gość_e056f
2018-05-06 14:55
do gosc_067dc i gosc_eff3f: to jest efekt stalego zanizania popytu, planow tworzonych przez ekspertow PPL, utrzymywanie na sile monopolu LOTu i Okecia (a w przyszlosci CPK) a nie rzeczywistych potrzeb. To atrakcyjnosc miasta i jego bliskosc tworza popyt a nie decyzje administracyjne. Krakow i Malopolska jest taka atrakcja i czas aby politycy zdali sobie sprawe, ze dla prawdziwego rozwoju Balic nie ma alternatywy! Te mrzonki, ze ten ruch moga przejac np.: Pyrzowice to bajki bo to nie tylko chodzi o samo lotnisko a DOJAZD! Milionow pasazerow nie da sie przewiezc busami i to na odleglosc ponad 100 km. Wszystkie glowne lotniska sa w odleglosciach max 25-30 km od centrum danego osrodka (CDG - 25km od Paryza, Shiphol - ok.10 km od Amsterdamu), gdyz kazdy dodatkowy kilometr odleglosci to wielokrotnie wieksze koszty od budowy samego lotniska oraz czas i koszty dla pasazerow. Caly czas pokutuje u nas poglad z czasow komunistycznych, gdzie tylko lotnisko w stolicy mialo prawo posiadac odpowiednia infrastrukture i polaczenia lotnicze. Porownujmy sie z miastami w Europie: Lyonem, Marsylia, Tuluza, Dusseldorf, Hamburgiem, Manchester, Birmingham, Glasgow (nie mowiac o Mediolanie, Barcelonie czy Monachium, ktore tez nie sa 'stolycami') - jakie maja polaczenia, jakiej wielkosci obsluguja samoloty, jakie maja pasy startowe i jaki ruch. Zobaczymy jaka u nas jest mizeria i calkowity brak planow rozwoju
gość_eff3f
2018-05-06 13:07
Zwolnią ministra Adamczyka, to LOT przestanie latać z Krakowa. Lotnisko w Krakowie jest niebezpieczne dla tak dużych samolotów.
gość_05820
2018-05-05 11:06
SP-LSB właśnie wylądował w Warszawie :-)
gość_678a7
2018-05-04 15:28
Żeby przejąć pasażerów latających z KRK do USA, LOT powinein obniżyć ceny biletów. Bo teraz spora część podróżujących lata via MUC, FRA i HEL.
gość_ae0fc
2018-05-02 15:31
To sugeruje jakieś 6,9 mln paxów w całym 2018...
gość_b7ff1
2018-05-02 14:53
Brako KRK tak trzymać. LOT widać, że zaczął dostrzegać olbrzymi potencjał. Myślę, że port lotniczy w Krakowie nie powiedział ostatniego słowa i jeszcze nie jeden 787-9 będzie latał z KRK na stałe. W ślad za LO pójdą na pewno inne linie lotnicze. Brawo, brawo KRK.
KRakowiak
2018-05-02 14:49
W kwietniu z Kraków airport skorzystało 579 463 osoby, co daje wzrost o 19% (93 tyś więcej osób niż rok temu).
Najwyższa pora, żeby lotnisko wraz z zakończeniem remontu płyty do którego już bliżej niż dalej i wyczekiwanym powrotem samolotów pod rękawy dokupiło drugą sztukę i zamontowało zgodnie z pierwotnym założeniem planistycznym strefy non Schengen. 290osób przez jeden rękaw nie da ładować ani komfortowo, ani szybko. Trzeba w końcu skończyć z improwizacją
gość_067dc
2018-05-02 12:20
przy takim potencjale to powinno być codziennie na A 380 - 800.
Dołożyć jeszcze codziennie, LAX, BHK. Jeszcze znawfcy na każdym forum piszą o potencjale KRK na YWR, ZAD i HND 2 razy dziennie na B777
adam1987
2018-05-02 12:19
a ta zmiana nie wynika z tego, że z Warszawy będą latać 787-9 do Chicago i to właśnie ta warszawska maszyna będzie obsługiwać poniedziałkową rotację? Nie mam pewności ale może drugą rotację wykonuje maszyna z Budapesztu w końcu ma 4 loty do NYC i 2 do Chicago, więc jeden dzień zostaje wolny akurat na lot do Krakowa. W BUD bazują 787-8.
gość_52e62
2018-05-02 10:52
Lipca tego roku to jeszcze raczej nie było.