usuniety
2018-05-10 10:25
Po zsumowaniu danych z wykresu wychodzi 4.681.000. Do 5 mln troche daleko. Czy WAW weryfikowała wcześniejsze dane?
gość_a3047
2018-05-10 08:51
To zaczyna byc niepokojące. Wyzwam prof Balcerowicza by schłodził te koniukturę bo nic z niej dobrego nie wyjdzie. Polska nie jest przeznaczona do wyprezdzania kogokolwiek bo jestesmy zaściankiem.
gość_e4731
2018-05-10 08:08
Operatorzy Kontroli Bezpieczeństwa tylko słyszą i czytają o rekordach obsługi pasażerów, o tych miesięcznych rekordach, a gdzie stanowcze podwyżki adekwatne do wzrostu pasażerów, gdzie podwyżki do podstawy pensji dla osób odpowiadających za bezpieczeństwo na lotnisku.
spotter10
2018-05-10 07:47
Imponujące wzrosty w WAW. Ale powiem najwyższa pora. Bo tak duży kraj jak Polska miał Okęcie które było malutkie i ze słabym ruchem. W końcu rośniemy do europejskich poziomów. WAW powinno być największym lotniskiem w Europie środkowo wschodniej i jednym z większych na starym kontynencie. Mamy świetne położenie geograficzne, dzięki któremu możemy łączyć wschód z zachodem. Potrzeba tylko silnej linii, która będzie przewozić paxów. Mam nadzieję, że LOT nadal będzie się tak rozwijał jak obecnie i nie dojdzie do pewnego poziomu, w którym przystopuje. Marzy mi się, aby przed zakończeniem dostawy nowych 789, usłyszeć o tym, że LOT zamówił kolejne 787, a najlepiej w wariancie -10.
gość_3617b
2018-05-09 20:52
A KTW ciągle liczą, ileż to było tych pax w kwietniu,żenada w WAW doliczyli się już do 1,3 miliona, a w KTW, pewnie na palcach nie potrafią doliczy do,no 300 000 :(((
Marcin14
2018-05-09 19:19
Przy tym tempie wzrostu, WAW prawdopodobnie przebije granicę 18 mln pax w 2018 r. Oznacza to, że może podskoczyć o 3-4 oczka w rankingu europejskich lotnisk. W danych za pierwszy kwartał 2018 r. wyprzedza LTN o 100 tys. pax i LED o 200 tys. pax. LED wciąż może mieć duże wzrosty w lecie dzięki Mundialowi. Do GVA WAW ma daleko, ale tam sezonowe wahania są minimalne więc WAW dużo nadrobi w stosunku do GVA na wiosnę, w lecie i na jesieni. Teoretycznie może jeszcze przeskoczyć HAM, który w pierwszym kwartale stał idealnie w miejscu (nie ma wzrostu, ani spadku), ale w lecie pewnie będzie miał niewielkie wzrosty, które wystarczą by pokonać WAW. VKO wydaje się być poza zasięgiem, gdyż wciąż odnotowuje ogromne wzrosty. AGP (Malaga) również rośnie szybko.
Jeżeli powyższe tendencje będą się dalej utrzymywać, to w 2019 r. WAW prześcignie TXL, który ma tendencje spadkowe (jeszcze 3 lata temu było to nie do wyobrażenia) i stanie się drugim co do wielkości portem lotniczym w Europie Środkowej po VIE.