Wyniki analizy lokalizacyjnej CPK na przełomie maja i czerwca

Wyniki analizy lokalizacyjnej CPK na przełomie maja i czerwca Wild podczas pierwszego czytania rządowego projektu ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym w Sejmie poinformował wczoraj (8.05), że dokładne wyniki analizy lokalizacyjnej, dzięki której poznamy obszar przeznaczony pod budowę tej inwestycji poznamy za niecały miesiąc. - Od tego momentu rozpoczną się intensywne konsultacje z mieszkańcami, tak aby wypracować...
09/05/2018 09:25   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_b1367 2018-05-10 14:43   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
gość_29954: Część pociągów pojedzie przez Gdański, a zresztą cała średnica idzie do modernizacji.
gość_29954 2018-05-10 09:36   
gość_29954 - Profil gość_29954
To wszystko i tak jest fikcją bo główna miejscowość którą ma obsługiwać CPK czyli Warszawa nie będzie miała wydajnego połączenia do CPK przez wiele lat (jeżeli w ogóle). Dworzed Centralny już w tej chwili nie da rady obsłużć obecnego ruchu a co dopiero po znaczącym podwyższeniu ruch do i z CPK.

Może gdyby punktem startowym był Dworzec Zachodni dałoby się to ogarnąć. Tylko że wtedy potrzebna jest III linia metra która miała przebiegać przez Dworzec Zachodni, biegnąca przez centrum (pod al. Jerozolimskimi) łącząca wreszcie Dworzec Centralny z system metra. Obecna linia metra jest jednak kilkaset metrów od Dworca co nie jest dobrym rozwiązaniem.

Ludzie z regionalnych lotnisk i tak będą latać bezpośrednio p2p plus czartery. Jazda 2h do CPK czyli tyle ile lot gdzieś do Europy nie ma sensu. A 85% ruchu z Polski to loty w Europie. CPK to ze wg na demografię pieniądze wyrzucone w błoto. Zanim zostanie zbudowane liczba pasażerów ze wg na udział ubogich emerytów w strukturze ludności znacząco ograniczy potencjalnych podrózujących.
gość_4afc6 2018-05-10 00:56   
gość_4afc6 - Profil gość_4afc6
"...w 2015 roku Pan Patryk Wild (chyba brat Pana Ministra)..." Pan Patryk Wild jest radnym sejmiku woj. Dolnośląskiego. Nie wiem, czy panowie są spokrewnieni ale jeśli tak, to jest to rodzeństwo o dużej różnicy inteligencji (oczywiście na korzyść opisywanego w komentarzu- nierzadko prezentuje ciekawe pomysły dotyczące transportu kolejowego na DŚ).
gość_00546 2018-05-09 21:03   
gość_00546 - Profil gość_00546
Panie Wild, zejdźmy na ziemię. PiS najpierw musi wygrać wybory do Sejmu w przyszłym roku a później myśleć o CPK. A ta wygrana wcale nie jest taka pewna i te obiecanki o uczciwym wykupie ziemi i domów są podejrzane.
gość_ec29c 2018-05-09 20:25   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Przeraża słabość państwa polskiego i dotyczy to zarówno PO/PSL jak i Dobrej Zmiany II.

Otóż w 2015 roku Pan Patryk Wild (chyba brat Pana Ministra) opisał koncepcję budowy łączników pomiędzy istniejącymi torami, tak by za 20-22 mld zł powstał system kolei łączący całą Polskę. W mojej ocenie oryginalna koncepcja Pana Patryka Wilda jest przykładem genialnego rozwiązania.

zobacz link

Wtedy rządowa koncepcja zakładała zmarnowanie 67 mld na bezsensowne prostowanie istniejących torów i podnoszenie w wyniku tych kosztownych i utrudniających życie pasażerom. Oczywiście koncepcja Pana Patryka Wilda nie wzbudziła zainteresowania. PKP-em wtedy rządziły "światłe" i "wolnorynkowe" bankomaty, ówczesny prezes zasłynął wywiadem, w którym stwierdził, że nie opłaca się budować nowych torów ;-)

Koncepcja dostaje się w łapy Dobrej Zmiany II: i z TANIEJ o wspaniałym stosunku efektów do nakładów dostajemy ciężkiego gniota za kilkadziesiąt miliardów ze szkodliwymi komponentami takimi jak:

1) CPL - samo lotnisko za 20 mld plus drogi dojazdowe, projekt przede wszystkim anty-regionalny, ale tez bezsensowny z warszawskiego punktu widzenia, bo wystarczy wydać 2mld na Okęcie i 2 mld na Modlin, by w sumie mieć jakieś 40 - 50 mln przepustowości.

2) z lekkiej koncepcji Pana Patryka Wilda (zakładającej przede wszystkim połączenie istniejących torów) otrzymujemy ciężkiego kloca kolejowego, rośnie długość planowanych torów, tak by LOT mógł zrezygnować z nierentownych krajówek

Te pociągi z CPL-u będą wymagały DOTACJI, czyli de facto ograniczamy połączenia pomiędzy miastami, by dowozić paxów na CPL, a paxów na CPL-u będzie niewielu, bo wszyscy chcą latać z lotnisk położonych blisko domu, z rozwój lotnictwa w Polsce opiera się o LCC z biletami za mniej niż 200 zł.

Czy można gorzej i głupiej? Zarówno PO/PSL i PiS pokazały, że każde dno można przebić, aż strach pomyśleć co "wymyślą" następcy...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy