (po otwarciu Indii).
gość_0b08a
2018-06-03 18:18
Ten zysk to może być coraz mniejszy, koszty kosztami ale samolotów na gwałt brakuje, znowu 50 baniek na odszkodowania pewnie pójdzie.
Największym problemem LOTu jest posiadanie tak wielu typów samolotów
ATR7, CRJ7, CRJ9, Q400, E70, E75, E95, E95bis
B734, B735 i B738 BlueAir, B738 i B7M8
Mimo, że małe samoloty są podobne wielkością jednak się różnią częścią pasażerską jak i bagażową (pawlacze) plus Cargo plus do tego "zapasowe" załogi i inne wychodzenie godzin.
Zatem trzeba jak najszybciej zamówic nowe samoloty ale nie po to by było ich więcej ale by jak najszybciej ja ujednolicić w kolejności:
LOT Polish Airlines
LOT nordica
maLOT (hungary airlines)
LOT CROATIA
LOT ADRIA i
TARLOT (TAROM + LOT)
Im więcej majątku tym większy zastaw pod większą ilość samolotów można a więcej samolotów to większy rabat a im szybciej zamówią tym szybciej dostawy będą a z tym wiadomo coraz większy problem, konkurencja nie śpi
lysypiotr76
2018-06-03 16:30
Ogólnie nie jest to zły pomysł. Praktykowany w innych krajach. Tak naprawdę sytuacja LO nie do końca jest jasna. Sam Milczarski przyznał, że ten rok narodowy przewoźnik zakończy zyskiem mniejszym o ok. 50 mln. Zaczynają się zwiększać koszty spowodowane zarówno większą ilością samolotów jak i drożejącym paliwem . To szybko pokaże słabsze strony leasingu operacyjnego. Wielu również nie zauważa, że na razie LO ,,plącze'' się między największymi graczami w Europie.Same nie są w stanie zagospodarować zwiększonego ruchu na kierunkach Europa-Azja, więc LO spokojnie może otwierać kolejne połączenia. Ten ,,maluch'' tak naprawdę nie zagraża nikomu, jednak w miarę rozwoju tras na niektórych kierunkach więksi gracze zauważą narodowego przewoźnika. Wtedy tak naprawdę zderzy się z naciskiem konkurencyjnym.
gość_ce66b
2018-06-03 16:16
Jak dla mnie to po prostu nieudolna próba ukrycia nielegalnej dotacji, tak by LOT mógł kontynuować swoją propagandę sukcesu.
salesmenpolska
2018-06-03 12:44
Zarowno Noemcy jak i Francuzi lub Holendrzy robia wszystko aby wspierac swoich. My tez powinnismy! Uwazam ze jesli zarzadzanie bedzie tak samo efektywne jak w LOT to bedzie tylko na plus. Jak narazie wyglada to obiecujaca. Dla zroznicowania portfelu powinni wyleasingowac 1 samolot dla kogos tam zeby nikt nie powiedzial ze to jest w 100% dla LOT
gość_942c9
2018-06-03 09:06
do gość_b542a: Efekt synergii i madre zarzadzanie moze te poszczegolne podmioty tylko wzmocnic .... i w tym stwierdzeniu chyba forumowicz zawarł odpowiedź na pytanie co się stanie. Żal podatników ....
gość_b542a
2018-06-02 21:36
Uwazam, ze pomysl PGL jest super. Efekt synergii i madre zarzadzanie moze te poszczegolne podmioty tylko wzmocnic. Tak, jak juz inni tu wskazywali, przykladem jest grupa LH i inne.
gość_57c7a
2018-06-02 17:36
gość_2b934
Tak czebol.
Każdy z tych kawałków Lufthansy ma większą sprzedaż i zyski niż LOT :-)
gość_86f3d
2018-06-02 16:22
A ktora ze spolek wchodzacych w sklad PGL paradoksalnie najbardziej na tym ucierpi? LS Airport Services. Oodgorny nakaz sprawi, ze cala sila robocza skupi sie niemalze wylacznie na LO, co spowoduje odejscie takich klientow jak QR czy LH Group. Niestety, fakturowanie sie z Lotem przez LS to po prostu przelewanie z pustego w prozne (ten sam wlasciciel - ergo poza VAT pieniadzie caly czas cyrkuluja wewnatrz tego samego porfela) a odejscie innych przewozników typu QR/FR/JP/B2/ENT/P7 (co niechybnie nastapi ze wzgledu na zadniebanie ich VS LOT) spowoduje odciecie doplywu gotowki z zewnatrz... Komuna v2.0?
gość_a2381
2018-06-02 14:08
ten symbol komunistyczny to jest w innym kontekście,
był sobie wielki LOT, w ramach restrukturyzacji podzielono go na kawałki, jak brakowało KASY to spółki córki sprzedawano (kupowały firmy i Agencje rządowe) jak już nie było czego upłynnić to LOT prawie upadł, pomogło państwo
a teraz czeka nas powrót do przeszłości ... przeniosą się na CPK, pobudują wszystko od nowa ... będzie później w razie czego znowu co sprzedawać
gość_ec29c
2018-06-02 11:28
Jeżeli dobrze zrozumiałem plany, to PGL powstał po to, by LOT mógł kupić i sam sobie wyleasingować następców E170/175/195 i B737-400. To w sumie 39 samolotów, a razem z Q400 51 samolotów.
Pan Milczarski wspominał o chęci kupna CS300 lub E195 E2 i rezygnacji z mniejszych samolotów.
gość_2b934
2018-06-01 19:36
A Lufthansa ?? to dopiero 'komunistyczny" czebol:
Lufthansa Technic, Lufthansa LSG group, Lufthansa system
gość_a2381
2018-06-01 18:10
brakuje w zestawie
PZU API (Airline and Passanger Insurannce) jak i
PKO Leasing i
PeKaO Leasing i
Orlen Aviation i
Poczta Polska Lotnicza
gość_942c9
2018-06-01 17:06
Nie bardzo rozumiem czemu do grupy nie włączono kopalni. Przecież wiadomo, kopalnie to koks, węgiel, a węgiel to antracyt, to paliwo...
gość_af8c9
2018-06-01 12:05
Kiedyś już taki moloch działał. Było to za PRL.