Analiza: PPL pr-owo rozgrywa udziałowców Modlina

Analiza: PPL pr-owo rozgrywa udziałowców Modlina Ubiegły tydzień przyniósł informację, iż pojawiła się szansa na zakończenie trwającego od ubiegłego roku konfliktu pomiędzy PPL a pozostałymi udziałowcami portu lotniczego w Modlinie. Modliński pat trwa od czasu, gdy wspólnicy spółki zarządzającej lotniskiem nie są w stanie porozumieć się w sprawie wizji rozwoju portu lotniczego. 

Lotnisko planowało przeprowadzić...
30/04/2018 11:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_0582 2018-05-04 15:42   
gosc_0582 - Profil gosc_0582
@gość_f4ddo0 umowa nie jest dostępna dla wszytkich ponieważ obowiązuje tajemnica handlowa tak jak przy każdej innej umowy. Pierwszy dokument który zawsze zostaje podpisany to N.D.A (non disclosure agreement) nie zmienia to faktu ze Szpikowski jest w pełni świadomy co jest zawarte w tej umówie i próbuje zrobić z ludzi debili.
gość_f4dd0 2018-05-04 12:24   
gość_f4dd0 - Profil gość_f4dd0
a ja uwielbiam czytać komentarze takich znawców lotnictwa ja ty (celowo z małej). Patrząc na te argumenty coraz bardziej przekonuję się do wersji Szpikowskiego. Jeśli ta umowa jest dostępna dla wszystkich i jawna to dlaczego Zarząd Modlina jej nie upubliczni, przecież dzięki temu uciąłby wszelkie spekulacje. Ciekawe, że jakoś nikt się do tego nie pali:) ech obrońcy twierdzy Modlin coraz bardzie się staracie, żeby swoje racje przedstawić na wierzchu, a coraz słabiej to wychodzi...
gosc_0582 2018-05-02 10:36   
gosc_0582 - Profil gosc_0582
Uwielbiam czytac te komentarze wszytkich exspertow lotnictwa. Po pierwsze zadnej inwestycji w Radomiu nie bedzie. PPL robi wszystko aby blomowac rozwoj WMI bo chce przejac te lotnisko w całości.
Po drugie nikt nie doplaca za FR w WMI. Sa to oglnie dostepne informacje ksiegowe. Po trzecie dla wszytkich geniuszow ktorzy myslą ze PPL nie ma dostepu do umowy z FR?!? SAM PPL USTALAL ZAPISY TEJ UMOWY BEDAC GLOWNY UDZIALOWCEM LOTNISKA. Kazdy udzialowiec jest w pelni swiadomy wszytkich zapisow umowy z FR. PPL wam tworzy niezly tatar z mozgu.
Ponadto co do cennika degresywnego z oplatami...to jest ogolnie przyjety system rozliczen w lotnictwie. Wizz Air czy Lot w takim sam sposob sie rozlicza w WAW.
WMI juz przyjmuje prawie 3 miliony pax per annum i jest wskazany na sukces. Kwestia tylko czy udzialowcy zgodzą sie na warunki PPL.
Hejterzy ktorzy kibicują zamkniecie WMI, puknijcie sie w glowe. Zamkniecie spowoduje znaczny zwrost cen biletow. Zamiast 120zl z WMI do STN bedziece lekko zaskoczeni jak LOT albo BA zaspiewa 1200zl do LHR.
gość_d0404 2018-05-01 17:37   
gość_d0404 - Profil gość_d0404
gość_2c473: Szkoda ze Pasazer.com stał sie obronca Modlina i i Struzika
gość_c2299: Struzik se wybudował lotnisko dla Ambed Golda, to niec se teraz to lotnisko utrzymuje, ale za swoją kasę!
gość_57c7d: Sorry, ale w tym konflikcie trudno stanąć po stronie Struzika. Najpierw nie chciał podać treści umowy z Ryanair do wiadomości wspólnika. Potem walka poprzez media. Dlaczego, nie wykorzystują tutaj przepisów Kodeksu spółek handlowych?

Szanowni Państwo, a co nas Struzik czy inny pacjent (także ci ze zdjęcia) obchodzi???!!! Chodzi o samorząd - dziś jest Struzik, jutro może być kto inny. To samo w PPL. Wiatr zawieje z innej strony, komuś z partii nie spodoba się obsługa/jakaś konferencja i tego czy tego pana nie ma... A gdzie w tym interesów Polaków? Dlaczego np. mieszkaniec Krakowa czy Gdańska (i szeroko pojętych obszarów dookoła) ma możliwość taniego latania ze swojego lotniska, a mieszkańca Warszawy/Warmii/Podlasia (i obszarów wokół niej, ze szczególnym uwzględnieniem "kierunku płn.-wsch.") chce się tej możliwości pozbawiać? Żaden mój znajomy z Białegostoku i Augustowa nie będzie przez pół Polski tłukł się z dzieckiem na lot do Radomia. Proszę bardzo, rozbudujmy na południe Okęcie, dobudujmy kolejny pas, przykryjmy obwodnicę, postawmy (nawet na południe od S2) terminal w prostym standardzie dla tanich linii. POLICZMY WRESZCIE, ILE TO BĘDZIE KOSZTOWAĆ (na razie nikt tego nie zrobił). Modlin pewnie nie będzie wtedy potrzebny. Okęcie to mogą być Balice i Rębiechowo, tylko oczywiście w innej, x razy większej skali. LOT i wszystko (Ryanair, Wizz) w jednym. Ale jeśli tego pomysłu nie ma, bo trzeba "dotować" transfery LOT i chronić tę linię przed konkurencją, Modlin jest niezbędny. Pomysł z Radomiem jest chory. W6 właśnie kasuje loty z Poznania do Barcelony. Z Radomia nigdy ich nie uruchomi. Nie będzie klientów.
demar 2018-05-01 12:54   
demar - Profil demar
Być może PPL uważają, że rozgrywają to pr-owsko (a taki artykuł p.com im w tym pomaga), ale propozycja jest bez sensu dla wspólników samorządowych, którzy mają istotne argumenty w ręku.

Po pierwsze, na taką propozycję można się zgodzić tylko gdy strona rządowa (PPL + AMW) będzie miała mniej niż 50% udziałów. Czyli nowe udziały do objęcia przez wspólnika piątego (a przecież jest kolejka chętnych do objęcia udziałów), albo sprzedaż część udziałów np. przez PPL czy AMW. Czy PPL na to się zgodzi? A dlaczego nie?

Po drugie, nikt nie blokuje inwestycji PPL w Radom, czy port centralny. Dlaczego PPL rości sobie prawo do wielomiesięcznego blokowania inwestycji w WMI?

Po trzecie, propozycja PPL nie rozwiewa wątpliwość co do dalszych zamiarów PPL wobec Modlina (np. nie padło słowo gwarancji o tym czy nadal ma istnieć, ani jak bardzo ma się rozwinąć). Przy inwestycji PPL w Radom oraz port centralny wątpliwości są tutaj naturalne. Dla miasta Nowy Dwór Mazowiecki (jednego z udziałowców Modlina) to kluczowa sprawa. I nie o p. Struzika tu chodzi ani o jakąkolwiek inną personę.

Dopóki WMI przynosi zysk na poziomie operacyjnym problemem jest jedynie brak zgody PPL na dalszy rozwój Modlina.

Goście (poniżej), którzy piszą o przepisach KSH, a nie wiedzą choćby o tym, że rada nadzorcza może badać wszystkie dokumenty w Spółce (art. 219 KSH). Ale ten dostęp pod rygorem karnym nie oznacza prawa do publikacji treści takich dokumentów (czyli może obowiązywać tajemnica handlowa), a w szczególnych sytuacjach Zarząd ma wręcz obowiązek ograniczenia dostępu, jeśli istnieje uzasadniona obawa, że wspólnik wykorzysta udostępnione mu informacje lub dokumenty w celach sprzecznych z interesem spółki i przez to wyrządzi spółce znaczną szkodę (por. art. 212 KSH). A w przypadku działań PPL wobec Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. taka obawa jest uzasadniona.

Moje zdanie jest tutaj proste: niech PPL inwestuje sobie w Radom czy port centralny (tylko wyborcy rozliczą ich z tego), ale niech pozwoli innym inwestować tam gdzie chcą. Konkurencja to zdrowa rzecz szczególnie dla pasażerów, a o dobro pasażerów powinno tutaj chodzić. I to oni własnymi zakupami biletów (i innych usług) powinni zdecydować skąd chcą latać.
gość_23117 2018-05-01 12:07   
gość_23117 - Profil gość_23117
jak PPL uda się zamknąć Modlin to tym samym wykurzy Ryanaira ze stolicy i w tedy warszawiaki będą płacić Lotowi nie przysłowiowe 100zl tylko 500zl ale nie zapominajmy o tym że warszawiaki to elita narodu, kasy mają jak lodu to ich stać. Żal
gość_2c473 2018-05-01 11:11   
gość_2c473 - Profil gość_2c473
Zobaczycie warszawiaki jak bedziecie odszczekiwac wszytko na temat Radomia jak bedziecie latac z tego miasta.
gość_2c473 2018-05-01 11:08   
gość_2c473 - Profil gość_2c473
Szkoda ze Pasazer.com stał sie obronca Modlina i i Struzika
gość_c2299 2018-04-30 23:33   
gość_c2299 - Profil gość_c2299
Struzik se wybudował lotnisko dla Ambed Golda, to niec se teraz to lotnisko utrzymuje, ale za swoją kasę!
gość_57c7d 2018-04-30 19:07   
gość_57c7d - Profil gość_57c7d
Sorry, ale w tym konflikcie trudno stanąć po stronie Struzika. Najpierw nie chciał podać treści umowy z Ryanair do wiadomości wspólnika. Potem walka poprzez media. Dlaczego, nie wykorzystują tutaj przepisów Kodeksu spółek handlowych?
gość_d0404 2018-04-30 18:45   
gość_d0404 - Profil gość_d0404
Pana ze zdjęcia, jednego i drugiego (tego od Dubaju też), wyciągnąłbym z samochodów i zapakowałbym do Flixbusa, żeby poza szczytem przejechał trasę Warszawa - Radom w 1 godz. 40 minut (za kilka lat, jak zrobią S-7, zbiją 10-15 minut). Albo do pociągu, który (kiedyś) ma się wyrobić z Warszawy w 70 minut. Tak samo jak do Łodzi, gdzie PKP obiecywało swego czasu podróż w godzinę, a nie ma żadnych szans zbliżyć się do tej granicy. Może wtedy panowie zrozumieliby, co to znaczy komunikacja publiczna. Narysować i poopowiadać bajeczki zawsze można.

Ci panowie szkodzą Polakom. Garniturowiec/krawaciarz (patrz zdjęcie) pracujący na państwowym albo na zlecenie państwa myśli zupełnie innymi kategoriami i zupełnie nie bierze pod uwagę interesów przeciętnych pasażerów, których w skali całego ruchu lotniczego w Polsce jest większość. Nie potrafimy się dogadać z samorządem? Dopłacamy do FR i Modlin jest za tani per pax? Też mi się to nie do końca podoba. Ale może w drugą stronę - no to proszę zlikwidować zniżki za transfery na Okęciu, a niby na jakiej podstawie są one tak duże? Żeby w ten sposób "dotować" LOT? Co to za chora strategia?!

Przeniósłbym pana z PPL do małej/średniej polskiej firmy, która rośnie organicznie i wszędzie, także przy delegacjach, kontroluje koszty na wszystkie możliwe sposoby. Albo wysłałbym go do zwykłej polskiej rodziny lecącej do pracy/na urlop, żeby tłumaczył, dlaczego ma być tak bardzo drożej i aż o tyle dłużej (szczególnie Podlasie, Warmia, Mazury, Polska płn.-wsch). Tak się pan martwi, że jest dla przewoźników drożej dla większości kierunków z południa? Zdaje się, że Varadi i O'Leary już dawno te ca 15 minut dłużej w powietrzu wliczyli w koszty. W6 latał kiedyś, sam korzystałem kilka razy, do Beauvais. Zrezygnowali. A to taki Radom właśnie. Daleko od Paryża i drogi dojazd.

Jeśli PPL chce sobie budować Radom, niech buduje. Wyłącznie dla czarterów. I wyłącznie po to, żeby za chwilę usłyszeć, że nikt nie chce latać. Żaden przewoźnik się tam z własnej woli nie zainstaluje. A jeśli skasują Modlin, to mam nadzieję, że Ryan znajdzie sposób, by wejść na Okęcie. Dla dobra nas wszystkich.
gość_074f1 2018-04-30 17:17   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
Dodatkowo prezesowi PPL nie podoba się to, że jedynym przewoźnikiem na lotnisku są linie lotnicze Ryanair.

- Modlin nie ma ograniczeń w nocy, a jednak nikt tam nie chce latać oprócz Ryanaira. Dopóki nie zniknie dominacja Ryanaira, według mnie żadna inna linia nie pojawi się na Modlinie - mówił Mariusz Szpikowski, prezes PPL.

no to mamy prywatny folwark Szpilkowskiego BO JEMU SIE COS PODOBA TO TAK MA BYC .niezaleznie od cen i zyskow .. oczywiscie ze nikt nie przeniesie lotow do modlina jezeli tyle samo kosztuje okecie. pasażerowie wola okecie . z modlina poleca tylko ze wzgledu na nizsza cene biletu . ale napewno linie lotnicze przeniosa loty do modlina zamiast latac z baranowa albo radomia bo blizej do warszawy . i tu jest problem PPL. PROPONUJE POCZYTAC O BUDOWIE LOTNISKA MIRABEL POD MONTREALEM . Port został zbudowany, by zastąpić Port lotniczy Montreal-Pierre Elliott Trudeau (do 2004 zwany Dorval). W latach 1975-1997 wszystkie loty międzynarodowe do Montrealu musiały używać lotniska Mirabel. Jednak duża odległość od centrum miasta i brak dogodnych połączeń transportu miejskiego, jak również powolniejszy niż planowany wzrost miasta, spowodowały, że lotnisko Dorval pozostało otwarte. Z biegiem lat przerwano loty pasażerskie do lotniska Mirabel i ograniczono je do przyjmowania lotów cargo. Samo lotnisko, z początku powód do dumy dla Kanadyjczyków, stało się symbolem marnotrawstwa pieniędzy i niefortunnego planowania.
gość_074f1 2018-04-30 16:49   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
naprawde genialny PR lol. nikt normalny nie rozszyfruje ze chodzi o to zeby PPL i MON mialy wiekszosc . modlin trzeba wykonczyc wg PPL bo jest za blisko warszawy wiec jest smiertelna konkurencja dla BARANOWA i ekstra premii przy jego budowie. wyobrazmy sobie ze ktos wykupi udzialy PPL i rozbuduje modlin ...niech sie plebs tlucze do radomia (tam tez bedzie mozna sie dorobic na rozbudowie )...artykul troche kiepski ...(_PPL stawia samorządowych udziałowców wobec decyzji biznesowo niemożliwej do zaakceptowania, ale pr-owo trudnej do odrzucenia)...naprawde PR jest wazniejszy niz wlasnosc ?????
gość_d085a 2018-04-30 16:26   
gość_d085a - Profil gość_d085a
nie to żebym ich bronił, ale dzisiaj akurat zaplanowany był jednodniowy remont mostu na Pilicy i stąd korki, więc zanim zaczniesz narzekać na cały świat sprawdź co się dzieje. Nawet ogólnopolskie media przed tym ostrzegały. Jak będą korki na trasie do Modlina to już się nie zająkniesz prawda. Taka to jest właśnie bezstronniczość obrońców Ryanairowego lotniska....
gość_11396 2018-04-30 16:13   
gość_11396 - Profil gość_11396
gość_d94a4 ciekawe na jakiej hulajnodze jechałeś powinieneś napisać ze jechałeś ponad 48 godzin hahaha
gość_02c06 2018-04-30 13:02   
gość_02c06 - Profil gość_02c06
W chwili obecnej Modlin jest na przegranej pozycji.
gość_d94a4 2018-04-30 12:40   
gość_d94a4 - Profil gość_d94a4
Kiedy panowie Wild, Szpilkowski, Milczarski oraz cała reszta pisowskiego lobby gardłującego za Radomem utracą swoje prezesowskie i ministerialne posady będą mogli swoim własnym portfelem głosować za Radomiem, kupując bilety na wszystkie oferowane stamtąd połączenia. Właśnie przejechałem trasę z Warszawy do Radomia. Ponad 2 godziny. Korki, korki, korki. Powiecie, że w majowym w szczycie? Ale to także szczyt dla weekendowych i wakacyjnych pasażerów linii lotniczych. Za co te typy mają zamiar skazać dziesiątki tysięcy pasażerów na torturę dojazdów do radomskiego lotniska? Ale logika PISu rządzi się innymi prawami. I dobro pasażera jest w niej najmniej ważne. A poza tym, niech prezes Milczarski odda swoją nagrodę - 1,5 miliona złotych. Na Caritas, jak zarządził prezes jego partii.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy