Sejm przyjął specustawę o CPK

Sejm przyjął specustawę o CPK Za jej przyjęciem opowiedziało się 235 posłów, przeciwko było 190, 4 wstrzymało się od głosu. Sejm odrzucił poprawki PO dotyczące m.in. uprawnień pełnomocnika rządu ds. CPK. Projekt ustawy określa m.in. zasady i warunki przygotowania, finansowania i realizacji inwestycji w zakresie budowy nowego lotniska oraz infrastruktury towarzyszącej, zasady i warunki rezerwacji...
11/05/2018 18:11   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a3047 2018-05-15 15:38   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@gość_60226 - bądź łaskaw nie używać zwrotów typu 'nikt poza politykami nie chce', gdyz np ja tego chcę, i z pewnością nie jestem jedyny. Uprzedzająć hejt dodam że nie jestem politykiem, nigdy też nie latałem z Okęcia.
gość_60226 2018-05-15 15:01   
gość_60226 - Profil gość_60226
zamiast budować coś (CPK) od nowa i czego poza politykami nikt nie chce, wykorzystajmy te NATURALNE centra, które już mamy (rozbudowując odpowiednio wokół nich sieć kolejową i drogową) i połączmy je :
- zespół portów Gdańsk/Gdynia - z lotniskiem w Rębiechowie i rzeką Wisłą (którą wreszcie trzeba użeglownić!);
- porty Świnoujście/Szczecin - z lotniskiem w Goleniowie i rzeką Odrą;
- terminal w Sławkowie, na końcu LHS - z lotniskami Pyrzowice i Balice oraz z Odrą i Wisłą.
Naturalnymi centrami są też ISTNIEJĄCE lotniska regionalne, które taniej by było rozbudować, niż budować lotnisko, które ma być dla całej Polski a będzie dla NIKOGO - za daleko od W-wy i dla ZDECYDOWANEJ większości Polaków, mieszkających przecież w odległości większej niż 100 km od niego.
Liczenie na pasażerów z krajów sąsiednich jest wyjątkową megalomanią.
Czas 'centralnych hubów' mija wraz z rozwojem technologii, możliwością pokonywania coraz większych odległości przez mniejsze samoloty, z rozwojem połączeń nisko-kosztowych - również międzykontynentalnych, z problemami z dowozem/wywozem milionów pasażerów z mega-lotnisk, itd. Pasażerowie nie chcą już tracić czasu i pieniędzy na dojazdy i przesiadki, chcą mieć połączenia bezpośrednie, których oferowanych jest coraz więcej.
Polska ma dobre położenie geograficzne ale aby je wykorzystać musimy stworzyć WIELE możliwości dla odbioru/wywozu towarów i tranzytu a nie koncentrować wszystko w jednym punkcie, do którego i z którego będzie bardzo trudno się wy/dostać.
gość_b1367 2018-05-15 13:05   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
BA850 wybiera jednak zaklinanie rzeczywistości...
Dojazd do CPK z Warszawy będzie tak samo kosztowny jak do Modlina, bo to ta sama odległość. Natomiast z Grodziska Mazowieckiego, Sochaczewa i Żyrardowa będzie bez porównania lepszy. Tylko w tych trzech miastach mieszka ponad 100 tys. ludzi.
BA850 2018-05-15 10:35   
BA850 - Profil BA850
@gość_b1367: brak miejsca pod rozbudowę ma np. London City, a obok Okęcia pełno jest ogródków działkowych i pól, które można przejąć. Autostrada to też nie problem - można ją wrzucić pod ewentualną nową drogę startową.
Dojazd do CPK będzie kosztowny, bo daleki, kto jadąc na 4 rano do pracy będzie chciał spędzać godzinę w transporcie publicznym?
gość_b1367 2018-05-14 14:43   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
PPL twierdzi, że Okęcie nie ma istotnych możliwości rozbudowy. Wystarczy spojrzeć na mapę i zdjęcie w Googlach, żeby stwierdzić brak rezerw terenu. Zaklinaniem nie zmieni się rzeczywistości.
Kto będzie pracował w CPK? Będzie przecież łatwo dostępny dla wszystkich mieszkających od Łodzi do Warszawy. Tuż obok np. jest Grodzisk Mazowiecki -30-tysięczne miasto - i Żyrardów - 40-tysięczne, a niewiele dalej - Sochaczew (37 tys.).
A jak ci ludzie dojadą? Przecież koleją - tak jak pasażerowie, a lokalni z Grodziska, Żyrardowa czy Sochaczewa pewnie autobusami. Na pewno łatwiej będzie o pracowników w Baranowie, niż w Modlinie.
gość_7a383 2018-05-14 14:30   
gość_7a383 - Profil gość_7a383
BA850: m.in. dlatego moim zdaniem zamiast CPL powinno się rozbudować Modlin, który odległościowo jest bliżej niż np. Gardenmoen z Oslo, do którego ludzie jakoś dość chętnie dojeżdżają.
BA850 2018-05-14 10:59   
BA850 - Profil BA850
Okęcie ma miejsce pod rozbudowę do 35-45m pax - realistycznie, tyle w najlepszym wypadku w ciągu najbliższych 20-30 lat WAW będzie obsługiwać. Rozbudowa istniejącego lotniska + Modlina/Łodzi wydaje się sensowniejszym i tańszym rozwiązaniem, niż budowa nowego portu z dala od jakiejkolwiek infrastruktury. Infrastruktura to nie wszystko - kto będzie pracował na tym lotnisku? jak dojadą na lotnisko pasażerowie i pracownicy? Przykład Mirabel czy Ciudad Real pokazuje, że lotniska w polu nie mają sensu.
gość_b1367 2018-05-13 23:50   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
gość_5ee7b: Cóż, każdy biznes wymaga najpierw inwestycji. CPK to pomysł nowego lotniska zbudowanego od podstaw w bardzo dobrej lokalizacji i skrojonego na miarę - ambitną, to prawda. A Modlin jaki jest, każdy widzi. O wiele gorzej położony, a wszystko i tak do remontu lub rozbudowy. Realnie: mniej ambitny pomysł przełoży się na mniej ambitny biznes. Proste jak drut.
gość_5ee7b 2018-05-13 14:03   
gość_5ee7b - Profil gość_5ee7b
gość_b1367: Potrzebujemy dużego lotniska przesiadkowego, ale nie jest najlepszym pomysłem wydawać ogromne pieniądze na budowę czwartego portu na Mazowszu. Jest przecież Modlin znacznie bliżej Warszawy. Gdyby tam rozbudować infrastrukturę i doprowadzić kolej z modernizacją aktualnej linii do Modlina na 200-220 km/h (czas dojazdu pociągiem wyniósłby pewnie ok. 25 minut), to wyszłoby znacznie taniej od CPK. Nie jesteśmy tak bogatym krajem, żeby wydawać kilkadziesiąt miliardów na budowę kolejnego dużego lotniska od podstaw.
gość_d41ab 2018-05-13 13:55   
gość_d41ab - Profil gość_d41ab
Jak już powiedział klasyk - "prawdziwe interesy robi się na słomianych interesach - my jako konsultanci dostaniemy swoje w każdych warunkach" .
gość_b1367 2018-05-13 08:06   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
gość_ec29c: Żadne oszustwo. Nie brakuje takich, którzy krzyczą, że CPK jest nie potrzebny, a Polsce wystarczą lotniska regionalne, z których szybko i sprawnie dolecimy do hubów we Frankfurcie i w Monachium.
gość_f5f5e 2018-05-12 17:32   
gość_f5f5e - Profil gość_f5f5e
Wystarczy wykorzystać potencjał lotniska w Radomiu i Łodzi oraz nie blokować regionów.Nie będzie potrzeby budowy nowego lotniska. Lepiej rozwinąć za te pieniądze transport kolejowy i wspierać symetryczny rozwój kraju.Polska to nie tylko Warszawa.
gość_79fab 2018-05-12 15:48   
gość_79fab - Profil gość_79fab
Port w Gdyni był Polsce potrzebny, bo nie miała żadnego własnego portu morskiego i była konieczność uzależnienia się od w 90% niemieckiego Wolnego Miasta Gdańska. Porównanie świadczy tylko o miałkości wiedzy historycznej autora.
gość_ec29c 2018-05-12 15:00   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_b1367

Porównanie CPK do Gdyni to jest OBRZYDLIWE OSZUSTWO INTELEKTUALNE!!!

Gdyby w Polsce nie było ani jednego lotniska i wszyscy musieli jeździć do Kalinigradu lub Berlina to byłaby sytuacja startowa z grubsza porównywalna.

A obecnie dyskusja toczy się, czy przepustowość w okolicach Warszawy 40 -50 mln osiągnąć za 4 mld (2 mld na Okęcie plus 2 mld na Modlin), czy za 35 mld...
gość_2d193 2018-05-12 12:15   
gość_2d193 - Profil gość_2d193
Łolabiga - a skąd piniendze? Z tacy?
gość_b1367 2018-05-12 11:26   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
Przed wojną port w Gdyni wybudowano w szczerym polu. Maruderów było co najmniej tyle samo, co dzisiaj w sprawie CPK.
gość_3ba40 2018-05-12 10:08   
gość_3ba40 - Profil gość_3ba40
Okęcie jest świetną lokalizacją na której LOT zarabia ze wg na ruch biznesowy.
Wyrzucenie tego gdzieś w pola jest słabym pomysłem. Opowieści o dojeździe z Warszawy do Baranowa w 15 minut odłóżmy między bajki. Do Grodziska z Cetralnej jedzie się 20 minut a Baranów to co najmniej kolejne 5 minut więc robi sie 25 zakładając że w ogóle da się tam wcisnąć więcej pociągów bo ostatnio przejazd przez Warszawę (Wschodnia, Centralna, Zachodnia daje 30 minutowe opóźnienia.

O ile być może budowa CPK się kiedyś zacznie (łatwa decyzja polityczna) jestem bardzo ciekawy kórzy politycy zdecydują się zamknąć i zaorać Okęcie.

Może się okazać że będziemy mieli CPK z ruchem na poziomie 5-10 mln pasażerów (obsługujące głównie Łodź, Płock, Radom! i jakieś wypchnięte z Okęcia chartery), Okęcie z ruchem 25 mln pasażerów, Modlin (bez przebudowy) 3 mln i wreszcie Radom (po przebudowie za 1 mld) bez pasażerów.
A później będzie gadka że mądry Polak po szkodzie.
gość_83076 2018-05-12 07:36   
gość_83076 - Profil gość_83076
Specustawę mogą sobie przyjmować tylko że w przyszłym roku najpierw muszą wygrać wybory do Sejmu żeby ten pomysł zrealizować. Ale wydaje mi się że to może być bardzo trudne do osiągnięcia bo już nawet ich wyborcy mają ich dosyć.
gość_79fab 2018-05-11 23:33   
gość_79fab - Profil gość_79fab
CPK to to samo, co Montreal-Mirabel czy Ciudad Real. Można mieć tylko nadzieje, ze nie zdążą utopić w tym zbyt wiele pieniędzy.
cantus 2018-05-11 22:36   
cantus - Profil cantus
CPK to to samo, co "Nowe, duże lotnisko- potrzebne LOTowi i Warszawie", tylko nazwa bardziej medialna. Reklama dźwignią handlu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy